רובוט, מכונית מרוץ ומסגרת למשקפיים – בתלת מימד

אולם התצוגה בכנס Solidworks World 2017 כלל מוצרים ופיתוחים של 115 חברות, בהם כמה מעניינים במיוחד

משך תשומת לב רבה. הפרותזיס. צילום: נחמה אלמוג

מסגרת למשקפיים, רובוט ואפילו מכונית מרוץ היו בין המוצרים שהדפסותיהם בתלת מימד הוצגו בכנס Solidworks World 2017. ניתן היה לראות את המוצרים הללו באולם תצוגה של שותפי דאסו סיסטמס (Dassault Systems), החברה המארגנת. התצוגה כללה השנה כ-115 חברות.

חלק גדול מהתצוגה הוקדש למרבית החברות המציעות מדפסות תלת מימד, שפועלות בהתאמה לכלי התכנון של Solidworks, בהן סטרטאסיס (Stratasys) ו-3D Systems.

סטראטסיס, למשל, הציגה סדרת מדפסות חדשה, שתואמת את תהליך התכנון של דגמי האב באמצעות סביבת Solidworks, כמו גם תוסף הדפסה מיוחד, שמאפשר למשתמשים להמשיך לעבוד בסביבה זו לתכנון והדפסה של חלקים בכל המערכות של החברה. התוסף אף יאפשר למשתמשי המדפסות שלה גישה לקהילת ההנדסה והעיצוב של Solidworks.

זה רעיון: להדפיס מסגרת משקפיים במדפסת תלת מימד. צילום: נחמה אלמוג
זה רעיון: להדפיס מסגרת משקפיים במדפסת תלת מימד. צילום: נחמה אלמוג

לדברי סטרטאסיס, שיתוף הפעולה שלה עם דאסו "יספק כלי עיצוב המשפרים את התפקוד, היעילות ויחס המשקל" של החלקים או החפצים המיוצרים באמצעות תוסף ההדפסה שלה.

אחד ממוקדי תשומת הלב באולם התצוגה היה הפרותזיס – רובוט מרוץ שפועל על חשמל וניתן לשליטה אנושית. הרובוט יושק באביב הקרוב ויוכל לשמש לדהירה בשטחים קשים, במקרי אסון וכדומה. גם הוא תוכנן בעזרת כלי העיצוב וההנדסה של Solidworks.

גשושית לחקר החלל - בתלת מימד. צילום: נחמה אלמוג

גשושית לחקר החלל – בתלת מימד. צילום: נחמה אלמוג

ואם רובוט המרוץ המוצג למעלה יהיה כבד מדי לשליחה לחלל, יוכלו החוקרים לשלוח גשושית קטנה יותר. לצד הפרותזיס הוצגה מעין גשושית מחקר, שעוצבה במעבדות נאס"א (NASA).

 

מכונית מרוץ בתלת מימד. צילום: נחמה אלמוג

מכונית מרוץ בתלת מימד. צילום: נחמה אלמוג

הכלים של Solidworks מאפשרים תכנון של מכוניות, ובכלל זה מכוניות מרוץ. ניתן לתכנן ולעצב אותן בהתאם לנתונים הנדרשים של משקל, השפעות פיזיקליות והנדסיות וכדומה, בתקווה להשיג את התוצאה המקווה – מקום ראשון בתחרויות.

הכותבת הינה שליחת אנשים ומחשבים לכנס.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים