סאפיינס רוכשת את StoneRiver בכ-102 מיליון דולר

הנרכשת האמריקנית מציעה מערכות ניהול פוליסות, חיתום, דירוג, הדמיית מחשבון פנסיה, ביטוחי משנה ופתרונות לניהול מערכות כספים עבור ארגוני הביטוח הגדולים ● הרכישה תסייע לחברה הישראלית להתרחב בצפון אמריקה

רוני על-דור, נשיא ומנכ"ל סאפיינס. צילום: יוסי אלוני

חברת התוכנה הישראלית סאפיינס הודיעה היום (ד') כי היא רוכשת את StoneRiver האמריקנית, שמספקת מערכות לתחום הביטוח, תמורת 102 מיליון דולר. השלמת העסקה נתונים לאישורים רגולטוריים ובסיומה תהיה StoneRiver בבעלות מלאה של סאפיינס.

יצוין שסאפיינס, שנסחרת בתל אביב ובנאסדא"ק, מספקת בעצמה פתרונות תוכנה לתחומי הביטוח והפיננסים. לדבריה, רכישת החברה האמריקנית תעשיר את מגוון המוצרים שלה ותבסס את אחיזתה בצפון אמריקה.

StoneRiver, שממוקמת בדנבר, קולורדו, מעסיקה כ-500 מומחי ביטוח ויש לה יותר מ-200 לקוחות בארצות הברית. היא מציעה מערכות ניהול פוליסות, חיתום, דירוג, הדמיית מחשבון פנסיה, ביטוחי משנה ופתרונות לניהול מערכות כספים עבור ארגוני הביטוח הגדולים – הן בתחומי הביטוח האלמנטרי (P&C) והן בתחומי ביטוחי החיים והפנסיה.

היקף המכירות השנתיות של StoneRiver שלא על פי GAAP הסתכם ב-2016 כ-80 מיליון דולר והנהלת סאפיינס צופה שהיא תתחיל לתרום לרווחיה ברבעון השלישי של השנה הנוכחית.

"הודות לרכישה, נוכל להפוך לספקית גדולה של פתרונות תוכנה"

לדברי רוני על-דור, נשיא ומנכ"ל סאפיינס, "הרכישה מרחיבה משמעותית את נוכחותה של סאפיינס בשוק הביטוח האמריקני, ומסייעת לנו להמשיך ולהאיץ את כניסתנו לתחום הביטוח האלמנטרי בארצות הברית. העסקה עולה בקנה אחד עם אסטרטגיית הצמיחה שלנו, שמתבססת על מיזוגים ורכישות ונשענת על שלושה גורמים מרכזיים: הגדלת בסיס הלקוחות, הרחבה גיאוגרפית של נוכחותנו והוספת פתרונות משלימים לפורטפוליו שלנו".

"StoneRiver תרחיב את פורטפוליו הביטוח האלמנטרי שלנו בצפון אמריקה, הודות לחבילת ה-StreamSuite שלה, שמיועדת לחברות ביטוח גדולות ובינוניות. בנוסף, היא תאפשר לנו כניסה לשוק חדש המתמקד בכיסויים ביטוחיים למעסיקים. בשוק ביטוחי המשנה, נוכל, הודות לרכישה, להפוך לספקית גדולה של פתרונות התוכנה. גם בתחום ביטוחי החיים תשפר סאפיינס את היצע המוצרים שלה בזכות הפתרונות של StoneRiver", הוסיף.

גארי אנדרסון, נשיא ומנכ"ל StoneRiver, ציין כי "הידע המקצועי של סאפיינס, איתנותה הפיננסית, הקשרים שלה עם התעשייה והטכנולוגיות שלה יהוו יחד יתרון משמעותי ללקוחות StoneRiver, ויפתחו הזדמנויות חדשות בפני העובדים והשותפים שלנו".

יצוין שזו אינה הרכישה הראשונה שסאפיינס מבצעת. ב-2011 היא קנתה שתי חברות ישראליות FIS Software ועידית אי. די. אי. טכנולוגיות – תמורת סכום כולל של 75 מיליון דולר, ושנה לפני כן היא רכשה את הארקייס, שכמו הנרכשת הנוכחית גם היא התמקדה בתוכנה לעולם הביטוח, תמורת עשרות מיליוני שקלים.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים