פייסבוק נערכת להשיק אפליקציות טלוויזיה מחוברות

המהלך של הענקית נועד לספק תחרות לשירותים שמציעה יוטיוב ולהגדלת הצריכה והיצירה של סרטוני וידיאו ברשת ● לשם כך יוכנסו גם מספר שינויים באפשרות הצפייה בסרטונים על הפלטפורמה, כמו אפשרות להזזת סרטון וידיאו מתנגן

הזרמת תכנים - בקרוב דרך ממיר פייסבוק? אילוסטרציה: BigStock

פייסבוק (Facebook) מעוניינת שמשתמשיה יעלו וייצרכו יותר סרטונים. לצורך כך היא עושה מספר שינויים באופן שבו תציג ותפיץ את קטעי הווידיאו, בישרה החברה אתמול (ג') בכנס CODE Media.

בכנס הודיע סמנכ"ל השותפויות של פייסבוק, דן רוז, כי הענקית תשיק גם סדרה של יישומים עבור Apple TV ,Amazon Fire TV ו-Samsung Smart TV, כך דיווח אתר TechCrunch.

פייסבוק כמקום ליוצרים

בעבור פייסבוק, היכולת להזרים בטלוויזיה היא רק צעד נוסף במאמץ הגדול יותר להפוך את האתר ואת היישומים שלה למקום שיותר יוצרים רוצים לשתף בו את הסרטונים שלהם. לדברי רוז, השינוי התחיל בסרטוני וידיאו בהפעלה אוטומטית שהופיעו באוסף החדשות, והתרחב עם הצגתם של קטעי וידיאו חיים באינסטגרם (Instagram).

החברה הרחיבה ופירטה בנוגע למספר שינויים בדרך שבה יוצגו סרטונים בעתיד הקרוב ברשת החברתית: ראשית, קטעי הווידיאו יעבדו על פי הגדרות השמע של המכשירים, זאת אומרת שאם צליל המכשיר מוגדר על 'השמע', הסרטון יחל לפעול מיד.

שנית, פייסבוק כבר לא תבצע חיתוך לווידיאו אנכי, מה שהופך את התצוגה לדומה יותר למה שהמשתמשים מורגלים לראות כיום בסנאפצ'ט (Snapchat). לסיום, מעכשיו יוכלו משתמשים למשוך סרטון מתנגן אל שולי הפיד שלהם, בזמן שהם ממשיכים הלאה בצפייה בחדשות ובפוסטים.

מזרימה ישירות לטלוויזיות

אבל החדשות הגדולות הן הצגת יישומי הסטרימינג, אשר יאפשרו למשתמשים לצפות בקטעי וידיאו בפייסבוק מהטלוויזיות שלהם. זה פיתוח שרוז ציין שמגיע למרות שלפייסבוק הייתה כבר מזמן היכולת ל-AirPlay או להזרמת קטעי וידיאו ל-Apple TV או לכרומקאסט (Chromecast).

כעת, עם כניסתן של דרכים חדשות לצפייה בווידיאו, פייסבוק גם מאותתת שבכוונתה לקדם יותר תוכן שמיוצר באופן מקצועי. החברה שכרה בקיץ שעבר את ריקי ואן וין מה-CollegeHumor, שעובד עם יוצרים לצורך יצירת סוגים חדשים של תוכן.

כל הפעולות הללו עשויות להציב את פייסבוק בתחרות ישירה מול יוטיוב (YouTube) של גוגל (Google), ולמצב גם אותה כמקום שבו יוצרים בונים קהילה סביב הסרטונים שלהם. אלא שבטרם תצליח הענקית ממנלו לעשות זאת, היא תצטרך לספק יותר כלים לבעלי זכויות יוצרים בכדי שאלו יוכלו להילחם בתופעת הפיראטיות, וכמובן גם למצוא דרכים לספק ליוצרים כלים לשליטה בתוכן שלהם ולזכות בתגמול בעבור עבודתם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים