סנטורים דמוקרטים דורשים מידע על הנייד האישי של טראמפ

הסיבה לבקשה - דאגה מפני מתקפת האקרים ● השניים, מהמפלגה הדמוקרטית, חוששים שהטלפון האישי של הנשיא הנכנס עלול להיות לא מאובטח ולהוות אמצעי מעקב אחריו

קיבל רוח גבית מפוטין בבחירות 2016? דולנד טראמפ. צילום: BigStock

שני סנטורים פנו בכתב למשרד הביטחון האמריקני בנוגע לדיווחים לפיהם הנשיא, דונלד טראמפ, עדיין משתמש בסמארטפון הישן מבוסס האנדרואיד שלו, שאינו מכשיר מאובטח כראוי. הסנטורים טוענים שייתכן שטראמפ אפילו עושה שימוש במכשיר זה לצורך פרסום ציוצי הטוויטר (Twitter) המפורסמים שלו.

למעשה, העיסוק במכשיר הנייד הלא מאובטח של טראמפ החל מיד לאחר הבחירות. כבר בשלהי ינואר התפרסם דיווח בניו-יורק טיימס (New York Times) שעסק בהתמקמותו של הנשיא הנכנס בבית הלבן, שבו עלה נושא טלפון האנדרואיד הישן.

הטיימס טען כי דיווחים קודמים בישרו כי טראמפ ויתר על מכשיר מאובטח שהוצע לו, ואשר מנוהל על ידי מומחי ממשלה, וציין כי עוזריו הפצירו בו לחדול מהשימוש במכשיר הלא-מאובטח, אך טראמפ המשיך להשתמש בו לצרכיו האישיים.

להבטיח שימור הרשומות הנשיאותיות

הסנטורים, טום קרפר, הדמוקרט מדלאוור, וקלייר מק'קאסקיל, הדמוקרטית ממיזורי – שניהם חברי ועדת הסנאט לביטחון פנים ולעניינים ממשלתיים (Senate Committee on Homeland Security and Governmental Affairs) הבהירו במכתב, אשר פורסם בציבור ביום ב' האחרון, כי "למרות שחשוב שלנשיא תהיה היכולת לתקשר באופן אלקטרוני, חשוב לא פחות שהוא יעשה זאת באופן מאובטח שיבטיח את שימור הרשומות הנשיאותיות".

הסנטורים טוענים כי הם מודאגים מכך שהטלפון עלול להיות פגיע להאקרים, שיוכלו לגשת למידע רגיש על ידי הפעלת "תכונות הקלטה ומצלמה", כמו גם "להפוך לכלי מעקב המאפשר איתור מיקום ומספק תכונות מעקב ומידע אחרים". מספר מומחי אבטחה העלו אף הם חששות לגבי שימוש מטעם הנשיא בטלפון בלתי מאובטח.

הפגיעויות  הללו הן בין הסיבות לכך שסוכנויות ביטחון לאומיות מתנגדות לשימוש במכשירים אישיים, כך הסנטורים והצביעו על ה-Commercial Mobile Device Implementation Plan של משרד ההגנה האמריקני, ה-DoD (ר"ת Department of Defense) – תכנית שנכנסה לפעולה בשנת 2013, אשר קבעה כי: "מדיניות ה-DoD, המבנים התפעוליים ופגיעויות האבטחה כיום מונעים אימוץ התקנים לא מאושרים שהושגו מחוץ לרכישה הרשמית של הממשלה".

קיבל או לא קיבל סמארטפון מאובטח ייעודי?

הסנטורים דורשים מידע מה-DoD ומהסוכנות למערכות המידע הביטחוניות שלה, ה-DISA (ר"ת Defense Information Systems Agency), בנוגע לשאלות האם טראמפ קיבל, לפני או במועד השבעתו, טלפון חכם מאובטח ומוצפן והאם הוא משתמש בו.

במקרה שהנשיא לא מצויד או משתמש בסמארטפון שכזה, דורשים הסנטורים תגובה בכתב שתתאר באיזה סוג של מכשיר נייד עשה טראמפ שימוש מאז שנכנס לתפקידו, כמו גם "תגובה בכתב המתארת את הצעדים שבהם נקטה ה-DISA, או שאותם היא מתכננת", על מנת לפתח מדיניות ונהלים מוצהרים לגבי אמצעי ההגנה הנדרשים ליישום בטלפון החכם האישי של הנשיא טראמפ.

הסנטורים תובעים גם לדעת מה הנהלים שה-DISA מפעיל בכדי שהארכיון הלאומי (The National Archives and Records Administration) יוכל לשמר טוויטים של טראמפ ורשומות אחרות הנובעות מהשימוש במכשיר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים