דני גרה-בגי מונה למנמ"ר חברת החשמל

בתפקידו החדש יהיה אחראי גרה-בגי לתכנון, פיתוח, הקמה ותחזוקה שוטפת של תשתיות ומערכות המידע והתקשורת בחברה

דני גרה-בגי, מנמ"ר חברת החשמל

דני גרה-בגי מונה למנהל אגף מערכות מידע ותקשוב החדש בחברת החשמל.

דירקטוריון החברה קיבל את המלצת ועדת האיתור לתפקיד, שבראשה עמד עופר בלוך, מנכ"ל החברה.

גרה-בגי, בן 53, הוא בעל תואר ראשון במתמטיקה ומדעי המחשב מאוניברסיטת חיפה. בתפקידו האחרון שימש עד היום כמנהל אגף מערכות מידע בחברות בז"ן.

בתפקידו החדש בחברת החשמל יהיה אחראי לתכנון, לפיתוח, להקמה ולתחזוקה שוטפת של תשתיות ומערכות המידע והתקשורת בחברה. אגף מערכות המידע והתקשוב נותן שרותי מחשוב ותקשורת בחברה בתחומים כגון: מערכות מידע, תקשורת נתונים, תמסורת (תקשורת קווית, אלחוטית, סלולרית ולוויינית) ומערכות שליטה ובקרה.

בעברו שימש גרה-בגי, בין היתר, כסמנכ"ל תקשוב של החברות שטראוס, שטראוס עלית, ורשת מגה. הוא אמר כי "אני נרגש מאוד להתחיל תפקיד מאתגר מבחינה מקצועית ואישית, בחברה משמעותית במשק הישראלי".

יוסי שנק, סמנכ"ל התקשוב של חברת החשמל. צילום: קובי קנטור

יוסי שנק, סמנכ"ל התקשוב של חברת החשמל. צילום: קובי קנטור

גרה-בגי יעבוד תחת יוסי שנק, סמנכ"ל תקשוב חברת החשמל. עם יציאתו הצפויה של שנק לגמלאות, בעוד שנה וחצי, הוא יתמודד – אולי – על תפקידו של שנק.

החברה היא ממשלתית, מונה 12 אלף עובדים, והתמהיל שלהם מגוון – מהנדסים, שומרים, מזכירים וכלכלנים. לכל אלה נדרש לספק סל שירותי IT רחב. לכן, אגף מערכות מידע ותקשוב בחברת החשמל הוא עתיר פרויקטי IT.

כך, החודש פורסם כי IFN מקבוצת יעל הטמיעה מערכת של פיילנט (Filenet) מבית יבמ (IBM) לניהול רשומות, מסמכים ותהליכי עבודה בחברת החשמל. הפרויקט החל בינואר 2016 והסתיים באחרונה. היקפו הכספי של הפרויקט לא נמסר לפרסום, אולם גורמים בשוק העריכו אותו בכמה מיליוני שקלים.

המערכת משרתת אלפים מעובדי חברת חשמל, הנמצאים בכל אגפי ומחלקות החברה. המערכת החדשה שהוטמעה החליפה מערכות קיימות בחברה – לשיפור וייעול ניהול המסמכים, תהליכי העבודה וניהול הארכיון הפיזי. בנוסף, המערכת מאפשרת ניהול של רשומות על פי הרגולציות השונות, לצד ארכוב אוטומטי של מסמכים מתיבות דוא"ל אלקטרוני, מאגפי ומחלקות החברה – וטעינה מאסיבית של מסמכים סרוקים.

פלטפורמה שתדבר עם כל המערכות

בנובמבר האחרון פורסם בלעדית באנשים ומחשבים כי החברה ערכה פרויקט וירטואליזציה של תחנות קצה, VDI, מבוסס סיטריקס (Cirtix). הפרויקט נמשך זה כמה שנים. היקפו הכספי של הפרויקט לא נמסר לפרסום, אולם לאנשים ומחשבים נודע כי הוא עומד על מיליוני שקלים.

הפרויקט נחלק לשלבים. בשלב הראשון בוצעה וירטואליזציה של תחנות קצה, הוא החל ב-2009 והסתיים ב-2013. השלב השני בפרויקט הוא הנגשת היישומים של החברה למכשירי מובייל, חלק זה החל ב-2015 וצפוי להסתיים בחודשים הקרובים. בסופו של הפרויקט, כל עובדי החברה יעבדו עם לקוח רזה מבוסס סיטריקס.

ביוני האחרון חברת החשמל הכריזה על תחילת פעולתן של שתי מערכות מבצעיות – מערכת השו"ב שריג מידע, שתבצע שליטה ובקרה בזמן אמת על ניהול אירועי ביטחון, ומערכת אינטרנט של הדברים, שתטפל במשאבי לוגיסטיקה. המערכות ביחד עם mPrest, מפתחת פלטפורמות אינטרנט של הדברים למערכות תשתיות, שחברת החשמל נכנסה בה לשותפות.

המערכת פותחה במסגרת החממה הטכנולוגיה של החברה. הפתרונות שהוטמעו מספקים הגנה מפני שורת האיומים על מתקניה ועונים להבדל בין עולם ה-IT לעולם מערכות הביטחון. בעולם ה-IT כל הדברים מדברים אלה עם אלה באותם פרוטוקולים, ואילו בעולם האבטחה כל שרת מדבר באמצעות הפרוטוקול שלו. הניסיון לחבר בין מערכות של ספקים שונים בחברה היה מוגבל ומאוד יקר. נדרשה פלטפורמה שתדבר עם כל המערכות, והמערכת הביאה פתרון לכך.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אסתר

    הרבה הרבה הצלחה לדני בתפקידו החדש !

  2. מודי

    גם מנמ"ר גם סמנכ"ל תקשוב, זה מה שקורה בחברות ציבוריות/ממשלתיות כאשר הכסף בא מהציבור ולא מהכיס הפרטי. אחד מהם מיותר זה בטוח. תפרו משרה לעוד משהו בעלויות גבוהות

אירועים קרובים