"כמו בכוורת, המטרה בדטה סנטרים היא להפיק 'דבש'"

"כשם שאצל הדבורים יש שיתוף פעולה גבוה וכל דבורה אחראית על משהו אחר, כך בעולם הדטה סנטרים", אמר דורון יצחקי, מנהל משאבי תשתיות ושירות באגף המחשוב של שירותי בריאות כללית ● ה-"דבש" בתחום זה הוא, לדבריו, "זמינות ורמת ביצועים סבירה ומעלה"

דורון יצחקי, מנהל משאבי התשתיות והשירות באגף המחשוב של שירותי בריאות כללית. צילום: כפיר סיון

"ניהול תשתיות המחשוב הוא כמו כוורת. כשם שאצל הדבורים יש רמת שיתוף פעולה גבוהה מאוד וכל דבורה אחראית על משהו אחר, כך בעולם הדטה סנטרים. המטרה שלו היא להפיק 'דבש' בדמות זמינות ורמת ביצועים סבירה ומעלה", כך אמר דורון יצחקי, מנהל משאבי תשתיות ושירות באגף המחשוב של שירותי בריאות כללית.

יצחקי דיבר במפגש פורום CTO של אנשים ומחשבים, שהתקיים אתמול (ב'), בהנחייתו, ב-yes Planet בראשון לציון. דבריו התמקדו בתכנון קיבולת בדטה סנטרים – "נושא חם ורלוונטי, במיוחד בעידן הענן", לדבריו.

"במסגרת מפגשי הפורום קיימנו עד ביום מפגשים בנושאים הבאים: מובייל, קוד פתוח, גלישה מאובטחת, DRP ,A/A, ניטור ובקרה ואינטרנט של הדברים. הפעם אנחנו מתמקדים בתכנון קיבולת", אמר יצחקי.

בהמשך הוא העלה מספר שאלות בנוגע לתכנון הקיבולת שלדבריו, מנהלי דטה סנטרים שואלים את עצמם: "האם יש מספיק אנרגיה להכנסת ציוד חדש? האם מכונת האחסון מסוגלת לעמוד בביקוש? האם מערך הגיבוי מתפקד טוב בסוף השבוע ולא מגיע לקצה הקיבולת? האם הם נתקלים במצב שבו הכרטיסים במתגי התקשורת שלהם מלאים? וכמה פעמים הם גילו שהם חורגים או עומדים לחרוג מהסכם רישוי התוכנה שלהם מול הספק?"

"הסובלנות לחוסר קיבולת מאוד נמוכה וחייבים להקדים תרופה למכה", ציין. "מדובר בשוק עם תחרות גבוהה, בוודאי בעולם הענן, ואם הארגון לא יהיה מספיק גמיש להגיב לשינויים – הלקוחות ילכו למתחרים. זה עולם עם קצב שינויים גבוה, רכישות ומיזוגים, צורך למזג תשתיות של דטה סנטרים, רגולציה מוגברת, דרישות לשקיפות במידע, ועולם של ענן ושל רשתות חברתיות".

יצחקי מנה את האסטרטגיות הקיימות לתכנון קיבולת: "הובלה – אסטרטגיה שבמסגרתה נערכים מראש, 'ליתר ביטחון'. מניחים שיש גידול מאוד מואץ. צריכים לכך משאבים כספיים רבים; היגררות – אסטרטגיה שמתאימה לארגונים שאין להם תקציבים עודפים, שהם נאלצים לחיות על הקצה – כמו אצלנו, בשירותי בריאות כללית. היא נפוצה בארגונים שבהם לא מסוגלים להביא את הפתרון עד שאין מי שיממן את העלות; התאמה – אסטרטגיה שמשלבת בין ההובלה וההיגררות".

ניהול הדטה סנטרים בשירותי בריאות כללית

"בשירותי בריאות כללית", אמר יצחקי, "קיבלנו תמונת מצב של כל רמות הצריכה בדטה סנטר. בשלב הבא, הוספנו יכולת חיזוי של רמות הצריכה לעתיד. פיתחנו מערכת נגישה בפורטל הארגוני, כך שכל אחד שמעוניין יכול לגשת למידע. אנחנו שואבים את המידע בצורה אוטומטית ומוסיפים את הדרישות האפליקטיביות שאנחנו יודעים עליהן".

"רכשנו את מערכת OCI של נט-אפ (NetApp), שנותנת תמונת מצב על כל האחסון בארגון, כולל צווארי בקבוק, ומוצר לעומסים וניטור תקשורת של CA. אנחנו רוצים להגיע לתרחישי מה יקרה אם – What if. המטרה היא לזהות צווארי בקבוק ואת נקודות הזמן האופטימליות לביצוע הצטיידות", ציין.

"התשתית הכי טובה היא התשתית שהכי פחות נראית"

ארז עציון, מנהל שותפים בנוטניקס (Nutanix) ישראל, סיפר במפגש על החברה. הוא אמר שנוטניקס נוסדה ב-2009, על מנת לפשט את התשתיות המסורתיות המסובכות, לדבריו. החברה פועלת ביותר מ-80 מדינות, מציעה תמיכה 24 שעות ביממה ומפעילה שבעה דטה סנטרים ברחבי העולם – בסן חוזה ובדורהם שבארצות הברית, כמו גם באמסטרדם, בנגלור, בייג'ינג, טוקיו וסידני.

ארז עציון, מנהל שותפים בנוטניקס ישראל

ארז עציון, מנהל שותפים בנוטניקס ישראל

החברה, אמר, בולטת במגזר הציבורי, אבל יש לה גם לקוחות כמו טבע, בנק הפועלים, אמדוקס, רפא"ל, הטכניון, בנק ירושלים, התעשייה האווירית, המכללה למנהל, מלאנוקס וג'יימס ריצ'ארדסון.

לדבריו, "מייסדי החברה בחנו שלושה טרנדים עיקריים: ראשית, כיצד בנויים הדטה סנטרים הגדולים ביותר בעולם, של חברות ענק כמו גוגל (Google) ומיקרוסופט (Microsoft). הם גילו שהארגונים הבולטים לא עובדים בתפיסה המסורתית, כי היא יקרה, מורכבת לניהול ובלי אוטומציה. במקום זאת, הן פיתחו Stack משלהן. בנוסף, הם הלכו ללמוד בחברות שמייצרות סמארטפונים, משום שהסמארטפונים כוללים פונקציות שבעבר היו עושים כמה מכשירים, כמו טלפון, פנס, נגן ומצלמה. המגמה השלישית שהם בחנו היא המעבר לענן של AWS, ובמיוחד מה קורה לחברות שמחליטות להוציא אליו את האחסון שלהן".

עציון הוסיף ש-"הם לקחו את שלושת הדברים הללו ופיתחו מוצר לדטה סנטר ב-'בית' הלקוח (On Premise), שמתאים לכל אפליקציה, סביבת עבודה ותסריט, בארכיטקטורה שמתחילה מקטן וגדלה משם בצורה לינארית. זה נותן יכולת של אוטומציה ופשטות".

"נוטניקס נותנת פתרון בשלוש שכבות: DCF ומחשוב, AHV – תשתית וירטואלית, ו-NuCalm – אוטומציה ואורקסטרציה", ציין. "יש לנו Hypervisor משלנו, מבוסס על KVM, שנולד ב-2012, לאחר שה-FBI פנה אלינו בדרישה לייצר עבורו Hypervisor. המוצר הוא עם ממשק אחד שעושה הכול, עם אינטגרציה לענן חיצוני, לכלי קונפיגורציה ועוד", אמר עציון.

הוא הוסיף ש-"אנחנו מציעים לקנות את מה שהארגון צריך ושיגדל בצורה לינארית, לא לקנות מוצרים על פי תחזיות ל-3-4 שנים קדימה. המסר שלנו הוא: התשתית הכי טובה היא התשתית שהכי פחות נראית".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים