האינטרנט של הדברים: מנמ"רים מתכוננים למהפכה הגדולה הבאה

אילו צעדים צריך הארגון שלכם לנקוט בכדי להיות מוכן כראוי לאינטרנט של הדברים? מנמ"רים מכירים בכוח הגלום בו, מתייחסים אליו כמשמעותי ממש כמו פריצת האינטרנט, ונערכים לקראת השפעתו הברוכה

האינטרנט של הקורונה. אילוסטרציה: BigStock

על פי מחקר חדש של קבוצת 451Research, כמעט שלושה רבעים (71%) מהחברות המובילות בתחום ה-IT אוספות כיום נתונים לצורך יוזמות האינטרנט של הדברים. במקביל חוזה IDC שהוצאות האינטרנט של הדברים העולמיות יגיעו לכמעט 1.29 טריליון דולר במהלך שלוש השנים הקרובות.

אז, איך יכולים מנמ"רים להפיק את המירב מהעידן החדש הזה של הקישוריות? אספנו בעבורכם מספר טיפים ממנמ"רים בכירים בחברות IT מובילות.

הבנת מצב השוק הנוכחי

חיוני להכיר בכך שהשקעות באינטרנט של הדברים אינן ערובה להצלחה. 451Research מצאה כי אבטחה נותרה החשש המשמעותי ביותר הכרוך בתחום, כשמחצית מהחברות המובילות בתחום ה-IT אומרות שהאבטחה לדידן היא המכשול הגדול ביותר לפריסת האינטרנט של הדברים. עוד 41% מאמינים כי חוסר בתמורה מיידית על ההשקעה הוא המכשלה המהותית של התחום.

ניל פירס, מנמ"ר טראביס פרקינס (Travis Perkins), חושב כמו רבים מחבריו כי האינטרנט של הדברים הוא במידה רבה אזור מתפתח. "כנראה עומד להיות קצת בלגן במשך כמה שנים, ורוב המנמ"רים יחקרו את התחום במקום ליישמו", הוא אומר. "המפתח בעבור ארגונים וספקים רבים יהיה לארגן את היסודות הנכונים במקום".

לדבריו, "מנמ"רים יוכלו ליצור יתרונות גדולים מהאינטרנט של הדברים, אבל אני גם חושב שעדיין יש דרך ארוכה לעבור", הוא אומר. "אני סבור שהאינטרנט של הדברים והתחומים הקשורים ברובוטיקה ובאנליטיקה הם האזורים שיהוו את המפתח לכך שהתפתחויות בטכנולוגיה הדיגיטלית יצעדו קדימה".

איאן יוז, אנליסט ב-451Research, אומר שהטריק במושגי האינטרנט של הדברים הוא להבין את הנתונים שבהם מחזיקים ולפעול, הן מבחינה טקטית בזמן אמת והן מבחינה אסטרטגית בטווח הארוך יותר, על מנת ליצור מודלים עסקיים חדשים.

מדע הנתונים זמין כעת גם כשירות

"אנליטיקה ולמידת מכונה הן המרכיבים החשובים ביותר להשגת חיסכון יעיל", הוא טוען. "מאמצי האינטרנט של הדברים חוצים את התעשייה ואת האינטראקציה ברמת הנתונים. מנמ"רים חייבים לזכור כי הדטה היא פלטפורמה עצמאית חסרת גבולות, וכי מדע הנתונים זמין כעת גם כשירות".

העלייה המתמשכת באנליסטיקה זוכה גם להכרתו של מארק רידלי, מנהל קבוצת הטכנולוגיות של המאיץ Blenheim Chalcot Accelerate מבריטניה. בעוד שחיזויי אנליסטיקה ולמידת מכונה היוו כלים חשובים בתחום ה-IT כבר במשך שנים רבות, רידלי אומר כי ההבדל העיקרי היום הוא הדמוקרטיזציה של הטכנולוגיה, במיוחד כשכלים אלה ניתנים לפריסה באמצעות הענן.

"מוצרים קלים-לשימוש כמו Databricks וה-Azure Machine Learning Studio של מיקרוסופט (Microsoft) עושים למען מדעני נתונים מה שהאינטרנט עשה בעבור מפתחים ומעצבים לפני 20 שנים", הוא אומר.

"הזמינות, ובאופן ספציפי, הנגישות של הפלטפורמות החדשות האלה מציעות לעסקים סיכוי חסר תקדים להבין מיהם הלקוחות שבהם עליהם להתמקד, אילו שיחות מכירות לנהל, מהי הדרך הטובה ביותר לתמוך במוצרים שלהם וכיצד לחזות את הביצועים שלהם", הוא טוען.

בחינת מקרים של קישוריות בפעולה

ניתן כבר לראות הוכחה לאמון של רידלי בצמיחת האינטרנט של הדברים. IDC מדווחת כי המפעלים היצרניים וחברות התחבורה הם הבזבזנים הגדולים ביותר, שהגיעו להוצאות של 178 מיליארדי דולרים ול-78 מיליארדים, בהתאמה, בשנת 2016. שירותים ציבוריים הגיעו למקום השלישי, עם הוצאה של 69 מיליארד דולר. המגזר הציבורי מספק מקור אחר להתפתחויות מפתח, עם פרויקטים משמעותיים המייצרים הטבות אמיתיות.

ריצ'רד קורברידג', מנמ"ר ב-Health Service Executive שבאירלנד, אומר כי אנליסטיקת בריאות כבר עוברת דמוקרטיזציה. הוא מצביע על הגידול העצום במכשירים לבישים וביישומי בריאות. התפתחויות שכאלו משמעותן שכוח עזר שאינו מורכב מאנשי רפואה מוסמכים יכול להשתמש בטכנולוגיה בכדי להבין נתונים רפואיים מורכבים.

"אנו מגיעים לזירה הבאה בשירותי הבריאות" אומר קורברידג', "באמצעות המכשירים שלהם, יש לפציינטים גישה למידע והם יכולים להפוך את אספקת שירותי הבריאות ופעילויות הרווחה לתהליך תחרותי מנצח".

היתרונות של קישוריות מסייעים גם למנוע אובדן חיי אדם. ניל מור, ראש אגף טכנולוגיות מידע ותקשורת בשירותי האש וההצלה בהמפשיר, אומר כי הפחתת מקרי השריפות ברחבי בריטניה משנה לשנה יכולה בחלקה להיות קשורה לכניסתן של טכנולוגיות מפתח, כגון אזעקות אש וגלאי עשן. לדעתו פיתוחים חדשים ומחוברים יוכלו לתרום אף יותר.

צירוף כלל שירותי ביטחון הציבור

"אנחנו בוחנים סוגי טכנולוגיות של האינטרנט של הדברים הזמינים בשוק וכיצד נוכל להשתמש במערכות אלה בכדי להפעיל פיילוטים לפרויקטים", אומר מור. "מה שאנחנו מחפשים ליצור הוא שירות חלק. המטרה ארוכת הטווח צריכה להיות צירוף של כלל שירותי ביטחון הציבור לצורך הגברת היעילות והאפקטיביות".

ג'וס כריס, יו"ר CCL ויועץ עצמאי בתחום הדיגיטל התומך הן במגזר הציבורי והן בזה פרטי, מצביע גם הוא על הטבות בבריאות ובבטיחות הציבור. הוא טוען כי חפצים עם חיישנים מוטבעים יעזרו באופן אוטומטי לקבוע את פריסת כוחות השירות הציבורי בעתיד.

הביקוש לאנשי מקצוע בתחום גדול

אוטומציה כזו, עם זאת, אין משמעותה שיחדל הביקוש לאנשי טכנולוגיה מיומנים. 451Research מצאה כי כמעט מחצית (46%) מחברות ה-IT המובילות מתקשות במציאת עובדים לתפקידים הקשורים באינטרנט של הדברים, כשניתוח אבטחה ונתונים נראה כתחום עם המחסור הגדול ביותר במומחים.

לדברי כריס, "מיומנויות חדשות יהיו נדרשות בצוותי ה-IT בשירותים הציבוריים שלנו בכדי להבין את ההזדמנות ואת ניהול התחום האינטרנט של הדברים – הצפנה, תצורת חומת האש עבור מכשירי אינטרנט של הדברים, אימות מכשירי אינטרנט של הדברים, התראות איתור ועוד", הוא אומר. "זה נושא גדול בעבור חברות לשירותי IT כמו הגעת האינטרנט בשנת 1990 או המחשבים בשנת 1980", הוא טוען.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים