ענקיות ההיי-טק מתנגדות למדיניות טראמפ נגד הטרנסג'נדרים

סבב נוסף במסכת ההתנגדויות של הענקיות למדיניות הגורפת של טראמפ יוצא לדרך ● על המאזניים כעת - זכויות להט"בים בכלל והיחס המפלה כלפי טרנסג'נדרים בפרט ● טים קוק: "לכולם מגיעה הזדמנות לשגשג בסביבתם ללא סטיגמה ואפליה"

הענקיות רוצות שטראמפ יוריד את ההחלטה האנטי-טרנסג'נדרית שלו בניאגרה. מקור: BigStock

ביום ד' האחרון נסוג ממשל טראמפ מהגנות שנוצרו בעידן הנשיא אובמה ושאפשרו לסטודנטים טרנסג'נדרים להשתמש בשירותים בהתבסס על הזהות המגדרית שלהם ולא על בסיס המין שרשום בתעודת לידתם.

פייסבוק (Facebook), אפל (Apple) ותאגיד אלפבית (Alphabet) – שהביעו התנגדות קולנית ומובהקת, כולל הגשת תצהיר כ"ידידות בית המשפט" כנגד הצו הנשיאותי של דונלד טראמפ בנושא כניסתם של מוסלמים משבע ארצות לארצות הברית, אבל שנתקלו בביקורת במשך שנים על היעדר הגיוון במדיניות שכירת עובדיהן – הביעו מידית התנגדות להחלטת טראמפ לבטל את ההגנה השוויונית על הקהילה הלהט"בית. גם אובר (Uber) הצטרפה למתנגדים.

המדיניות החדשה, אבל המאוד-מיושנת, שמרנית ומקובעת, היא למרבית הצער ניצחון בעבור גורמים קונסרבטיביים מבחינה חברתית, כמו היועץ המשפטי לממשלה – ג'ף סאשן, המאמין שההגנות הלהט"ביות איימו על האמונות הדתיות, ושטען כי מוטב להשאיר את ההחלטה בעניין למדינות, שיחליטו בנושא אופן ספציפי בהתאם לאופיין.

מביעות התנגדות גורפת

בתגובה לפסיקה בנושא אמרו חברות היי-טק רבות כי זו מנוגדת לדעתם בנוגע לשוויון זכויות. מנכ"ל אפל, טים קוק, שהוא הומוסקסואל מוצהר, אמר שהוא מאמין כי "לכולם מגיעה הזדמנות לשגשג בסביבה ללא סטיגמה ואפליה".

"אנו תומכים במאמצים לטובת יותר הכרה, לא פחות, ואנו מאמינים כי יש להתייחס לתלמידים טרנסג'נדרים כאל שווים", כתב דובר אפל בהצהרה שנשלחה ביום ה' ל-MarketWatch והוסיף, "אנחנו לא מסכימים עם שום ניסיון להפחית או לבטל את הזכויות וההגנות שלהם".

סרגיי ברין, ממייסדי גוגל ומהגר מברית המועצות לשעבר – אשר ארגן הפגנות בכמה קמפוסים של החברה ברחבי העולם לפני כשבועיים במחאה על הצו הנשיאותי בעניין המוסלמים – אמר שהשינוי במדיניות בנושא הטרנסג'נדרי מעורר "דאגה עמוקה". ואילו דובר גוגל, הביע את יחס החברה לשינויים ואמר כי "קראנו מזמן למדיניות המעניקה זכויות ויחס שווים לכל".

פייסבוק אמרה בנושא כי היא "תומכת נלהבת של שוויון" ומגבה את הבטחתן של "זכויות שוות לכל אחד, כולל סטודנטים טרנסג'נדרים", כך מסרה החברה שהודיעה כי בכוונתה דווקא להמליץ להרחיב את זכויות הלהט"בים.

משתיקה הטרדות מיניות אבל מתנגדת ליוזמות מזיקות כנגד להט"ב?

אובר – אשר מתמודדת כעת עם ביקורת חריפה באמצעות קמפיין החרם deleteuber#, שנועד להביע לחץ שיגרום למנכ"ל החברה, טראוויס קלאניק, לצאת מהוועדה המייעצת העסקית של טראמפ – אמרה שהיא גאה ב"התנגדות ארוכת שנים ליוזמות מזיקות שמכוונות כלפי קהילת הלהט"ב".

בשלב מוקדם יותר בשבוע שעבר ספגה אובר ביקורת מטעם עובדת לשעבר במחלקת ההנדסה שלה על כך שהיא לא עושה מספיק בכדי לדכא הטרדה מינית במקום העבודה. אובר הואשמה כי היא משתיקה ואינה מענישה מטרידים שהם בעלי ביצועים גבוהים, שכרה את התובע הכללי האמריקני לשעבר, אריק הולדר, לסקור את הטענות. בנוגע לביטול התקנות הטרנסג'נדריות מימי אובמה, אמרה אובר כי "אנו נמשיך להשמיע קול נגד פעולות מפלות ובעד מדיניות טובה של שוויון והכלה לכל".

הסיפור הזה עוד רחוק מלהסתיים. אל הלחץ שהחלו לבטא ענקיות ההיי-טק מצטרפת דעה שמביעים מבקרי התקנות החדשות, שטוענים כי הפסיקה מפרה את החוק הפדרלי המכונה Title IX, האוסר על בתי-ספר להפלות תלמידים על-פי המין שלהם. יש להניח שהלחצים כנגד הפסיקה החדשה יגיעו לבית המשפט שייתן עליהם את דעתו הקובעת בעתיד הקרוב.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים