יוטיוב צייצה התנצלות בנוגע לצנזור סרטונים של להט"בים

לנוכח טענות שה-Restricted Mode שלה - שנועד במקור לצנזור פורנו ואלימות מילדים - מסתיר סרטונים להט"ביים, הגיבה ענקית הווידיאו והצהירה כי היא "מתנצלת על כל הבלבול" ● האם ההתנצלות מספיקה?

מצנזרת מציאות? יוטיוב

אחרי שהפעלת תכונה בשם "מצב מוגבל" (Restricted Mode) יצרה, לטענת יוצרי יוטיוב (YouTube), צנזורה לא מכוונת על תכנים שהועלו מטעם להט"בים רבים לרשת החברתית, נדרשה החברה לנושא ולפיוס הקהילה.

התגובה הראשונה הגיעה בציוץ שהתפרסם בחשבון הטוויטר (Twitter) של ה-YouTube Creators, שבו כתבה החברה כי "אנחנו כל כך גאים לייצג את הקהילה הלה"טבית ואת קולה על הפלטפורמה שלנו – הם חלק מרכזי ממה שהיא יוטיוב".

"הכוונה של 'מצב מוגבל' היא לסנן תוכן למבוגרים בעבור קבוצת המשנה הזעירה של המשתמשים שלנו המעוניינים בחוויה מוגבלת יותר. סרטוני +LGBTQ זמינים במצב מוגבל, אך סרטונים שמדברים על נושאים רגישים יותר עלולים שלא להיות זמינים. אנו מתנצלים על כל הבלבול שהדבר גרם ובוחנים את החששות שלכם. אנו מעריכים את המשוב ואת התשוקה שלכם להפוך את יוטיוב לקהילה כה מקיפה, מגוונת ותוססת".

הפרסום הזה זכה לתגובה ראשונית מעט פושרת, מה שהביא את יוטיוב להעלות הילוך ולהתנצל באופן ישיר יותר על חסרונותיו של "מצב מוגבל". החברה כתבה: "השורה התחתונה היא שתכונה זו אינה פועלת כפי שהיא צריכה לפעול. אנחנו מצטערים ואנחנו הולכים לתקן את זה".

יוטיוב היא אנטי-להט"בית?

כבר בסוף השבוע החלו משתמשים לזהות את סינון התוכן הלהט"בי, כאשר היוטיוברית רוואן אליס פרסמה סרטון על הנושא, שכותרתו "יוטיוב היא אנטי-להט"בית?" אל האשמות ששטחה אליס בסרטון, הצטרפו התיוגים YouTubeIsOverParty# ו-YouTubeRestricted#, אשר החלו להופיע יותר ויותר בטוויטר במהלך סוף השבוע, כאשר משתמשים אחרים דיווחו שהסרטונים שלהם על נושאים להט"ביים הוסתרו ב"מצב מוגבל".

לפי יוטיוב, "מצב מוגבל" מסתמך על "סימוני קהילה, מגבלות גיל וסימנים אחרים שמזהים ומסננים תוכן שעלול להיות בלתי הולם". לעתים קרובות משתמשים בו הורים, כמו גם בתי ספר, ספריות ומוסדות אחרים, בכדי למנוע מילדים את הגישה אל קטעי וידיאו שכוללים תכני פורנו או אלימות גרפית בפרט, ותוכן מעורר התנגדות בכלל.

מדוע התוכן של הלהט"בים נחשב לא ראוי?

אלא שלדברי גיזמודו (Gizmodo), בין הסרטונים שהמוד המצנזר הסתיר, נכללו גם סרטונים שמתייחסים ליחסים בין בני אותו מין, כולל סיפור על חתונה של לסביות, למשל. אליס, שיש לה כ-22,600 מנויים ושמתמקדת ב"תרבות הפופ מנקודת מבט פמיניסטית וקווירית" – כך לפי הסרטון הביוגרפי שפרסמה ביוטיוב – טוענת כי כ-40 מסרטוני הווידאו בערוץ שלה סוננו ב"מצב מוגבל".

אבל גם אם הצנזורה מקורה בטעות, עדיין יש לה השפעה מזיקה, מכיוון שהיא מקשה על ילדים של להט"בים למצוא ברשת החברתית תמיכה, טענה אליס בסרטון שלה בנושא והוסיפה ואמרה כי "אני חושבת שחשוב מאוד לבדוק מדוע התוכן של הלהט"בים נחשב לא ראוי. זה הרבה מעבר לטעות שייתכן שיוטיוב אולי יצרה, והם עומדים לזכות בתשומת לב ולתקן זאת מאוחר יותר".

"יוטיוב הוא אחד המקומות היחידים שלקווירים וטראנסקסואלים צעירים, לנוער הומוסקסואלי, לבני נוער דו-מיניים, לבני נוער פאנסקסואליים, לבני נוער א-מיניים – לכל הילדים האלה – יש דרך להיכנס לקהילה, יש להם דרך לידע, יש להם הרגשה שהם לא לבד", יצאה אליס בהבהרה לתסכול הרב שחווה הקהילה לנוכח המצב.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים