רודי ג'וליאני יעמוד בראש צוות הגנת הסייבר של טראמפ

המינוי של ראש עיריית ניו-יורק לשעבר זכה לביקורות ספקניות וציניות ברשת ● הקמת הצוות נעשתה בסמיכות לדיווח שקיבל טראמפ מראשי סוכנויות הביון בארצות הברית על מתקפות הסייבר של רוסיה

יועץ הנשיא לאבטחת סייבר, רודי ג'וליאני. צילום: BigStock

דונלד טראמפ, הנשיא הנבחר של ארצות הברית מינה את ראש העיר ניו יורק לשעבר, רודי ג'וליאני, לעמוד בראש צוות הגנת סייבר שייעץ לו.

ג'וליאני ירכיב את צוות הייעוץ לנשיא, מקרב מומחים להגנת סייבר מהמגזר הפרטי. מצוות המעבר של הנשיא נמסר כי "ג'וליאני נבחר לתפקיד בשל הניסיון שלו באבטחה מקוונת במגזר הפרטי". טראמפ אמר בעבר כי הוא מתכנן להקים צוות ייעוץ שכזה במהלך 90 הימים הראשונים לכהונתו.

מינויו של ג'וליאני בא בסמיכות לדיווחים המודיעיניים אותם קיבל טראמפ מראשי שלוש סוכנויות הביון בארצות הברית, ה-CIA, ה-FBI וה-NSA – לפיהם האקרים רוסים התערבו בבחירות בארצות הברית. בשבוע שעבר הכיר טראמפ בראשונה כי אכן הרוסים פעלו בתחום, לאחר שבחודשים האחרונים הוא זלזל או הכחיש את הידיעות בנושא.

הנשיא הנבחר אמר כי פריצות הסייבר הן "הפשע בעל הצמיחה המהירה ביותר בארצות הברית וברוב העולם" והוסיף כי "זה היה איום חמור על הביטחון הלאומי".

לא יודע איך לכבות את ה-iPhone שלו

עם ההודעה על המינוי אמר ג'וליאני כי "נתנו להגנה שלנו ליפול מאחור. (יכולות) המתקפה שלנו נמצאות הרחק קדימה מההגנה".

ג'וליאני, 72, עומד בראש חברת ייעוץ בינלאומית לאבטחה, אותה הקים ב-2002. החברה זכתה בחוזה באולימפיאדת ריו דה ז'נרו בשנה שעברה. המינוי זכה לתגובות ספקניות וציניות ברשת ובמדיה החברתית. היו שמתחו ביקורת על הערפול שבהגדרת התפקיד לפיו, "ג'וליאני ישתף את הנשיא במומחיות ובתובנות שלו בבעיות אבטחת סייבר של המגזר הפרטי".

אחד הציוצים גרס כי "טוב, הוא לא קיבל את תפקיד מזכיר המדינה, וגם לא זה של התובע הכללי. אבל היי, גם זה משהו, מינוי בין חברים מהימנים".

גולש שאל "האם הוא יודע ללחוץ על כפתור ה-OFF במחשב שלו"? אחר צייץ כי "אני מבטיח לכם שרודי ג'וליאני לא יודע איך לכבות את ה-iPhone שלו", ומישהו אחר העיר כי "לא ברור כמה בן ה-72 הזה מבין בטכנולוגיה. הסבתא המתה שלי היא מהנדסת מחשבים טובה יותר מג'וליאני". גולש נוסף צייץ: "האם מדובר בכלל בחוזה בין הממשל ובין חברת האבטחה של רודי"?

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים