עם השבעת טראמפ: זכויות אזרח, להט"ב וסוגיית האקלים הוסרו מאתר הבית הלבן

הנשיא החדש מביא עימו תפיסה חדשה - שככל הנראה היא זו שהובילה את אנשי הממשל להסיר מהאתר את אותם ערכים ליברליים המזוהים עם אובמה

קיבל רוח גבית מפוטין בבחירות 2016? דולנד טראמפ. צילום: BigStock

אחרי קמפיין רווי יצרים ומתחים הושבע בסוף השבוע דונלד טראמפ לנשיא ארצות הברית. טראמפ לא בזבז זמן מיותר וכבר החל לפעול, לדבריו, בשם האג'נדה שהביאה אותו לבית הלבן: "להחזיר את הכוח לעם".

כך, במקביל לכניסתו לתפקיד, הוסרו מהאתר של הבית הלבן כמה נושאים שהיו על סדר היום. אחד מהם הוא סוגיית שינויי האקלים, או ההתחממות הגלובלית, שהצד השמרני במפלגה הרפובליקני מעוניין להוריד מהשיח. ולא רק אקלים: זכויות להט"ב, זכויות אזרח וביטוח בריאות (החוק להגנת החולה וטיפול בר-השגה, שקידם הנשיא היוצא ברק אובמה וכונה על שמו) הוסרו אף הם מאתר הבית הלבן.

הסיבות לכך מתחלקות כנראה לשני כיוונים שונים. מחד, ייתכן כי לממשל החדש, שמינה רק מספר זעום מתוך שלל תפקידיו, אין עדיין משנה סדורה לחשוף לקהל הרחב. מאידך, רוב הסיכויים כי מדובר בשינוי תפישתי נרחב, שהוביל את אנשי הממשל להסיר מסדר היום את אותם ערכים ליברליים המזוהים עם אובמה.

מהלכיו הראשונים של אובמה אכן מאששים את ההשערה השנייה. חיזוק היכולת הגרעינית, בדלנות בינלאומית והעצמת יכולת האכיפה של הרשויות והסוכנויות עומדות מימין להשקפתו של טראמפ – ונגד אותם נושאים שהוסרו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים