"בעיר החכמה, אין זכות קיום לכל יחידה בנפרד"

"חוסר בשיתוף פעולה בין היחידות השונות עלול להביא לנזק לפרויקטים השונים ולארגון כולו", כך אמרה מיכל דביר, מנמ"רית עיריית חיפה

מיכל דברי, מנמ"רית עיריית חיפה. צילום: ניב קנטור

"כמו בכל ארגון, גם בעיריית חיפה יש מבנים ארגוניים שבהם כל אחד אחראי על חלקים כאלה או אחרים, אבל אצלנו יש תהליכים חוצי ארגון ושיתופי פעולה בין המחלקות והיחידות השונות. בעיריית חיפה מבינים שאין זכות קיום לכל יחידה ומינהל עירוניים בנפרד, ללא שיתוף פעולה – כחלק מהעיר החכמה ובכלל. חוסר בשיתוף פעולה בין היחידות השונות עלול להביא לנזק לפרויקטים השונים ולארגון כולו", כך אמרה מיכל דביר, מנמ"רית עיריית חיפה.

לדבריה, "הדבר נכון על אחת כמה וכמה במערכות ממוחשבות. אצלנו זה כבר קיים ומומלץ לארגונים לאמץ את הגישה הזו. תהליכי עבודה תקינים ושיתופי פעולה יכולים להועיל רבות לארגונים – ברמה המוניציפלית ובכלל המשק".

דביר דיברה במסגרת פנל שנערך כחלק מכנס IT מוניציפלי. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, התקיים באחרונה באולם האירועים LAGO בראשון לציון, בהשתתפות מאות מקצוענים בתחום. את האירוע הנחו פלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים, ויהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה, שאף הנחה את הפנל ביחד עם אורי בן ארי, יועץ בכיר לערים חכמות.

בדבריה מנתה דביר מספר פרויקטים בתחום העיר החכמה שמבוצעים בחיפה, בהם החלטת הממשלה שהתקבלה באחרונה להפוך את חיפה לעיר חכמה ומוגנת סייבר. כן היא ציינה כי "נושא העיר החכמה מהווה עבורנו הזדמנות מצוינת לשתף פעולה עם סטארט-אפים".

איתן יהודה, מנהל הטכנולוגיות הראשי לאזור E-Med ב-HDS. צילום: ניב קנטור

איתן יהודה, מנהל הטכנולוגיות הראשי לאזור E-Med ב-HDS. צילום: ניב קנטור

איתן יהודה, מנהל הטכנולוגיות הראשי לאזור E-Med ב-HDS, אמר כי "טכנולוגיית העיר החכמה קיימת ובועטת, כמו גם התשתית שיודעת לספק אותה. מה שצריך הוא לממש את הטכנולוגיה הזו ולהשתמש בה".

"הדבר החשוב ביותר בעיר החכמה הוא הבאת הערך העסקי, הביטחוני או הערך המוסף של הטכנולוגיה לעיר. למשל, חנייה חכמה וקשר עם התושב. ההמלצה שלנו היא להתחיל בקטן. לא חייבים לבצע ישר פרויקטי ענק", הוסיף יהודה.

הוא ציין כי "יישום הפתרונות בתחום הוא לא דבר פשוט, צריך לבצע אינטגרציה בין הרבה מערכות ולשנות תהליכים ארגוניים". יהודה ייעץ לרשויות מקומיות שנכנסות לעיר החכמה ללמוד קודם כל מרשויות אחרות.

גלעד רבינוביץ', יועץ בכיר לטכנולוגיה, מנכ"ל מפלגת העבודה, וסגן ראש המועצה המקומית ומחזיק תיק החינוך בשוהם בהתנדבות. צילום: ניב קנטור

גלעד רבינוביץ', יועץ בכיר לטכנולוגיה, מנכ"ל מפלגת העבודה, וסגן ראש המועצה המקומית ומחזיק תיק החינוך בשוהם בהתנדבות. צילום: ניב קנטור

גלעד רבינוביץ', יועץ בכיר לטכנולוגיה, מנכ"ל מפלגת העבודה, וסגן ראש המועצה המקומית ומחזיק תיק החינוך בשוהם בהתנדבות, אמר כי "כדי לקיים את העיר החכמה, חייבים תשתיות חכמות וטובות, בראש ובראשונה תשתיות תקשורת".

"כלל הדברים צריכים להתחבר לאותה פלטפורמה, והכול צריך להיות תחת ניהולו של המנמ"ר. ברגע שיתנו לו אחריות וסמכות – הוא ידע להוביל את פרויקטי העיר החכמה טכנולוגית", אמר.

הוא ציין כי "אנחנו נמצאים בשלב הפיכת המידע לידע. הטכנולוגיה נותנת לנו המון מידע והתפקיד של המנמ"ר הוא להוביל את תהליך הפיכתו לידע".

רבינוביץ' דיבר על החינוך בשוהם ועל יישומי העיר החכמה בתחום זה. "שמנו את החינוך בראש סדר העדיפויות. התחלו להיכנס לפרויקטים חכמים בתחום החינוך לפני כ-12 שנים, ועשינו את זה עקב בצד אגודל. התחלנו במורים והבאנו אותם לתקשר עם התלמידים לא רק פרונטלית, אלא גם באמצעות מחשוב", הוסיף.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים