אורי שביט מונה לסמנכ"ל בכיר ולמנמ"ר הבורסה

שביט, בעברו בעל תפקידים בכירים בקבוצת לאומי, יחליף את רונן הורוביץ, שפרש באחרונה אחרי פחות משלושה חודשים ● הוא יצטרך להתמודד עם האתגרים המחשוביים של הבורסה בתקופה שבה היא פחות ופחות מהווה יעד אטרקטיבי להשקעות

אורי שביט, סמנכ"ל בכיר ומנהל מחלקת הטכנולוגיות, המידע והתפעול של הבורסה. צילום: לאומי שירותי שוק ההון

הבורסה הודיעה הבוקר (ב') על מינויו של אורי שביט לתפקיד סמנכ"ל בכיר ומנהל מחלקת טכנולוגיות, מידע ותפעול. שביט יצטרך להתמודד עם האתגרים המחשוביים של הבורסה בתקופה שבה היא מאבדת גובה ופחות ופחות מהווה יעד אטרקטיבי להשקעות.

בתפקידו האחרון שימש שביט כמנהל פרויקט המיזוג של בנק ערבי ישראלי לתוך בנק לאומי. במסגרת תפקיד זה הוא טיפל בהיבטי מערכות המידע של הפרויקט ובתהליכי העבודה בכל מה שנוגע לפעילות הבנקאית, לרגולציה ולחשבונאות.

לפני כן הוא שימש במשך שמונה שנים כמנכ"ל לאומי שירותי שוק ההון – חברה המתמחה במתן שירותי בק אופיס במגזר זה. במסגרת התפקיד הוא ניהל את תפעול קופות הגמל, קרנות הנאמנות, קרנות ההשקעה והייעוץ הפנסיוני והיו תחתיו כ-150 עובדים.

שביט, נשוי + 3, הוא בוגר אוניברסיטת תל אביב, ומחזיק בתואר ראשון בכלכלה ומדעי המדינה ותואר שני במנהל ציבורי. כמו כן, הוא בוגר קורס מנמ"רים מטעם הטכניון.

בתקופה האחרונה: חילופי תפקידים רבים בבורסה

מינויו של שביט מגיע לאחר שהמנמ"ר הקודם של הבורסה, רונן הורוביץ, פרש במפתיע בספטמבר האחרון. מאז ועד אתמול לא מונה מנמ"ר חדש לגוף זה. הורוביץ כיהן בתפקיד תקופה קצרה – פחות משלושה חודשים, ופרש לאור חילוקי דעות שהיו לו עם הנהלת הבורסה. בנובמבר האחרון הוא מונה לסמנכ"ל הטכנולוגיות של בזק בינלאומי.

הורוביץ החליף את אלדד הרשטיג, שעבד בבורסה 29 שנים, מתוכן שנתיים כמנמ"ר. הרשטיג היה אחראי לשדרוג אתר הבורסה וזכה על כך בפרס בתחרות מצטייני המחשוב האחרונה. בנוסף, הוא לקח חלק מרכזי במעבר שלה ממשכנה הישן ברחוב אחד העם בתל אביב לבניינה החדש – כמה מאות מטרים משם, ברחוב אחוזת בית.

הבורסה חווה בשנתיים האחרונות משברים ארגוניים וניהוליים שהביאו לפרישה של בכירים רבים, ביניהם אנשי טכנולוגיה ויועצים. המשברים החמורים היו בין היו"ר, אמנון נויבך, למנכ"ל, יוסי ביינארט, עד שהאחרון פרש מטעמי בריאות, ובינו לבין מחליפתו של ביינארט, גל לנדאו-יערי. בתחילת השנה נכנס לתפקיד מנכ"ל הבורסה איתי בן זאב.

מעבר למשברים האישיים, העיב על הבורסה סכסוך עבודה ארוך עם ועד העובדים. הרקע היה דרישות שהעלו העובדים לקראת שינוי מבנה הבורסה, בחקיקה מיוחדת שתשפיע על צורת ההעסקה של רבים מהם.

שביט יצטרך להתמודד עם אתגרים בולטים בשדרוג המערכות שלה ובהתאמתם למציאות החדשה. הוא אמור לסייע ליו"ר ולמנכ"ל לחלץ את הבורסה, להפיח בה רוח חיים ולהפוך אותה שוב ליעד אטרקטיבי להשקעות. גורמים בבורסה מביעים אופטימיות זהירה כי עם כניסתם של המנמ"ר והמנכ"ל החדשים, ניתן יהיה לבצע שינויים שהליבה שלהם היא קודם כל טכנולוגית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים