"האחסון צריך לעבוד בשבילך – ולא שאתה תהיה העבד שלו"

כך אמר חיים כהן, מנהל מכירות קמינריו בישראל ● לדבריו, "בשל הבעיות הרבות הקיימות כיום בעולם האחסון, נדרשת ארכיטקטורת אחסון שלא צריך לנהל אותה"

חיים כהן, מנהל מכירות קמינריו בישראל. צילום: יניב פאר

"בשל הבעיות הרבות הקיימות כיום בעולם האחסון, נדרשת ארכיטקטורת אחסון שלא צריך לנהל אותה. על מנהל התשתיות להיות במצב בו האחסון עובד בשבילו – ולא שהוא עבד של האחסון", כך אמר חיים כהן, מנהל מכירות קמינריו (Kaminario) בישראל.

כהן דיבר בפתח שולחן עגול ללקוחות שערכה חברת האחסון הישראלית, המבוססת כולה פלאש (All-Flash), שהתקיים בבית אנשים ומחשבים.

לדברי כהן, לחברה שהוקמה ב-2009 יש 250 עובדים, יותר מ- 1,000 לקוחות ארגוניים בעולם ויותר מ-50 מערכות בייצור בארץ. "אנו במגמת גידול", אמר, "עם פעילות ענפה במטה בבוסטון, מרכז פיתוח גדול ביקנעם, משרדים בלונדון, פריס וסיאול. הקמנו פעילות במערב אירופה, ואנו מתרחבים גם במזרח הרחוק. העובדה שהלקוחות הישראליים קרובים למו"פ שלנו ביקנעם, מניבה גמישות ותגובתיות מהירה".

"אנו ממוקדים רק בטכנולוגיית פלאש", סיכם כהן. "איננו מזגזגים בין טכנולוגיות אחסון – וזה היתרון היחסי שלנו בתחרות, ההופך אותנו לעיפרון המחודד בקלמר. יש לנו אקו-סיסטם מאד רחב, עם מיצוב פיננסי חזק. המערכת שלנו מאוד איכותית, קלה לניהול, עם מודל מסחרי פשוט – 'הכל כלול' – גם כעת וגם בעתיד. ככה אנו עושים את החיים קלים ללקוח הארגוני – ומאמינים שהתמורה לכך תגיע".

מהירות עם ביצועים

אמיר לידור, מנהל בכיר לפיתוח מוצר בקמינריו, אמר כי "אנו מובילים את מהפכת הפלאש בעולם האחסון. יש לנו מוצר אחד, מאוד ממוקד, שנבנה במטרה אחת – ליהנות מטכנולוגית פלאש עם מהירות, ביצועים וחסכון אנרגטי".

"נכון שמחיר הפלאש ירד משמעותית, והקיבולת גדלה", אמר לידור, "אבל דיסקים מסתובבים עדיין זולים יותר. לכן, השאלה היא איך עושים את הקסם? המפתח באחסון פלאש הוא הפחתת הנתונים – לדחוס ולשמור עותק בודד של מידע כפול, עם הקצאה רזה. לנו יש יכולת לעשות תמהיל מותאם לקוח, להגדלת ביצועים וקיבולת, ניהול קל, שיהוי (latency) עקבי, מהירות גישה של פחות מ-1 מילי-שניה, וסנאפ-שוטים יעילים וגמישים, המבוצעים אוטומטית".

אמיר לידור, מנהל בכיר לפיתוח מוצר, קמינריו. צילום: יניב פאר

אמיר לידור, מנהל בכיר לפיתוח מוצר, קמינריו. צילום: יניב פאר

באחרונה, ציין לידור, "הכריזה החברה על תוכנית K-Assured, שמציעה יכולות של חיזוי, יציבות ועקביות, שהם מרכיבים חשובים בתהליך קבלת החלטת קניית אחסון של לקוחות. התוכנית מסייעת למנוע את הדאגות המרכזיות בתהליך קניית מערך אחסון בנוגע לעלות, ביצועים, זמינות ויכולת גידול – הכרוכות בניהול עסקים בעולם לפי דרישה".

"אנחנו מבטיחים נפחים, ביצועים וזמינות, ומבטלים את מרכיב ההימור ברכישת פלאש – ללא קשר ליישום שאותו מריצים. הפתרון שלנו שומר על עלויות אחזקה עקביות ואין הכרח לבצע שדרוג מקיף בתמורה. אנו נותנים התחייבות עסקית אמיתית – לשמחתנו, רק פעמים בודדות היינו צריכים לתת דיסקים בחינם".

הוא הוסיף כי "אנו עושים דה דופליקציה (מניעת שכפול נתונים) וזיהוי כפילות באופן מקוון ולא אופליין, בגרנולריות הכי קטנה – של 4K.  אנו יודעים לעשות זאת בגודל משתנה, מה שעוזר לביצועים ולקיבולת, עם יכולת לעשות זאת בצורה סלקטיבית ובלתי מוגבלת".

לדבריו, "האלגוריתם שפיתחנו מביא לשיפור ביכולת הדחיסה. התועלת היא בבסיסי נתונים – שם יחסי הדחיסה הם של 1:5. זה מאפשר לשמור 200 טרה-בייט במארז  4U. אנו משתמשים בדיסקים SSD פשוטים, המערכת בנויה להתמודד עם כל I/O שמגיע – כך אנו יודעים לספק ביצועים בסביבות עבודה שונות. אנו מורידים את משכי ההשהייה משמעותית".

למנוע צווארי בקבוק באחסון

מערכות האחסון המסורתיות, סיכם לידור, "הגיעו למצב של צוואר בקבוק. ואילו לקמינריו יש גישה יחודית, היודעת לעשות גידול לרוחב ולמעלה. מערך Kaminario K2 All-Flash ממנף ארכיטקטורה מוגדרת תוכנה ייחודית, המספקת ביצועים, סקלביליות ויחס עלות-תועלת ניתנים לחיזוי. אלה תכונות קריטיות לקידום יכולת חיזוי של עולם העסקים המודרני, הבלתי ניתן לחיזוי".

"קמינריו מגדירה מחדש את העתיד של מרכזי נתונים מודרניים. הפתרון שלה מאפשר לארגונים להצליח בעולם לפי דרישה של היום, ומכין אותם לטפל באופן חלק בחידושי המחר".

טל שפסה, מהנדס  מכירות בקמינריו ישראל. צילום: יניב פאר

טל שפסה, מהנדס מכירות בקמינריו ישראל. צילום: יניב פאר

טל שפסה, מהנדס  מכירות בקמינריו ישראל, סיים את השולחן העגול עם הדגמה טכנולוגית של המערכת. הוא אמר כי "האתגר היומיומי של מערכות אחסון הוא בהרמת כמה סביבות עבודה שונות, עם I/O שונה. המערכת שלנו יודעת להתמודד עם זה, יש לנו טכנולוגיות מתקדמות של צמצום מידע, המניבות חסכון בקיבולת ובנפח. זה לא טריוויאלי במונחי אחסון".

לדבריו, "בניגוד למערכות אחסון מסורתיות, המתקשות להשיב לשאלות, המערכת שלנו יודעת לענות לכל שאלה שתישאל על ידי המנמ"ר – בלוח מחוונים אחד מתקבלות תשובות בכל המימדים, בלא אקסלים. זה הבדל תהומי ברמת המשאבים הנדרשים לתת מענה. אנו מאפשרים ללקוח להריץ דו"חות על קמפיין מסויים – לא בסוף היום, אלא במהלכו, דו"חות של OLAP, בלא לפגוע בביצועים, ולתפעל תהליכים כבדים בזמן אמת".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים