גוגל תסיר אפליקציות שאין להן מדיניות פרטיות

החברה שלחה למפתחי אפליקציות הודעה שלפיה אי מתן מידע לאן הולך המידע הנאסף על המשתמשים, מפר את המדיניות של Google Play ● ההערכה היא שהצעד יביא להסרת מיליוני אפליקציות "זומביות"

עוד אפליקציה נגועה, שהוסרה. Google Play

גוגל (Google) עלולה להסיר בקרוב מ-Google Play אפליקציות רבות – יש מומחים שטוענים שמדובר במיליונים – שאין להן מדיניות פרטיות ושלא ניתן לדעת לאן מגיע המידע שהן אוספות על המשתמשים. החברה החלה בסוף השבוע לשלוח הודעות למנהלים של האפליקציות הללו.

על פי גוגל, אפליקציות שלא חושפות את היעדים שאליהם מגיע המידע אודות המשתמשים מפרות את מדיניות הפרטיות של החנות. בהודעת החברה נכתב כי היא תנקוט "פעולה נחרצת" נגד אפליקציות אלה – הגבלת הנראות שלהן ב-Google Play או הסרתן לחלוטין.

חברות שירצו להתאים את האפליקציות שלהן לתנאים של גוגל יצטרכו לשים לינק לעמוד תנאי שימוש או לא לבקש מהמשתמשים מידע המוגדר כ-"רגיש", כמו מידע פיננסי, ספר הטלפונים וגישה למצלמה או למיקרופון של המכשיר. החברה הקציבה להן זמן להיענות לדרישות שלה עד 15 במרץ.

היו מפתחים שהגיבו על צעד זה של גוגל בחיוב. ג'ק קוני מחברת Nerd Agency ומי שיצר את האפליקציה Hip Hop Ninja, אמר כי "זה פנטסטי. זה ינקה את Google Play מהרבה זבל ואפליקציות 'זומביות', והאפליקציות שלנו יזכו לנראות רבה יותר בחנות, משום שתוצאות החיפוש יהיו מדויקות יותר".

לדבריו, הצעד הזה "יקל על אנשים למצוא את האפליקציות שלנו ולמצוא תוצאות טובות יותר לחיפושים שלהם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים