הצרות נמשכות: ה-SEC חוקרת האם יאהו הונתה את המשקיעים

הרשות האמריקנית לניירות ערך חוקרת אם שתי הפריצות המסיביות לשרתים ולבסיסי הנתונים של ענקית החיפוש היו צריכות להיות מדווחות מוקדם יותר למשקיעים

הטיוטה צריכה להיות קריאת השכמה לארגונים - ולממשלה עצמה. אילוסטרציה: BigStock

הרשות לניירות ערך (SEC) של ארצות הברית חוקרת האם יאהו (Yahoo) הונתה את המשקיעים שלה, כאשר הסתירה מהם מידע על שתי הפריצות הגדולות אותן חוותה בשנה שעברה.

החברה דיווחה על החקירה במסמכים שהגישה לרשות. בדו"ח רבעוני אותו מסרה בנובמבר האחרון, אמרה כי היא משתפת פעולה עם הסוכנויות השונות – של המדינה והפדרליות, לרבות ה-SEC, כמו גם עם סוכנויות זרות – "המחפשות מידע ומסמכים על אירוע אבטחתי ונושאים נלווים". בציינה "סוכנויות אחרות", כיוונה יאהו לוועדת הסחר הפדרלית, משרד התובע במנהטן וכן כמה משרדי תובע במדינות נוספות בארצות הברית.

הרשות לניירות ערך חוקרת אם שתי הפריצות המסיביות לשרתים ולבסיסי הנתונים של ענקית החיפוש היו צריכות להיות מדווחות מוקדם יותר למשקיעים, כך על פי הוול סטריט ג'ורנל (Wall Street Journal) – שציטט מקורבים לחקירה.

דובר ה-SEC סירב להגיב לדיווח. דובר יאהו הפנה את הכתבים לדיווח של החברה מנובמבר.

בדצמבר האחרון יאהו הודתה כי יותר ממיליארד חשבונות משתמשים – כלומר רוב הלקוחות של ענקית האינטרנט ברחבי העולם – נפרצו ב-2013, באקט שחשף את פרטיהם האישיים, כולל שמות משתמש, מספרי טלפון, תאריכי לידה ועוד.

בחודש ספטמבר הכריזה יאהו על פריצה נפרדת, שהשפיעה על 500 מיליון חשבונות. משמעות שני האירועים הללו היא שיאהו הייתה הקרבן של שתי פרצות הנתונים הגדולות ביותר שדווחו אי-פעם.

לא גילתה לווריזון

שתי התקריות החמורות נחשפו בציבור לאחר שיאהו וענקית הטלקומוניקציה וריזון (Verizon) סיכמו ביניהן ביולי את פרטי רכישת עסקי הליבה של יאהו בתמורה ל-4.8 מיליארד דולר.

ה-SEC הוציא בקשות לגילוי מסמכים בדצמבר האחרון, בבקשה לבחון האם דיווחי חברות הטכנולוגיה על מתקפות הסייבר שהן חוו, תאמו את דיני המשפט הפלילי, האזרחי, ואלה של המדינה (ארצות הברית).

על פי נהלי הרשות לניירות הערך, חברות נדרשות לדווח על פריצות סייבר למשקיעים שלהן.

לפני ימים אחדים פורסם כי מריסה מאייר, מנכ"לית יאהו, תתפטר ממועצת המנהלים של החברה לאחר סיום המיזוג המתוכנן שלה עם וריזון, שרכשה את עסקי הליבה שלה בתמורה ל-4.8 מיליארדי דולרים.

מה שיישאר מיאהו הוא דווקא חלק החשוב למשקיעים, כיוון שהחברה מחזיקה נתח מענקית המסחר המקוונת עליבאבא (Alibaba) הסינית, השווה 36 מיליארד דולרים. בשל כך נבחר בעבור ההרכב המחודש של חלקי החברה השם החדש Altaba, אשר יכלול גם את השותפות של יאהו ביאהו יפן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים