אדי קיו: "אפל עובדת על שיטות כדי להפחית חדשות מזויפות"

הבכיר מהענקית מקופרטינו הצהיר כי החברה שוקדת באופן פעיל על אופנים שיבטיחו ששירותי העברת התכנים שלה יהיו מספיק חסונים בכדי לעמוד באתגר החדשות המזויפות

אדי קיו, סגן המנהל הבכיר לתוכנה ושירותים באפל. צילום: BigStock

אדי קיו, סגן המנהל הבכיר לתוכנה ושירותים באפל (Apple), אמר את הדברים במהלך ראיון רחב יריעה שסיפק בכנס Code Media ביום ב' האחרון.

חדשות מזויפות הפכו לנושא שהעיסוק בו נרחב ואף נסער, וזאת מאז הבחירות לנשיאות שהתקיימו בארצות הברית בשנה שעברה. מספר חברות ותאגידי ענק, בכללם פייסבוק (Facebook), פיזרו הצהרות על פעולות שונות שבהן נקטו בכדי להביא לתשומת לבם של המשתמשים את נושא איכות ואמינות המאמרים והידיעות שבהם הם נתקלים.

בשבוע שעבר הודה טים קוק, מנכ"לה של אפל, כי חדשות מזויפות היא "אחת הבעיות הראשיות של היום", והודה כי "אנחנו צריכים לתת לצרכן כלים להתמודד עם השינוי" וזאת בכדי להתמודד עם האתגר. קוק סבור כי חברות כמו אפל צריכות "לסנן חלק" מהחדשות המזויפות לפני שהן מגיעות לציבור, אבל באופן שימנע את "אובדן הפתיחות הגדולה של האינטרנט".

לפעול יחד כתעשייה לשיפור המצב

קיו – שהמשיך למעשה את העיסוק בדבריו של הבוס שלו – אמר כי לחברות טכנולוגיה יש אחריות מיוחדת כלפי אנשי הציבור, שרובם תלוי כעת במכשירים אישיים בכדי לקבל את החדשות שלהם. בהתחשב בכך, קיו טוען כי למרות שאין דרך פשוטה להתמודד עם התפשטות החדשות המזויפות, אפל עובדת על שיטות בכדי להפחית את הפצתן.

"אנחנו רוצים שה-Apple News יהיו זמינים לכל, אבל אנחנו מעוניינים לבחון היטב ולוודא כי ספקיות החדשות הן לגיטימיות. אנחנו מאוד מודאגים מהבחינה הזו מכל הידיעות ומהקשות הכניסה, שמביאים להרבה סיקור חדשותי. אנחנו מנסים לעשות כמה דברים ב-Apple News, אנחנו לומדים מזה ואנחנו צריכים לשתף זאת יחד כתעשייה ולשפר את המצב".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים