ראש ה-FCC מזהיר את הרפובליקנים מביטול חוק ניטרליות הרשת

אל תתעסקו עם ניטרליות הרשת - זה היה המסר שהותיר אחריו טום ווילר בנאומו האחרון כראש רשות השידור הפדרלית של ארצות הברית, שכוון בעיקר למי שיכנסו לתפקיד שלו וליתר התפקידים המתפנים ברשות

טום ווילר, יו"ר ה-FCC

בנאום האחרון שלו כיו"ר רשות התקשורת הפדרלית, ה-FCC (ר"ת Federal Communication Commission) בחר טום ווילר להגן על כללי האינטרנט הפתוח (Open Internet) השנויים במחלוקת שהונהגו במהלך כהונתו, האוסרים על ספקיות פס רחב את העדפת שירותיהן על חשבון מתחרותיהן.

בנאום הפרידה שלו הזהיר ווילר למעשה את הממשל הרפובליקני הנכנס מפני ביטול חפוז של כללי האינטרנט הפתוח. הוא אמר כי ביטולם של הכללים ובחירה ב"גישה פסיבית" לרגולצייה של רשתות הפס הרחב האלחוטיות, תהיה טעות ונסיגה לאחור. ווילר הוסיף כי שינוי הכללים יאיים על החדשנות במדינה ובכלל.

"האינטרנט הפתוח הוא כיום המשפט של הארץ", הוא אמר והוסיף כי "שיבוש הכללים משמעו לסלק הגנות שמהן הצרכנים והעולם המקוון נהנים כיום".

ספקיות פס רחב – שומרות הסף של האינטרנט

ניטרליות הרשת היא העיקרון שכל התעבורה באינטרנט אמורה לזכות ביחס שוויוני – לגולש שמבקר בפייסבוק (Facebook), למשתמש שמפרסם תמונות באינסטגרם (Instagram) שלו, לצרכן שעושה קניות באמזון (Amazon), למי שמזרים סרטים בנטפליקס (Netflix) או לאדם הצופה בסרטונים משעשעים ביוטיוב (YouTube).

כל המידע שעובר דרך האינטרנט אל המשתמשים ומהם, חייב לקבל את אותו יחס בדיוק. משמעות הדבר היא שספקית שירותי האינטרנט של המשתמש – בין אם זו חברת פס רחבה כמו קומקאסט (Comcast) או ספקית סלולר כמו AT&T או וריזון (Verizon) – לא יכולה לחסום או להאט את הגישה לתוכן של אף גוף. בהתאמה, חברות אלו לא צריכות להעדיף תוכן ושירותים שלהן על פני מה שמציעות המתחרות.

תומכי ניטרליות הרשת, כמו גופים הפועלים בעבור זכויות הצרכנים וחברות אינטרנט, למשל גוגל (Google) ונטפליקס, טוענים כי כללים אלה מגנים על צרכנים ומבטיחים שחברות קטנות יותר יוכלו לגשת לאינטרנט כדי לפתח שירותים ויישומים חדשים ומגניבים. ווילר, שהפך לתומך הנחרץ של ניטרליות הרשת מאז שמונה ליו"ר ה-FCC בשנת 2013, אומר כי חברות פס רחב הן שומרות הסף של האינטרנט ושאסור להן לנצל את כוחן לרעה.

"למי שבנו והפעילו רשתות יש גם את התמריץ וגם את היכולת להשתמש בכוח של הרשת לטובת עצמם, אפילו אם הדבר פוגע בלקוחות שלהם ובאינטרס הציבורי הרחב יותר", אמר ווילר.

טיעונים שייפלו על אוזניים ערלות

הרפובליקנים, יחד עם ספקיות שירותי אינטרנט כמו AT&T וקומקאסט, טוענים כי הכללים של ה-FCC הם מדיניות ציבורית גרועה, כיוון שהרשות מסדירה עכשיו פס רחב כמו ברשת הטלפונים הישנה. הם אומרים שהדבר מחבל בהשקעה בתשתיות הרשת.

אלא שווילר הפריך טענות אלו בנאומו, כשסיפר כי לפי דיווחים מנכ"ל AT&T בעצמו אמר לנשיא הנבחר, דונלד טראמפ, בפגישה שקיימו השניים לפני מספר ימים, כי החברה שלו הייתה המשקיע המוביל במדינה בכל אחת מחמש השנים האחרונות, שכללו גם את השנתיים מאז שכללי האינטרנט הפתוח אומצו.

"השקעה ברשת עלתה, השקעה בשירותים חדשניים עלתה וההכנסות של ספקיות האינטרנט – כמו גם מחירי המניות – הם ברמות שיא, אמר ווילר. "אז, איפה האש"?

אך האזהרות של ווילר עומדות ליפול כנראה על אוזניים ערלות. אין לווילר או לדמוקרטים הרבה מה לעשות בכדי לעצור את הרפובליקנים משינוי היסודות והכללי של ניטרליות הרשת.

לאחר שווילר יפרוש מתפקידו ב-20 בינואר, יהיו הרפובליקנים בעלי רוב של 2-1. הנציבים מייק או'ריאלי ואג'יט פאי, שיישארו ב-FCC, כבר הבהירו שברצונם לפרק את ניטרליות הרשת. ובנוסף, צוות המעבר שהקים טראמפ גם הוא עשיר במתנגדים לכללים הקיימים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים