IDC: למרות צמיחת הענן – הוא מהווה רק 5% מהמחשוב

כולם מדברים על הענן, אבל הנתונים מראים שלא כולם, בלשון המעטה, מיישמים אותו: חברת המחקר מעריכה שתחום שירותי ותשתיות הענן הציבורי יעמוד השנה על 122.5 מיליארד דולר, בעוד שכלל הוצאות המחשוב העולמיות יגיעו ל-2.4 טריליון

ממשלה בעננים. צילום אילוסטרציה: BigStock

למרות הדיבורים האינסופיים על המעבר לענן ועל אף הצמיחה של התחום לסוגיו, הרי שהענן הציבורי משקף רק 5% מכלל הוצאות ה-IT העולמיות – כך לפי מחקר חדש של IDC.

על פי חברת המחקר, תחומי ה-"משהו כשירות" (XaaS) הם אלה שחווים את הצמיחה בגדולה והמהירה ביותר בין כל עסקי המחשוב.

מהמחקר עולה כי תחום שירותי ותשתיות הענן הציבורי צפוי לעמוד ב-2017 על 122.5 מיליארד דולר. לפני ימים אחדים הנפיקה החברה את התחזית השנתית שלה לגבי הוצאות המחשוב העולמיות, ממנה עולה שהן צפויות לעמוד השנה על 2.4 טריליון דולר. חישוב שני הנתונים מעלה שההוצאות על מחשוב ענן ציבורי לסוגיו מהווים רק כ-5% מכלל הוצאות ה-IT הגלובליות.

מה זה "משהו כשירות?"

תחומי ה-"משהו כשירות" הם: תוכנה כשירות (SaaS), תשתיות כשירות (IaaS) ופלטפורמה כשירות (PaaS). על פי חישובים חדשים אותם ערכה IDC, השנה יהווה תחום התוכנה כשירות כ-60% מכלל השירותים המסופקים בענן הציבורי. תחומי התשתיות כשירות והפלטפורמה כשירות צפויים לחוות גידול של כ-50% כל אחד בחמש השנים הקרובות. כך, תחום התשתית כשירות יעמוד על 20.1% בתחילת העשור הבא ואילו פלטפורמה כשירות תעמוד על 32.2%.

כלל ההוצאות העולמיות על ענן ציבורי יעמדו ב-2020 על 203.4 מיליארד דולר. נתון זה, ציינו האנליסטים, הוא עדיין קטן ומהווה אחוזים בודדים מכלל הוצאות המחשוב העולמיות, אבל מעיד על צמיחה של 66% בתוך שלוש שנים ועל קצב גידול מהיר יותר מכל תחום אחר ב-IT.

יצוין שלשוק ה-"משהו כשירות" נלווה תחום נוסף – חומרה. תחום תשתיות החומרה לענן הציבורי צפוי, כך על פי חברת המחקר, לעמוד השנה על כחמישה מיליארד דולר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים