Waze "זיהתה" חסימה בכביש 1 – וגרמה לפקקים בדרך לירושלים

טעות אנוש גרמה לכך שהתוכנה "זיהתה" את אותה חסימה שלא הייתה - והפנתה את הנוסעים לכביש 443 ● החברה התנצלה והבטיחה לחדד את הנהלים

התקלה ב-Waze אילצה את הנהגים לנסוע הבוקר (ד') לירושלים בדרך עמוסה. צילום: BigStock

מי שמשתמשים ב-Waze בנסיעותיהם, באופן קבוע או רנדומלי, ונסעו היום (ד') לירושלים "זכו" להפתעה לא נעימה, שהפנתה אותם לכביש 443 וגרמה לעומסי תנועה חמורים. זאת, משום שהתוכנה "זיהתה" עומס בכביש 1. אלא שכביש 1 דווקא היה פנוי מאוד, ומי שלא השתמשו בתוכנה נהנו מן הסתם מנסיעה חלקה ומהירה להפתיע.

Waze היא אפליקציה שמתיימרת להביא את הנוסעים ליעדם בדרך הקצרה ביותר. הטעות שקרתה הבוקר הביאה לאותו "זיהוי" של התוכנה וכתוצאה מכך להפניית הנוסעים לכביש האלטרנטיבי לכניסה לירושלים – 443.

מהחברה נמסר כי "הבוקר הופיעה ב-Waze חסימה בכביש 1 שגרמה לכך שהתנועה הופנתה לכיוון כביש 443. מדובר בטעות אנוש של גורם מוסמך, שתוקנה ברגע שהובאה לתשומת לבנו. אנחנו מתנצלים בפני הנהגים שנסיעתם הושפעה מכך הבוקר, ונחדד את הנהלים בכדי למנוע מטעות זו להישנות בעתיד".

מה שעולה מתגובת החברה הוא שהטעות לא נגרמה על ידי התוכנה, אלא בשל טעות אנוש של עובד בחברה, שערך שינויים ידניים בהמלצות האפליקציה.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. ד"ר יאיר גבאי

    לפי התגובות לכתבה בנושא זה באתר ynet המידע שם וגם אצלכם לא מדויק. בפרק זמן מסוים בבוקר המדובר היה קטע בין שני מחלפים עם עומס תנועה כבד מאוד (היו נהגים שדיווחו על יותר משעה של עיקוב בנסיעה). יתכן ש waze באופן יזום (לדבריהם) או אוטומטי החלה להציע לנהגים לנסוע דרך כביש 443. בגלל כמות הנהגים שעברה לכביש 443 נוצר שם עומס גבוה, ובינתיים כביש 1 (אולי בגלל ההפניה לכביש 443) התפנה מהעומס והפך לכביש פנוי יותר מהרגיל. זה נשמע אירוע לא רצוי, אבל גם לא קטסטרופה של ממש. גם אם נניח שבגלל השימוש הגבוה ב waze בארץ - לא רצוי שתוכנה תשפיע בצורה משמעותית כזאת על התנועה בכבישים, עדיין אפשר לומר בביטחון ש waze מביאה תועלת רבה ביותר לנהגים ולזרימת התנועה בארץ העולה לאין שיעור על נזקים קטנים ונדירים יחסית שיכולים להיגרם למשתמשים בה (על אחריותם).

אירועים קרובים