כך נפרדו הרשתות החברתיות מאובמה וקיבלו את פני הנשיא החדש

דונלד טראמפ טוען שהרשת החברתית היא הממלכה שלו ושבזכותה ניצח בבחירות ● ואכן זו לא איחרה להגיב בשלל ציוצים לכבוד הנשיא הטרי, אלא שאלו לא הביעו יותר מדי כבוד לאירוע או לטראמפ, והיו פשוט משועשעים במיוחד

סוף זה תמיד התחלה. אילוסטרציה: BigStock

דונלד טראמפ הושבע לתפקיד הנשיא ה-45 של ארצות הברית. המדיה החברתית בכלל, וטוויטר (Twitter) – הזירה הביתית של טראמפ, לטענתו – בפרט הגיבו לאירועים באמביוולנטיות מסקרנת. כך קרה שעוד לפני שטקס ההשבעה התחיל החל זרם של פוסטים וציוצים להשתלט המדיה החברתית.

אין זה סוד כי טראמפ עומד להיות הנשיא הבלתי שגרתי ביותר שכיהן באמריקה עד כה. היותו מיליארדר שהגיש תכנית ריאליטי בטלוויזיה ושבשמו נקשרו שערוריות רבות, בכללן שערוריות סקס, בשילוב עם הצהרות שנויות במחלוקת שנעשו על ידיו במהלך מסע הבחירות ועליית הגל הניאו-נאצי מאז היבחרו, מספקים להרבה אנשים ברחבי העולם סערות רגשיות רבות, ורצון עז להתבטא בנושא.

פנאי לחגוג ברשתות החברתיות

אמריקנים רבים יצאו למחות על בחירתו של טראמפ עד כה ורבים אחרים הפגינו ספקנות, פחד וזעם על מה שלדעתם עומד לקרות בתקופת הנשיאות שלו. מספר הנוכחים בטקס ההשבעה היה, בהתאמה, נמוך ביותר בהשוואה לטקס הזהה שנערך לברק אובמה בשנת 2009. היו גם מי שהצהירו שיחרימו את טקס ההשבעה ואפילו לא יצפו בשידור החי בטלוויזיה.

לפיכך לא מעט אמריקנים מצאו זמן פנוי להקדיש לעיסוק בנושא ההשבעה ברשתות החברתיות, עם רבבות פוסטים משעשעים ודי מדהימים שפרסמו אודות הפיכת טראמפ לנשיאם החדש. חגיגת ההודעות המרשימה במיוחד התקיימה, כמובן, בטוויטר.

יותר ממה שטראמפ יכול להתמודד איתו

על תמונה של הנשיא היוצא ברק אובמה, שבה הוא מושיט לטראמפ יד ללחיצה, וזו נותרת באוויר נכתב – "כשנותנים לך יותר ממה שאתה יכול להתמודד איתו".

הדף של DPRK, המוגדר כעדכון החדשות הרשמי של הרפובליקה העממית הדמוקרטית של קוריאה, פרסם תמונה וכתב: "מצביא ארצות הברית, דונלד טראמפ, מתייצב לצילום ההשבעה עם הגברת הראשונה איוונקה טראמפ ואידיוט לא מוכר". איוונקה שמופיעה בתמונה היא, אגב, בתו של טראמפ, ולא אשתו מלניה. אבל אפשר לנחם את הדרום-קוריאנים שגם טראמפ עצמו טועה לפעמים בזיהויה.

תמונה של טראמפ מלווה על ידי אובמה בדרכם מהבית הלבן לטקס ההשבעה קיבלה את "הדיבוב" של המצייצת האנה קרנסטון, שכתבה – טראמפ: "אבל אני לא רוצה ללכתתתתת". אובמה: "טוב היית צריך לחשוב על זה לפני כן, בחור צעיר. היכנס לרכב".

אובמה – כמו תמונה מהלוויה

צילום של פניו של אובמה במהלך הטקס זכה לכיתוב – נראה יותר כמו תמונה מהלוויה. בצילום אחר ששיתף המצייץ פאתיקרית סאנייל – BucketheadCase@ – הופיע תצלום של הבית הלבן ועליו טבלת ייאוש עם ספירה לאחור של הזמן שנותר לטראמפ לכהן כנשיא מרגע ההשבעה.

משתמש טוויטר בשם נייג'ל בריטו – NigelBritto@ – כתב: "כנראה ההשבעה מספקת די ראיות שבני האדם לעולם לא ימציאו מסע בזמן אלא אם כן מישהו יחזור כדי לעצור את זה". הוא הוסיף לציוץ אימוג'י בוכה מצחוק.

קלייב הולגאט – Cr_Holgate@ – צייץ: "עם כל כל התפילות האלו, ישו שנמצא למעלה בגן העדן חושב WTF, שתוק ופשוט תיתן לעם שלי ביטוח בריאות, יא צבוע".

מה גרם לאנשים לבכות?

אבל, בסופו של יום, היה זה הציוץ האחרון של אובמה שעורר את התגובות הנסערות ביותר. הנשיא היוצא כתב: "זה היה הכבוד של חיי לשרת אתכם. עשיתם אותי מנהיג טוב יותר ואדם טוב יותר". רבים העידו שדבריו אלו העלו דמעות בעיניהם או גרמו להם לבכות ממש, והמונים פשוט הודו לו במדיה חברתית על שמונה שנות כהונתו.

גם למפורסמים רבים היה מה לומר לפני, בעת ואחרי ההשבעה.

הבמאי והסופר מייקל מור – MMFlint@ – שלא חסך מעולם את שבטו מהממשל האמריקני צייץ: "כאן בהשבעה. טרגדיה לדמוקרטיה".

ג'יי.קיי.רולינג, הסופרת המפורסמת שהיא האימא של הארי פוטר – jk_rowling@ – צייצה את אמרתו הידועה של סמואל ג'ונסון: "פטריוטיות היא מפלטו האחרון של הנבל".

ואילו מאט לוקאס, שחקן קולנוע, קומיקאי ותסריטאי יהודי אנגלי שיצר ושיחק בקומדיית המערכונים הבריטית "הממלכה הקטנה", ויודע דבר או שניים על ממשל ופוליטיקה, שיתף שיר של להקת REM, והדגיש את שמו: זהו סוף העולם כפי שאנו מכירים אותו. את השורה שבה מציינים REM "ואני מרגיש מצוין", בחר לוקאס להשמיט מהציוץ שלו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים