החרפה ביחסים בפלאפון: העובדים הפגינו מול משרד המנכ"ל

ההפגנה התקיימה לאחר שהוועד הורה לעובדים לעזוב את עמדותיהם, כחלק מהמאבק בהנהלה בעקבות פיצוץ המשא ומתן להסדר קיבוצי

הפגנה של עובדי פלאפון. צילום ארכיון: דני זודקביץ'

החרפה ביחסים בין הנהלת פלאפון לוועד העובדים שלה: מאות מעובדי החברה הפגינו הבוקר (ד') בקומת ההנהלה, מול משרד המנכ"ל. ההפגנה התקיימה לאחר שהוועד הורה לעובדים לנטוש את עמדותיהם, בעקבות פיצוץ המשא ומתן על חידוש ההסכם הקיבוצי.

לפני כשבועיים הכריז ועד העובדים על סכסוך עבודה בחברה, על רקע פיצוץ המשא ומתן, שאירע בסוף השנה שעברה, ואף איים לנקוט בעיצומים. עתה, לאחר השבועיים הקבועים בחוק, נקט הוועד, בגיבוי ההסתדרות, בצעד זה.

בוועד טוענים כי פלאפון סירבה לדרישותיו להגדלת השכר והתקציבים. מנגד, הוועד סירב להצעת החברה לעובדים לקבוע מנגנון תגמול שיגלם הלימה בין התוצאות הכספיות לתגמול שהם מקבלים.

ברק לוי, יו"ר ועד העובדים, אמר כי "מי שלוקח משכורת במאות אלפי שקלים בחודש והנהלה שמושכת דיבידנדים של עשרות מיליונים, אין לו תוקף מוסרי לסרב להגדלת תקציב הרווחה לעובדים המשתכרים 30 שקלים לשעה. אנחנו נערכים להחרפת העיצומים, למימד שטרם נראה בפלאפון".

מפלאפון נמסר בתגובה כי "החברה נמצאת כעת בתנופה ובהתחדשות. ועד העובדים בפלאפון פנה לסכסוך עבודה בעקבות המשא ומתן לחידוש ההסכם הקיבוצי. חשוב להדגיש שלחברה אין כל כוונה להרע את תנאי העובדים, והמשא ומתן טרם הבשיל לכדי הסכם חדש בשל דרישות שאינן עולות בקנה אחד עם יכולותיה הפיננסיות של החברה, שכן היא חייבת להישאר יציבה בשוק סוער".

עוד ציינו בפלאפון כי "לנגד עיני החברה עומדת טובת עובדיה ולקוחותיה. היא פועלת למנוע כל פגיעה בשירות וחותרת לסיום הסכסוך בהקדם האפשרי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים