מנכ"ל כאל: "אנחנו חייבים גמישות מבוססת טכנולוגיות"

לדברי המנכ"ל, דורון ספיר, "עולם הדיגיטל נמצא במגמת עלייה; נדרש לנצל אותו, והמנמ''רים צריכים לדרוש ולקבל מהנהלות הארגונים תקציבים, כדי שהארגון יהיה יותר תחרותי"

קודמו של הלוי בתפקיד, דורון ספיר. צילום: ישראל הדרי

"התעשייה הפיננסית כמרקחה, מפת התחרות משתנה. רק שלשום (ב') עבר בכנסת החוק להגברת התחרות במערכת הבנקאית. אנחנו בשלב מאוד מעניין בתעשייה, אבל מעט בעייתי ומחייב אותנו להיערך לעתיד. מרכיב מרכזי בהיערכות הוא הצורך בגמישות מבוססת טכנולוגיות", כך אמר דורון ספיר, מנכ"ל כאל.

הוא ציין כי "המגזר הפיננסי נמצא בשינוי משמעותי ועליו להיות יותר תחרותי. עולם הדיגיטל הופיע כבר לפני שנתיים והוא במגמת עלייה. נדרש לנצל אותו והמנמ"רים צריכים לדרוש מהנהלות הארגונים תקציבים. אנחנו נמצאים בנקודת פיתול בחייה של כאל ונערכים לבניית אסטרטגיה חדשה. אחת התובנות שהגענו אליה היא שלא משנה מה יהיה בסוף, אנחנו נדרשים לגמישות עסקית ותפעולית – מבוססת IT".

ספיר דיבר במפגש שערך C3, פורום המנמ"רים והמנכ"לים מבית אנשים ומחשבים. המפגש נערך היום (ד') במשרדי החברה בגבעתיים ופתח אותו יהודה קונפורטס, העורך הראשי של אנשים ומחשבים.

לדברי ספיר, כאל נוסדה ב-1979, מונה 1,500 עובדים ולה 2.4 מיליון מחזיקי כרטיס אשראי – קרוב למיליון כרטיסים חוץ בנקאיים, שלה עצמה, וקרוב ל-1.5 מיליון כרטיסים בנקאיים. החברה בבעלות הבנקים דיסקונט והבינלאומי, ומספקת שירותים לשמונה בנקים בארץ – למעט לאומי והפועלים. הוא הוסיף שבעולם הסליקה, החברה עובדת מול 60 אלף בתי עסק. "החברה צומחת בשנים האחרונות", ציין ספיר. "בשל השינויים בשוק, אנחנו רואים הזדמנות לעבוד עם לאומי והפועלים. זו דילמה שאנחנו בוחנים מה ההשלכות שלה".

הוא אמר כי החברה מתמקדת בכמה נושאים: אשראי צרכני; צמצום הוצאות; העברת תהליכים תפעוליים לדיגיטל על מנת להתייעל ולהיענות לציפיות של הלקוחות; ובניית הצעות ערך ללקוח. "בנינו מתודולוגיה לתחום, דרך מוצרים, הטבות, תפיסת לקוח, מסע לקוח וליווי שלו", הוסיף ספיר.

"השקיפות לא נמצאת ב-DNA של ארגונים פיננסיים"

"אנחנו נמצאים בעידן השקיפות", הוסיף ספיר. "אם לפני עשור, 7% מהצרכנים היו בוחנים מהם הרכיבים והערכים התזונתיים במוצר מזון, כיום עושים זאת 70%. חלה קפיצת מדרגה בדרך בה צרכנים מביטים ומתייחסים למוצרים. לקוחות ניזונים מכמויות גדולות של מידע, מה שמניב להם יכולת להתעמת עם מוצרים חדשים וגופים שבעבר היו מובנים מאליהם".

"הקירות שקופים, כל מידע סופו להיחשף", אמר. "עלינו להבין שזה המצב. השקיפות והיכולת להשוות בין מתחרים לא נמצאת ב-DNA של ארגונים פיננסיים ועליהם לשנות זאת".

הוא ציין כי "קיימת ירידה מתמשכת במדד אמון הצרכנים בעולם. אם קורה משהו – הוא ישר הופך לוויראלי. בעולם הדיגיטלי, יש להילחם על האמון במגזר הפיננסי. אנשים לוקחים אשראי מאיתנו והם צריכים להיות בטוחים בקשר שלנו איתם, זה לא מובן מאליו. קשה יותר לשמור אמון בעידן הדיגיטל".

"הבנק המרכזי האירופי פועל כבר עשור ליצירת שוק תשלומים תחרותי ושקוף", אמר ספיר. "כך, בנובמבר 2015 הוא אימץ את PSD2 – מכלול רגולציות לשוק הפיננסי להכנסת גופים חדשים, על מנת ליצור תחרות. בארץ, בנק ישראל מקדם שוק תחרותי".

"במשך שנים, בנינו עושר של ערכים מוספים ונכסים בזירת האשראי", הוסיף. "אין לנו כיום מה שיש לבנקים, איננו יודעים דבר על החשבון של הלקוחות. מנגד, יש לנו מידע רב על היבטי הצריכה. חוק נתוני אשראי מחזק את החוזקות שלנו: הוא מאפשר לנו לנבא טוב יותר את רמת הסיכון של הלקוח ובהתאם לקבוע את רמת הריבית. אלא שהחוק עלול לפגוע בחלשים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים