אפשר לנהל מערך IT גדול גם בחברה קטנה

כשארגונים חושבים על העברת ניהול מערכות ה-IT שלהם למיקור-חוץ, האופציות הראשונות שעולות הן חברות גדולות ו-ותיקות ● אינדני הוא סטארט-אפ שמציע לעשות זאת קצת אחרת

צוות אינדני בישראל. צילום: יח"צ

ניהול מערכות ה-IT בארגונים הוא דבר מורכב ומסובך, שמצריך מומחיות רבה. יש ארגונים שמעדיפים להשאיר את ניהולן "בבית", כלומר – אצלם, עם האנשים שלהם, שמכירים היטב את המערכות, ויש שמעדיפים לעשות מיקור-חוץ – להעביר את ניהול המחשוב שלהם לחברה חיצונית, שמתמחה בניהול ובתפעול מערכות IT.

בדרך כלל, כשרוצים להעביר את מערכות ושירותי ה-IT למיקור-חוץ, המחשבה הראשונה היא לעשות זאת באמצעות חברה ותיקה, ממוסדת ובעלת ניסיון. לא מעט חברות מציעות זאת, אלא שיש גם סטארט-אפים.

תחום הסטארט-אפים נקשר פחות עם IT ויותר עם תחומים צעירים ו-"מגניבים" יותר – מהאינטרנט של הדברים ועד המשחקים, מהמציאות הווירטואלית ועד המובייל. לא כך אינדני (indeni) – סטארט-אפ ישראלי עם משרדים בארץ ובארצות הברית. "קמנו במטרה ספציפית: אנחנו עוזרים לאנשי IT ולארגונים גדולים לתפעל את מערכות המחשוב, את תשתיות ה-IT שלהם", אמר יוני לייטרסדורף, מייסד ומנכ"ל החברה.

אינדני הוקמה ב-2010 וגייסה עד היום 10 מיליון דולר, בעיקר מקרן סקויה. היא מעסיקה 30 עובדים – מחציתם במרכז הפיתוח שלה בתל אביב ומחציתם במשרד השיווק והמכירות בסן פרנסיסקו. בין הלקוחות הישראליים שלה נמצאים מוסדות פיננסיים כבנק הפועלים ולאומי קארד. בארצות הברית, לדבריו, החברה נמצאת בחברות קמעוניות רבות, 70% מרשתות בתי המלון, שתיים משלוש חברות התקשורת והאינטרנט הגדולות ביותר ובשתיים מארבע חברות האשראי הגדולות. היעדים הבאים של אינדני הם אירופה וסין.

המטרה: להוריד את כמות ההצקות לאנשי ה-IT

לייטרסדורף ציין כי "ברחבי העולם יש מאות אלפי אנשי IT שהתפקיד שלהם הוא לוודא שהכול בסדר. כיום קשה להם לעשות את זה, כי יש הרבה טכנולוגיות חדשות, כמו קונטיינרים או מחשוב ענן – מה שעושה את העבודה קשה".

יוני לייטרסדורף, מייסד ומנכ"ל אינדני. צילום: שוקה כהן

יוני לייטרסדורף, מייסד ומנכ"ל אינדני. צילום: שוקה כהן

המערכת של אינדני, אמר לייטרסדורף, "יודעת את כל מה שאנשי IT צריכים לדעת. היא מסתכלת על כל המידע שזורם מעשרות אלפי רציפים ו-'מסננת' אותו עבורם. כלומר, הם מקבלים התראות רק על מה שחשוב באמת – בעיקר על בעיות ומידע איך לתקן אותן".

"איש IT כיום מקבל כיום הרבה שיחות טלפון נזעמות על תקלות והטיפול בהן לוקח שעות וימים. אנשי הביזנס כועסים עליו למה הוא לא עובד יותר מהר. במקרה שלנו, התקלות לא קורות כי הוא מקבל התראה לפני שהיא קורית ויכול לפתור את הבעיה מבעוד מועד. מעירים אותו הרבה פחות בלילה וכמות ההצקות שהוא סובל מהן יורדת", הוסיף.

הפלטפורמה של אינדני מתכתבת עם שניים מהתחומים החמים כיום בתעשייה – שיתוף מידע ולימודי מכונה (Machine Learning). "בנינו פלטפורמה שמאפשרת לאנשי ה-IT לשתף מידע האחד עם השני, בין אם בתוך הארגון או בין ארגונים. מעל לזה יש שכבת לימודי מכונה שמעבירה את כל המידע שזורם מהארגונים השונים למערכת ענן שבנינו ועושה לו אנליזה, כדי לאתר תקלות דומות במקומות אחרים. היא מסתכלת על מידע שמגיע מלקוח מסוים ומשווה לנתונים מעשרות ומאות לקוחות אחרים, מנסה לזהות האם יש בעיות צפויות ולתת להן פתרון", אמר לייטרסדורף.

האם ארגון שמצטרף אליכם כלקוח חייב לשתף מידע עם ארגונים אחרים?
"לא, אבל לקוח ארגוני שלנו שלא משתף מידע לא מקבל עדכונים שוטפים בזמן אמת מהארגונים האחרים על ידע חדש, אלא רק אחת לכמה חודשים. אנחנו בדרך כלל לא מאפשרים את זה אבל יש לקוחות ספציפיים שאנחנו מבינים שאיתם אי אפשר אחרת, כמו גופים של הממשל האמריקני".

מה צופן העתיד לעולם מערכות ה-IT?
"זה עולם מאוד מעניין שעובר בימים אלה שינוי טכנולוגי משמעותי. חלק מהחברות הטכנולוגיות הישנות לא קיימות ואחרות שינו את האסטרטגיה שלהן. העולם הולך ליותר תוכנה ופחות חומרה. בנוסף, ארגונים מתקשים לשכור עוד אנשים כדי לפתור בעיות, יש 250 אלף משרות פתוחות שלא מצליחים לאייש. חייבים לשכור מערכות שיתנהגו כמו אנשי IT. המערכת שלנו עושה את רוב הפעולות של מערכות ה-IT והיעד שלנו הוא להגיע לכל ארגוני ה-IT הגדולים בעולם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים