פרודוור העלתה בקבוצת לובינסקי מערכות ERP ו-CRM של מיקרוסופט

היקף הפרויקט לא נמסר לפרסום, אולם לאנשים ומחשבים נודע כי הוא עומד על מיליוני שקלים ● שמעונה נוה, מנמ''רית לובינסקי: "התהליך לא היה פשוט, אך המצב החדש מאפשר לנו התאמה לכל צורך עסקי - בזמן סביר"

שמעונה נוה, מנמ''רית קבוצת לובינסקי. צילום: ניב קנטור

פרודוור (Prodware) ישראל העלתה לאוויר בקבוצת לובינסקי מערכות ERP ו-CRM של מיקרוסופט (Microsoft). הפרויקט החל ב-2014, עבר התאמות וחשיבה מחדש ב-2016 וצפוי להסתיים בקרוב, לאחר שדרוג לגרסה עדכנית. היקף הפרויקט לא נמסר לפרסום, אולם לאנשים ומחשבים נודע כי הוא עומד על מיליוני שקלים.

הפרויקט הוצג בכנס ERP בעולם הדיגיטלי. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (ה') באולם אירועים LAGO בראשון לציון. את הכנס, בהשתתפות מאות מקצוענים בתחום, הנחו פלי הנמר, יזם ומנהיג הקבוצה, יהודה קונפורטס, העורך הראשי ועידית לסר, מנכ"לית IT Solutions.

שמעונה נוה, מנמ"רית קבוצת לובינסקי, ציינה כי הקבוצה היא יבואנית של סיטרואן, DS, פיז'ו ו-MG. מערכות ה-ERP וה-CRM החדשות, אמרה נוה, משרתות מאות משתמשים בקבוצה.

נוה פירטה את כלל המודולים שעולים במסגרת מערכת ה-ERP, כגון: כספים, רכש, לוגיסטי, WMS, מוסכים, ניהול כלי רכב חדשים והכנתם למסירה, חניות אלפי כלי רכב ממתינים, מסחר, יבוא ועוד. את הפרויקט, ציינה, ניהל דרור הרשקו, מנהל טכנולוגיות עסקיות בקבוצה. הפרויקט, אמרה נוה, נמצא בשלבי סיום של השדרוג.

קיבעון תהליכי ומחשבתי

בעבר, אמרה נוה, היו בקבוצה מערכות מדף בנות 30 שנה, ומחשב AS400 של יבמ (IBM). "היו לנו מערכות IT ישנות שהביאו לכך שחלק מהתהליכים נעשה בצורה ידנית, עם הרבה עבודת ניירת, סיבוך של תהליכים – משמע תלויי-אדם", אמרה נוה. "בנוסף, חלק מהמידע העסקי נוהל מחוץ למערכת. העבודה מול המערכות היתה כרוכה בניירת וחלק מהמידע לא היה נגיש".

לדבריה, "מצב זה גרם לתלות במשאבים, והביא לכך שמגבלות טכנולוגיות גרמו לנו לתת מענה חלקי בלבד לצרכים העסקיים של הקבוצה".

לדברי נוה, "רמת השירותיות של מערכות ה-IT היתה נמוכה. היה קושי לטפל בהיקפי עבודה גדולים. נוצר קיבעון תהליכי ומחשבתי".

תחילת הפרויקט היתה מורכבת, אמרה נוה, "בשל הצורך לשנות את התפיסה הארגונית. היה צורך לעבור ממצב של תלות באנשים – למערכת מובנית. נדרש היה לשנות תהליכים עסקיים. ערכנו ביצוע מחודש ובנינו שפה ארגונית, עם תהליכים חוצי-ארגון וכך רתמנו את הארגון לשינוי".

"ערכנו תיחום בין המערכות", אמרה מנמ"רית קבוצת לובינסקי, "קבענו כי כל מה שנוגע בלקוח – יהיה במערכת ה-CRM וכל השאר, יהיה במערכת ה-ERP".

בעקבות הפרויקט, אמרה נוה, "כעת כל המידע נגיש וזמין. מצב זה מאפשר לנו התאמה לכל צורך עסקי – בזמן סביר". היא פירטה את התועלות מהפרויקט: "נוצרה שקיפות מול המשתמשים באיזו מערכת הם עובדים; התקבל ייעול תהליכים עסקיים; המערכת נותנת מענה כמעט מיידי לכל צורך עסקי; צומצמו הממשקים ואין יותר כפילות מידע; המערכות זמינות בכל מקום ובכל זמן; הממשק בין המערכות נוח ופשוט יותר".

"התהליך לא היה פשוט", סיכמה נוה. "הטמעת המערכות סייעה לנו בהגדלת המכירות: היקף כלי הרכב שמכרנו צמח מ-9,000 בשנת 2014 ל-16 אלף בשנה החולפת".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים