מר תקים את מערך התקשורת במנהרות הרכבת המהירה לירושלים

בראשונה, תתאפשר בישראל תקשורת סלולרית בעומק של 80 מטר מתחת לאדמה ● היקפו הכספי של הפרויקט עומד על 22 מיליון שקלים

ניר למפרט, יו"ר עמותת בוגרי 8200 ומנכ"ל קבוצת מר. צילום: יח"צ

קבוצת מר תקים עבור רכבת ישראל מערך תקשורת במנהרות וגשרי תוואי הרכבת החשמלית המהירה בין תל אביב לירושלים. היקפו הכספי של הפרויקט עומד על 22 מיליון שקלים

פריסת מערך התקשורת תחל ברבעון השלישי השנה וצפויה להסתיים במהלך הרבעון הראשון 2018. בימים אלה נערך פיילוט ב-1.5 ק"מ של שתי מנהרות הרכבת, לצורך בדיקת תפקוד הרשת.

מר תתקין 80 ק"מ של כבל קורן, שמהווה אנטנה. מדובר בכבל מיוחד, שקולט ומוביל את התקשורת בתוואי המנהרות על ידי מגברונים שמותקנים לכל אורכן. הרשת גם תשלב ציוד שידור, שפועל בטכנולוגיה מתקדמת בתדרי חברות הסלולר ויחידות החירום.

הפרויקט יאפשר תקשורת סלולרית רציפה, לאורך 22 ק"מ של גשרים ומנהרות, ברכבות שיסעו במהירות של 160 קמ"ש.

במסגרת הפרויקט תקים מר ישראל רשת שתספק תקשורת סלולרית ותקשורת חירום רציפה לאורך 22 ק"מ של מנהרות וגשרים בקטע הרכבת מלטרון לירושלים, כולל תחנת "האומה" – התחנה האחרונה בתוואי, שתמוקם 80 מטר מתחת לאדמה ותכלול ארבעה רציפי נוסעים.

מנהרת הרכבת המהירה. צילום: רכבת ישראל

מנהרת הרכבת המהירה. צילום: רכבת ישראל

במסגרת הפרויקט תספק קבוצת מר גם שירותי תחזוקה לרשת התקשורת, בהסכם ל-10 השנים הקרובות.

הרשת שמקימה מר תשמש את צרכי התקשורת של גופי החירום והביטחון, ובראשונה בישראל תתאפשר קישוריות סלולרית בעת תנועת הרכבות בתוך המנהרות – עבור הנוסעים, לקוחות כל ספקיות הסלולר.

מהנהלת רכבת ישראל נמסר כי "אנו נמצאים בשלבי העבודה המתקדמים לקראת הפעלת קו הרכבת המהיר, אשר יקשר בין תל אביב ובין ירושלים, בזמן נסיעה של כחצי שעה בלבד".

"מדובר בפרויקט הדגל של החברה, שצפוי לשנות את מפת התחבורה בין שני המטרופולינים הגדולים במדינה. זהו פרויקט מורכב, הכולל 22 ק"מ של מסילות הרכבת המונחות על גבי גשרים ובתוך מנהרות הרכבת, מהן זוג המנהרות הארוך בישראל. עם הפעלת הקו, נספק ללקוחותינו קישוריות סלולרית ואינטרנט אלחוטי ללא עלות – לכל אורך המסילה ובתחנת הרכבת הנמצאת מתחת לפני הקרקע".

ניר למפרט, מנכ"ל קבוצת מר, אמר כי "יש לנו שיתוף פעולה וניסיון ארוך שנים עם רכבת ישראל. הקמת תשתית תקשורת במנהרות הרכבת המהירה לירושלים היא הראשונה מסוגה בישראל, והיא חיונית לפעולת הרכבת ואספקת התקשורת הרציפה בה, כולל תקשורת סלולרית".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים