"אנו ניתנים למעקב על ידי מיקרוגלים שהופכים למצלמות"

כך אמרה קליאן קונווי, היועצת הבכירה לנשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, בניסיונה להבהיר את דבריו כשטען כי קודמו, ברק אובמה, צותת לו

קליאן קונווי, היועצת הבכירה לנשיא ארצות הברית. צילום: Gage Skidmore/ויקיפדיה

קליאן קונווי, היועצת הבכירה לנשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, אמרה בריאיון כי אנו ניתנים למעקב על ידי "מיקרוגלים שהופכים למצלמות". לדבריה, "זו עובדה מהחיים המודרניים".

ההצהרה התמוהה של קונווי לא נולדה בחלל ריק. היועצת הבכירה, שליוותה גם את קמפיין הבחירות של טראמפ, התבטאה כך בניסיונה להבהיר את דבריו של הנשיא, שטען כי קודמו, ברק אובמה, צותת לו. שעות לאחר מכן אמר דובר הבית הלבן, שון ספייסר, כי טראמפ לא באמת התכוון לכך.

"יש הרבה דרכים לעקוב אחד אחרי השני", אמרה קונווי בריאיון לרשת MSNBC. "היה מאמר השבוע שדיבר על כך שאנחנו יכולים לעקוב אחרי מישהו באמצעות הטלפונים שלהם, באמצעות מקלטי הטלוויזיה שלהם, ובכמה דרכים נוספות, ובמיקורגלים שהופכים למצלמות, ועוד. אנחנו יודעים שזו עובדה של החיים המודרניים".

קונווי התייחסה בדבריה להדלפות ויקיליקס (Wikileaks) מהשבוע שעבר, עת זלגו לרשת אלפי מסמכים המספקים הצצה ליכולות הסייבר ולשיטות הפעולה של סוכנות הביון האמריקנית המרכזית, ה-CIA.

בין היתר נטען כי הסוכנות פיתחה יכולות לפרוץ למכשירי טלפון ניידים, מחשבי מיקרוסופט (Microsoft), טלוויזיות חכמות, תוכנות מסרים כמו ווטסאפ (WhatsApp) וטלגרם (Telegram), וכן בעלת אמצעים להשתלט על מכשירים מרחוק ולהפוך את השימוש בהם.

היועצת הבכירה ידועה ככושלת בלשונה. כך, למשל, לאחר השבעתו של טראמפ ב-20 בינואר, הגנה האחרונה על טענת דובר הבית הלבן, ספייסר, לגבי כמות המשתתפים, לאחר שזה אמר כי בהשבעתו של טראמפ היו יותר משתתפים מאשר אצל אובמה. לאחר שעימתו אותה עם התמונות המוכיחות אחרת, טענה קונווי כי ישנן "עובדות אלטרנטיביות" להסבר המציאות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים