מבקר המדינה קורא לממשלה לעכב את ביטול ההפרדה התאגידית בבזק

הצעת המבקר, שאומצה על ידי ועדת הכלכלה של הכנסת, היא לעכב את ביטול ההפרדה בשלושה חודשים, עד שיפרסם דו"ח על הרפורמה בשוק התקשורת הנייחת ● הכדור נמצא כעת בידיו של השר המטפל בנושא, צחי הנגבי

מבקר המדינה, השופט בדימוס יוסף שפירא. צילום: קובי קנטור ז"ל

מבקר המדינה, השופט בדימוס יוסף שפירא, קורא לממשלה לעכב את ביטול ההפרדה התאגידית בבזק בשלושה חודשים. בתקופה זו הוא צפוי, לדבריו, לסיים את הכנתו של דו"ח בנושא הרפורמה בשוק התקשורת הנייחת. לדבריו, אם למרות הכול, משרד התקשורת ימשיך במהלך, הוא יעשה זאת "על אחריותו".

שפירא אמר את הדברים בדיון משותף של ועדת הכלכלה והוועדה לביקורת המדינה של הכנסת, שנערך היום (ב') בצהרים. הוועדות אימצו בסוף הדיון את הצעת המבקר. מנכ"ל משרד התקשורת, שלמה פילבר, לא הביע עמדה ברורה בנוגע אליה ואמר כי זהו דיון שצריך לקיים עם השר המטפל בנושא, צחי הנגבי.

הדיון בביטול חובת ההפרדה התאגידית בקבוצת בזק, שצפוי להניב לה ולבעליה הטבות בשווי של כ-1.32 מיליארד שקלים, התקיים לבקשת הח"כים רועי פולקמן, אוסאמה סעדי, ד"ר עליזה לביא, מיקי רוזנטל וזהבה גלאון, בניהולו של יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ איתן כבל.

מרבית המשתתפים שדיברו בדיון הביעו הסתייגות מההחלטה, מהעיתוי שלה ומדרך הביצוע. בכלל זה התנגדו לכך חלק גדול מהגורמים המקצועיים, בהם משרד האוצר, בטענה כי ממילא אין תחרות ממשית בתחום התקשורת הנייחת וכי ביטול ההפרדה בבזק תפגע עוד יותר בתחרות ובצרכנים.

הממונה על ההגבלים העסקיים, עו"ד מיכל הלפרין, אמרה כי "אין נזק מעצם ביטול ההפרדה התאגידית, אבל אם מטרת העל היא לקדם את רפורמת השוק הסיטונאי – ובזק עושה, לטעמנו, ככל שניתן לעכב את זה – לא קרו מספיק דברים שיצדיקו את ההפרדה. ההתפתחות בשוק סיטונאי אינה מצדיקה את ביטול ההפרדה התאגידית".

מלבד הדיון על ההפרדה, עסקה הישיבה בבקשת הוועדה לענייני ביקורת המדינה לקבל דין וחשבון על פעולות המבקר בנושא.

ח"כ כבל אמר בסיום הישיבה כי "לא מתקיימת כיום תחרות. אנחנו נמצאים על סף עברי פי פחת בכל נושא התשתיות. אנחנו מאמצים את הצעת המבקר ונפנה מיד אל השר הממונה, צחי הנגבי, שאין לי ספק שיקבל לאלתר את ההצעה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים