פייסבוק הוסיפה ברכות עונתיות בראש אוסף החדשות

אביב הגיע והעולם מתעורר לחיים והופך לססגוני יותר ● אין כל סיבה שההתרחשות הזו לא תגיע גם לעולם הווירטואלי שלכם, והרשת החברתית בהחלט מתכוונת להכניס את השמחה גם אל מחוזותיה - הכל בתנאי שתשתפו יותר

אביב הגיע, פייסבוק בא. צילום נוף: Subbotina Anna/BigStock

אתמול (ב') ציין חצי הכדור הצפוני את היום הראשון של האביב, ובהתאמה זכה ה-News Feed של פייסבוק (Facebook) בתוספת צבעונית. צוות רצון-טוב (Goodwill) של ענקית הרשת החברתית – העומד מאחורי יוזמות כמו "יום החברים" ועוד מסרים שונים שמופיעים בחלק העליון של פיד החדשות – הוסיף לכולנו את התכונה "ברכות עונתיות" (Seasonal Greetings).

התוספת – שמופיעה נכון לעכשיו רק בניידים, גם ב-iOS וגם באנדרואיד – מציגה אנימציות חדשות שמטרתן לציין את העונות המשתנות. החל מעכשיו תוכלו לקבל ולשלוח מסרים שכוללים ציפורים או פרפרים לכבוד האביב, אם אתם נמצאים בחלק שלנו של כדור הארץ, למשל בישראל, או מסרים הכוללים עלי שלכת נופלים, לשוהים בחצי הכדור הדרומי.

משהו משמח לשתף

ההנפשות עוצבו על ידי הצוות הפנימי של האמנים והמאיירים שמועסק בפייסבוק, שעשה לשם יצירתם שימוש בחיתוכי נייר ובגרפיקה מבוססת וקטור ותנועה, כך עדכנה החברה, שלטענתה אין מאחוריהן כל מטרה אחרת מלבד הכרזה על יום השוויון, שבו אורך היום שווה לאורך הלילה. בנוסף, כך הסבירה פייסבוק, ההנפשות החביבות בעיקר מספקות לאוסף החדשות שלכם קצת יותר עליזות, ולכם – משהו משמח לשתף.

המטרה הרחבה יותר של צוות רצון-טוב היא ליצור בפייסבוק סביבה שבה אנשים "נרגשים להביע את הרגשתם ומתחברים לדברים החשובים", כך הסבירה הענקית בעבר. הדברים כוללים חוויות כמו ימי הולדת, סרטוני יום שנה וכן את התכונה "ביום הזה" (On This Day), וזאת בנוסף להודעות שצצות בחלק העליון של עדכון החדשות ולאירועים אחרים שאנשים מעוניינים לשתף.

הרעיון הוא לגרום לכם ללחוץ על הברכות החדשות, אשר יפעילו פוסט פייסבוק שתוכלו לערוך עם הודעה שלכם ותוכן מקורי שתוסיפו. בהודעה יכתב שאתם "מקבלים בברכה את האביב" והיא תכלול את הגרפיקה העונתית הגדולה והעליזה.

ירידה משמעותית בשיתופים

העניין אולי נראה כתוספת פעוטה בלבד, אבל מדובר על חלק מסדר היום הנרחב יותר של פייסבוק, שמטרתה להגביר את כמות השיתופים האישיים ברשת.

על פי דיווחים מ-The Information ומבלומברג (Bloomberg), בשנה שעברה שיתפו המשתמשים פחות פוסטים אישיים עם חבריהם ברשת החברתית, בזמן שאפליקציות אחרות כמו סנאפצ'ט (Snapchat) ואינסטגרם (Instagram) מתרחבות והופכות ליותר ויותר פופולריות.

לפי המידע שפורסם, השיתוף המקורי ירד ב-15% לעומת נתונים השנה הקודמת, וזה מה שגרם לפייסבוק ליצור באופן ספציפי צוות פנימי ייעודי שמטרתו שיפור המדד הזה. החברה מצידה סותרת את הדברים וטוענת כי "זה לא לגמרי העניין".

הברכות והתוספות החדשות של הפיד בפייסבוק הפכו בחודשים האחרונים לחלק נרחב יותר מהחוויה שהרשת מספקת, וזאת בעיקר תודות לתוספת הודעות המידע בנוגע למזג האוויר הצפוי באותו היום. תכונה זו מסייעת לפייסבוק להוות תחליף בעבור עוד שימוש קבוע שאנשים עושים באמצעות הניידים שלהם – הצצה תכופה ביישום המועדף עליהם שמספק להם נתוני מזג אוויר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים