ראשי » PC Plus » מכירות ה-PC בישראל: עלייה במגזר העסקי, ירידה בצרכני
שי פרומקיס, מנהל מוצרי מחשוב ב-HP Inc, מציג את ה-OMEN X VR PC Pack. צילום: אבי בלוזיבסקי

מכירות ה-PC בישראל: עלייה במגזר העסקי, ירידה בצרכני

מכירות המחשבים למגזר העסקי עלו ברבעון האחרון של השנה ב-2.3%, בעוד שאלה לשוק הצרכני התכווצו ב-1.58% - מסרה HP Inc במסיבת עיתונאים, שבה היא השיקה בישראל את המחשבים החדשים שלה

מאת 23 בינואר 2017, 15:56 א+ / א- הדפסה הדפסה

"המגזר העסקי בישראל קנה ברבעון האחרון מחשבים בטירוף ולעומת זאת, במגזר הצרכני נרשמה ירידה", כך אמר שי פרומקיס, מנהל מוצרי מחשוב ב-HP Inc, במסיבת עיתונאים שערכה החברה הבוקר (ב').

הוא ציין כי ב-2016 גדל שוק המחשוב בישראל ב-0.5%, כאשר נמכרו כמעט 820 אלף יחידות. פרומקיס ציין, בהתבסס על טיוטת דו"ח של IDC, כי מכירות המחשבים ברבעון האחרון של השנה למגזר העסקי עלו ב-2.3%, בעוד שאלה לשוק הצרכני התכווצו ב-1.58%.

"לא, אין זו טעות", ציין פרומקיס. "בארגונים, יש עדיין ביקוש למחשבים שולחניים. זאת, בנוסף לביקוש למחשבים חזקים מצדם של גיימרים. המכירות היו כל כך מוצלחות עד שהמחסנים שלנו התרוקנו".

לדבריו, בשוק העסקי פועלות ארבע חברות – דל (Dell), אסוס (Asus), לנובו (Lenovo) ו-HP, שמובילה עם נתח של יותר מ-40%. יצוין כי בקצה התחתון יש כמעט שוויון בין HP שבמקום הראשון ללנובו שבמקום השני, כשהפער הוא עשרות יחידות בלבד.

"בעוד שהמנהלים רוכשים את המחשבים החזקים ביותר האפשריים – הן ניידים והן נייחים – הם מבינים שבדרגים נמוכים יותר יכולים להשתמש במחשבים הרבה יותר פשוטים, כגון מיני או All In One", אמר פרומקיס. "הם גם יתרמו לחסכון באנרגיה, משום שמחשב מיני טיפוסי צורך 30 ואט לעומת מחשב מלא, שצורך 180 ואט. בארגון של 100 עובדים, חסכון כזה על פני שלוש שנות חיי המחשב יכול להגיע ל-30 אלף שקלים. זאת, בנוסף להפחתה ברעש ובצורך במיזוג".

הוא דיבר גם על מחשבי הגיימינג. "תחום ה-e-Sport צמח מאוד בשנים האחרונות. מועדוני כדורגל וכדורסל הקימו 'קבוצות' של שחקני e-Sport, ובטורנירים בהם הם מתחרים מחולקים מיליוני דולרים", ציין. עולם זה צפוי, לדבריו, לצמוח ב-2017.

תחום נוסף, ובחלקו משלים, הוא המציאות המדומה. "כל חברות ה-PC נכנסות לתחום המציאות המדומה – הן לתחום העסקי והן לתחום הצרכני", אמר פרומקיס.

המכשירים החדשים

במהלך מסיבת העיתונאים הציגה HP מספר מחשבים שכבר הושקו בעולם – את דגמי EliteBook x360 ,Spectre x360 ואת המסך הקעור Envy Curved All-in-One 34.

לפי HP, ה-Spectre x360 מגיע עם סוללה משופרת, שמסוגלת לספק עד 15 שעות עבודה רציפה – כ-25% לעומת הדור הקודם. על אף שמדובר בסוללה בנפח עבודה גדול יותר, היא מציעה תצורה ייחודית ודקה יותר, שמובילה לכך שעוביו של המחשב 13.8 מ"מ בלבד – כ-2 מ"מ פחות מהדגם הקודם, ומשקלו עומד על 1.29 ק"ג בלבד לעומת 1.45 ק"ג. כן שילבה החברה בגוף המחשב ארבעה רמקולים של Bang & Olufsen והקטינה את המסגרת.

ה-Envy Curves All-in-One 34 הוא מחשב הכול כלול שמבוסס על מסך 34 אינץ' קעור, ביחס היבט של 21:9, ועם מסגרת צרה במיוחד. מעבר למחשב עצמו, שכלול בבסיס בעל התצורה המאוד לא שגרתית, יש ערכת רמקולים שעוטפת את המשתמש בקול ובמוזיקה שיוצאים מהמחשב. המחשב זמין עם מעבדי Core i5 ו-Core i7 מהדור השביעי של אינטל (Intel), עם אפשרויות אחסון שונות עד ציוות של כונן SSD בנפח 256 ג'יגה-בייט, יחד עם כונן HDD בנפח 2 טרה-בייט ועם אפשרות לשילוב כרטיס תצוגה בלעדי תוצרת Nvidia.

ה-EliteBook x360הוא מחשב עם מסך של 13.3 אינץ', בעובי של 14.95 מ"מ. הוא מגיע עם שתי יציאות USB 3.0, יציאת USB Type-C, יציאת HDMI ופורטים של Micro SD. המכשיר הוא בעל גמישות של 360 מעלות וניתן לשימוש בחמישה מצבים שונים, בהם טאבלט ומחשב נייד.

בהמשך הציג פרומקיס את OMEN X VR PC Pack – ערכה לבישה, שניתנת לנשיאה על הגב ושבתוכה מחשב PC קומפקטי במיוחד ומספר סוללות נשלפות. לדבריו, "הוא מכיל את כל מה שצריך לחוויית מציאות מדומה בכל חדר, ותוכנן על ידי המהנדסים כך שניתן יהיה להשתמש בו למשחקי מציאות מדומה וליישומים המנצלים את הניידות המלאה של המתקן. HP גם עובדת עם שותפיה כדי לפתח חוויות אלה ולהביא את OMEN X VR PC Pack לשוק המתפתח במהירות של המציאות המדומה".

מכירות ה-PC בישראל: עלייה במגזר העסקי, ירידה בצרכני Reviewed by on . "המגזר העסקי בישראל קנה ברבעון האחרון מחשבים בטירוף ולעומת זאת, במגזר הצרכני נרשמה ירידה", כך אמר שי פרומקיס, מנהל מוצרי מחשוב ב-HP Inc, במסיבת עיתונאים שערכה ה "המגזר העסקי בישראל קנה ברבעון האחרון מחשבים בטירוף ולעומת זאת, במגזר הצרכני נרשמה ירידה", כך אמר שי פרומקיס, מנהל מוצרי מחשוב ב-HP Inc, במסיבת עיתונאים שערכה ה Rating: 0

הגיבו