"נאפשר למנמ"רים לדעת בדיוק היכן נמצא כל יישום ברשת ובענן"

"שימוש בתבונה מלאכותית ובאנליטיקה של הרשת בזמן אמת מאפשר למנמ"רים לדעת באופן מדויק היכן נמצא כל יישום והאם הוא במיקום האופטימלי מבחינת עלויות", כך מסביר ישמעאל לימקייקנג, סגן נשיא לשיווק Insieme Networks בסיסקו

ישמעאל לימקייקנג, סגן נשיא לשיווק Insieme Networks בסיסקו. צילום: אבי בליזובסקי

"סיסקו (Cisco) מרחיבה את יכולת כלי ה-Tetration שכולל בתוכו שימוש בתבונה מלאכותית ובאנליטיקה של הרשת בזמן אמת כדי לאפשר למנמ"רים לדעת בדיוק היכן נמצא כל יישום ברשת ובענן והאם הוא במיקום האופטימלי מבחינת עלויות", כך מסביר ישמעאל לימקייקנג, סגן נשיא לשיווק Insieme Networks בסיסקו, בראיון לאנשים ומחשבים.

לימקייקנג דיבר במהלך כנס Cisco Live 2017  בברלין, בו הכריזה סיסקו על מספר שדרוגים לרשת ה-Tetration שהוכרזה על ידה ביוני 2016. הוא אחראי בין היתר על מתגים לדטה סנטרים, ACI (ר"ת Application Centric Infrastructure), ועל פלטפורמת Tetration Analytics.

לדבריו, "למערכת ה-Tetration שלושה מרכיבים עיקריים. המרכיב הראשון הוא סדרת חיישנים או סוכנים שאנו מכניסים למחשבים ולמערכות המיתוג שלנו. הם אוספים המון מידע על כל פאקט שעובר בדטה סנטר ואת המידע הזה אנו מעבירים למרכיב השני- ה-Titration Appliance – מנוע Big Data. הרכיב השלישי הוא ממשק שמאפשר להבין את הנתונים ולקבוע מדיניות לכל הארגון".

להבין את הבעיה

"כשמדברים על תשתית מבוססת אפליקציות, צריך קודם כל להבין מה מתרחש בתוך הדטה סנטר", אמר לימקייקנג. "המנמ"רים יודעים לתאר כל ארון שיש להם בדטה סנטר הפיזי ואילו משאבים יש להם בדטה סנטר הווירטואלי – אך הם אינם יודעים היכן האפליקציות שלהם רצות".

"הנראות הזו שמאפשרת פלפטורמת ה-Tetration עוזרת להשיג מספר דברים. ראשית, הידיעה היכן נמצאת כל אפליקציה תאפשר להקצות לה את המשאבים הנכונים ולעשות לה Scaling. לפי המידע הזה הם יכולים לשקול האם כדאי להעביר אפליקציה מסוימת למשל לענן של אמזון (Amazon) – AWS".

"מכיוון שאנחנו שומרים את הנתונים אחורנית, יש לנו אפשרות להריץ לאחור ולהבין מה קרה בכל רגע נתון", אמר לימקייקנג. "לדוגמה, אם יש בעיית אבטחה, כדי להבין אותה אפשר ללכת אחורנית בזמן ולראות מתי היא קרתה, מה היו האירועים ברשת באותו זמן ולהבין את הבעיה".

"שימוש נוסף – היכולת להבין לאילו השפעות עקיפות יגרום השינוי במדיניות האבטחה. למשל אפשר להעריך האם השינוי היה בולם את הקוד העוין, או אולי גם היה גורם בעיות באפליקציות אחרות. הרי לא נרצה שתיפגע מערכת ההזמנה של הלקוחות, לדוגמה".

מה חדש בהכרזה הנוכחית?
"כשהכרזנו על Tetration ביוני היו לנו מערכות לארונות שלמים", אמר לימקייקנג. "כעת הכרזנו על Tetration M לארגונים קטנים יותר, וכן הכרזנו על התקנים וירטואלים כמו Tetration Cloud, שהלקוח יכול להתקין בסביבת AWS. וכאמור המרכיב השלישי בהכרזה הוא יכולת האכיפה שתמנע למשל ממערכת פעילה לדבר עם מערכת בשלבי בדיקות".

"Tetration Cloud מאפשר לדעת כיצד האפליקציה עובדת. ישנם לקוחות רבים של סיסקו שיש להם שילוב של ענן ציבורי ופרטי והמערכת מאפשרת להם להציב אותה במקום הנכון ובזמן הנכון. לדוגמה, כדי להעריך כמה יעלה שימוש ב-AWS עבור אפליקציה זו – היו ארגונים שעשו Scaling לאפליקציה ב-AWS וראו שזה מאוד יקר, ולפיכך 'החזירו אותה הביתה' או העבירו אותה לעננים ציבוריים אחרים כגון Azure של מיקרוסופט (Microsoft) – או להיפך".

לעשות את הדברים קלים יותר

לדברי לימקייקנג, "המנמ"רים שדיברנו איתם אוהבים את היכולות של פלטפורמת ה-Tetration . הראנו להם שאנחנו יכולים להבין את צרכי האפליקציה, ולהכין את התשתית לפי דרישות האפליקציות. כך המנמ"ר מפחית את העלויות ויכול לספק את האפליקציות מהר יותר. ג'ולילמו דיאז, המנמ"ר של סיסקו, הצליח בזכות הידע הזה למנוע רכישה של עוד דטה סנטר ב-20 מיליון דולר, לאחר שהמערכת עזרה לו להבין את התנהגות האפליקציות".

לסיכום אמר לימקייקנג, כי "50 מיליארד מכשירים יהיו מחוברים לרשת ב-2020. כל המכשירים הללו בזמן מסוים יפגשו אפליקציה אצל אחד הלקוחות שלנו או בענן ציבורי. הדבר מוסיף כמות גדולה של מורכבות. ויש היבטים רגולטוריים כגון היכולת לשמור על הקניין הרוחני ואבטחה בסיסית. אלו הדאגות של המנמ"רים. כל דבר שאנחנו עושים בדטה סנטר – מטרתו לעשות את הדברים קלים יותר".

"עם ACI אנחנו עושים אוטומציה של התהליכים, ובעזרת Tetration אנחנו עוזרים לקבל החלטות נכונות מה לעשות עם המידע. הרי איש אינו רוצה שהחלטות עסקיות תהיינה מוגבלות בגלל הטכנולוגיה. כולם רוצים שההגיון העסקי יחליט איפה להתקין את האפליקציות ולמה להעלות אותן לענן, או אולי בכלל להחזיר אותן לדטה סנטר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים