גרטנר: שוק ה-BI יצמח השנה ביותר מ-7%

על פי חברת המחקר, שוק הבינה העסקית והאנליטיקה צפוי לעמוד השנה על 18.3 מיליארד דולר, לעומת 16.9 מיליארד ב-2016 ● שיעור הצמיחה בתחום גבוה יותר מזה של כלל שוק ה-IT

שוק ה-BI בצמיחה. אילוסטרציה: BigStock

שוק ה-BI והאנליטיקה – תוכנות הניתוח צופה פני העתיד – צפוי לצמוח השנה בשיעור של 7.3%, כך על פי גרטנר (Gartner). החברה צופה כי הוא יגיע השנה ל-18.3 מיליארד דולר לעומת 16.9 מיליארד ב-2016 ומציינת שמדובר בשיעור צמיחה גבוה יותר מזה של כלל שוק ה-IT.

בחברת המחקר מציינים כי המגמה משקפת את המעבר של ארגונים מרכישת כלי דיווח מסורתיים, המנתחים לאחור, לניתוח צופה פני עתיד. בניגוד לתחומים אחרים בעולם ה-IT, תחומי ה-BI והאנליטיקה לא חווים מגמת מעבר מסיבית לענן, אולם הם צפויים לעשות זאת בהמשך העשור.

גרטנר הציגה בשנה החולפת ריבוע קסם חדש, המאיר את החשיבות של המעבר מה-BI המסורתי, זה שמתמקד בדו"חות העבר, לזה החדש, שמתמקד בעתיד ובהיבטים העסקיים בארגון (Modern business-led analytics). בשל כך, השחקניות הפועלות בריבוע הקסם השתנו. המובילות בריבוע הקסם האחרון, שפורסם החודש – במתכונתו החדשה, הן טבלאו (Tableau), קליק (Qlik) ומיקרוסופט (Microsoft). מנגד, שונמך הדירוג של שחקניות ותיקות ומוכרות, דוגמת מיקרו סטרטג'י (Microstrategy), סאפ (SAP), יבמ (IBM) וסאס (SAS), ואילו אורקל (Oracle) הודחה מרביע המובילות אל עבר רביע "שחקניות הנישה".

עד 2020: האטה בצמיחה

למרות הגידול האמור בשוק, גרטנר קובעת כי מדובר בהאטה בצמיחה: זאת, מאחר שבעוד שב-2015, שוק ה-BI המודרני בשילוב ניתוח נתונים עם צפי לעתיד עמד על 63.6%, ב-2020 הצמיחה תהיה רק בשיעור של 19%. הסיבה לכך היא שהתחום הולך והופך להיות חלק מהמיינסטרים.

ריטה סלאם, סגנית נשיא למחקר בגרטנר, אמרה כי "תחום קבלת ההחלטות ממשיך להיות מושפע על ידי הבכירים בארגון, כמו גם המשתמשים, שרוצים יותר זריזות במערכות ה-BI והאנליטיקה. הם דורשים את האפשרות להטמיע את המערכות הללו באופן פרטני-אישי או במחלקות קטנות בארגון".

חברת המחקר סיימה את ניתוח השוק בציינה שמגמות טכנולוגיות חדשות, ובראשן חיקור וגילוי חכם של נתונים, מכונות לומדות ומיכון הניתוח של הנתונים באופן כולל, מהוות הזדמנויות עסקיות – הן עבור חברות ה-BI המסורתיות והן עבור סטארט-אפים בתחום.

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים