יאהו הורידה את מחירה ב-300 מיליון דולר

על פי מקורות המקורבים לעסקה, החברה בחרה לפעול כך כדי לא לפספס את עסקת הרכישה ● חששות שכאלה הובעו לא רק מצד בכירי הענקית, אלא גם מצד המשקיעים

אהבה קונים בכסף. אילוסטרציה: BigStock

לאחר הסיכום מיולי האחרון, לפיו ענקית הטלקומוניקציה וריזון (Verizon) תרכוש את עסקי הליבה של יאהו (Yahoo) בתמורה ל-4.8 מיליארד דולר – הורידה הנרכשת 300 מיליון דולר ממחירה.

על פי מקורות המקורבים לעסקה, יאהו בחרה לפעול כך כדי לא לפספס את עסקת הרכישה. חששות שכאלה הובעו לא רק מצד בכירי יאהו, אלא גם מצד המשקיעים. במסגרת העסקה תרכוש וריזון את עסקי האינטרנט של יאהו, לרבות פרסום דיגיטלי, המייל, והיישומים הניידים של יאהו.

בדצמבר האחרון הודתה יאהו כי יותר ממיליארד חשבונות משתמשים – כלומר רוב הלקוחות של ענקית האינטרנט ברחבי העולם – נפרצו ב-2013, באקט שחשף את פרטיהם האישיים, כולל שמות משתמש, מספרי טלפון, תאריכי לידה ועוד.

חולקות עלויות

כארבעה חודשים קודם לכן, בחודש ספטמבר, הכריזה יאהו על פריצה נפרדת, שהשפיעה על 500 מיליון חשבונות. משמעות שני האירועים הללו היא שיאהו הייתה הקורבן של שתי פרצות הנתונים הגדולות ביותר שדווחו אי-פעם.

לפי תנאי העסקה החדשים, שתי החברות יחלקו את האחריות המשפטית ואת העלויות של דליפת המידע הנובעות משתי הפריצות. על פי המקורות המקורבים לעסקה, ההודעה על ההסכם החדש צפויה לצאת בתוך כמה ימים.

שחקן בחסות המדינה

יאהו החליטה לפעול כך, הסבירו משקיפים, על מנת להימנע מלהגיע לכתלי בית המשפט, שבסופו הייתה וריזון נסוגה מהעסקה כולה – או מורידה את מחיר העסקה עוד יותר.

בשבוע שעבר, בסמיכות לדיווחים על כך שיאהו הורידה את מחירה, היא דיווחה כי הודיעה למשתמשים מסוימים שבוצעה פעילות עוינת בחשבונות שלהם בשנים 2015 ו-2016, בעקבות הפריצה לחשבונות שאירעה ב-2013 – ושעליה דיווחה החברה לפני כחודשיים. ההודעה באה לאחר שהפעילות נתגלתה במסגרת חקירת הפריצה ההיא.

יאהו סירבה לומר כמה אנשים הושפעו מהתגלית הנוכחית. בהצהרה מסרה החברה שייתכן כי "שחקן (ובמילים אחרות – האקר) בחסות מדינה" הוא זה שאחראי לגניבת נתוניהם הפרטיים של יותר ממיליארד חשבונות משתמשים בשנים 2013 ו-2014. הנתונים שנגנבו כללו כתובות מייל, תאריכי לידה ותשובות לשאלות אבטחה.

על פי דיווחים בעיתונות האמריקנית, וריזון טרם סיימה לחקור את שתי הפריצות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים