בנק הפועלים הטמיע גיבוי של וריטאס במיליוני שקלים

לדברי אבי ברששת, ראש מערך אחסון, גיבוי ושחזור באגף התשתיות שבחטיבת הטכנולוגיה בבנק, "בחרנו בפתרון עם מתן מענה לסביבות הגיבוי שהן נפרדות, למגוון סוגי מערכות, ולמגוון סוגי מידע - רלציוני, מובנה ולא מובנה - אנו מגבים את כל סוגי המידע"

אבי ברששת, ראש מערך האחסון, גיבוי, ושחזור, באגף התשתיות שבחטיבת הטכנולוגיה בבנק הפועלים. צילום: ניב קנטור

תים מקבוצת מלם-תים הטמיעה מערכות של וריטאס (Veritas) בבנק הפועלים. הפרויקט החל ב-2016 והסתיים באחרונה. היקפו הכספי של הפרויקט לא נמסר לפרסום, אולם לאנשים ומחשבים נודע כי הוא עומד על מיליוני שקלים.

אבי ברששת, ראש מערך האחסון, גיבוי, ושחזור, באגף התשתיות שבחטיבת הטכנולוגיה בבנק הפועלים, הציג את אסטרטגיית הגיבוי שביצע, בכנס שערך הסניף הישראלי של ענקית הגיבוי. הכנס נערך היום (ד') באולם טראסק בנמל תל אביב.

לדברי ברששת, "הבנק הוא המוסד הפיננסי הגדול במדינה, הוא הוקם לפני 95 שנים, ואוחז בשליש מנתח הפעילות בארץ". לבנק, אמר, "יש 2.5 מיליון לקוחות, מתוכם 1.3 מיליון משתמשים בסלולר בקשר לבנק". הוא ציין כי חטיבת הטכנולוגיה היא אחת מתריסר החטיבות בבנק, נותנת שירותי טכנולוגיה ו-IT, מפתחת פתרונות ויישומים, ומספקת תפעול שירותים ללקוחות בערוצים השונים.

"האתגרים שעמדו בפנינו בעולם הגיבוי", אמר ברששת, "הם: מגוון רחב של אפליקציות, CRM ודוא"ל, לצד אפליקציות חדשות; סביבה הטרוגנית של מערכות הפעלה; דרישה לזמינות סביב השעון; נפחי גיבוי גדולים: עשרות טרה-בייט ביום, מאות טרה-בייט בשבוע, אלפי טרה-בייט של נתונים ומידע הנשמרים על מערכות הגיבוי".

מגבים את כל סוגי המידע

לבנק, אמר ברששת, "יש תוכנת גיבוי של וריטאס זה כמה שנים. מה שהשתנה זה גרסאות התוכנה וסוג המידע שאוחסן".

לדבריו, "השיקולים בבחירת הפתרון היו: יכולת התאוששות מהירה באתר ה-DR; שימוש בשניים משלושת אתרי המחשוב של הבנק כאתרי גיבוי אקטיביים לטובת התאוששות; הפחתה משמעותית בתעבורה של הגיבוי לרשת. כך, מזערנו את תעבורת הרשת ב-95% ואת רוב המידע המגובה איננו משנעים; צורך לעמוד בדרישות שירות ורמת שירות של לקוחות; הטמעה מהירה – תוך כמה שעות הכל מוכן לעבודה; הפחתת המורכבות והפחתת סיכונים".

בחרנו בפתרון, אמר ברששת, "עם מתן מענה לסביבות הגיבוי שהן נפרדות, למגוון סוגי מערכות, ולמגוון סוגי מידע – רלציוני, מובנה ולא מובנה. אנו מגבים את כל סוגי המידע".

"מאז הכנסנו מערכות וריטאס", ציין ברששת, "יש לנו 99.6% הצלחה בגיבויים". הוא סיכם באומרו כי "התקבלו כמה תועלות לארגון: קיצור זמני הגיבויים, חלון הגיבוי היה עד הבוקר ומאז שהטמענו את רכיבי הגיבוי החדשים הגיבוי מסתיים בחצות; חל שיפור דרמטי בזמני השחזור, עד לשניות ולדקות בודדות; קיבלנו יכולת התאוששות מהירה לשרתים; הקטנו את נפח התעבורה; צמצמנו דרמטית את היקף התקלות, והבאנו למצב של יציבות תפעולית; יש לנו ניהול אחיד לשרתי הגיבוי; הקטנו את ה-TCO, עלות בעלות כוללת".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים