ישראל ובריטניה יחזקו את הקשרים בתחומי הסייבר והדיגיטל

השרה לשוויון חברתי, גילה גמליאל, והשר הבריטי לנושאי סייבר ודיגיטל, מאט הנקוק, סיכמו כי שתי המדינות ישתפו מידע וניסיון בנוגע לפיתוח שירותים דיגיטליים

השרה לשוויון חברתי, גילה גמליאל, עם השר הבריטי לנושאי סייבר ודיגיטל, מאט הנקוק, בפגישתם הבוקר (ד'). צילום: יח"צ

ישראל ובריטניה סיכמו על חילופי מידע וניסיון בין שתי המדינות בנוגע לפיתוח שירותים דיגיטליים, כמו גם על חיזוק הקשרים ביניהם בנושאי דיגיטל וסייבר. הסיכומים התקבלו בפגישה שנערכה הבוקר (ד') בין השרה לשוויון חברתי, גילה גמליאל, שאחראית גם על ישראל דיגיטלית, לשר הבריטי לנושאי סייבר ודיגיטל, מאט הנקוק, שעושה בימים אלה בארץ.

במסגרת פגישתם, שהתקיימה בנוכחותו של השגריר הבריטי בישראל, דיוויד קוורי, עלו פרויקטים לצמצום פערים דיגיטליים בין מיעוטים ותרומתו לכך של מרכז הטכנולוגיה בריטניה-ישראל, שפועל בשגרירות בריטניה בארץ.

זוהי הפעם השנייה שבה גמליאל והנקוק נפגשים השנה. ישראל ובריטניה חברות בארגון חמש המדינות, ה-D5, שפועל בנושא דיגיטל וחדשנות. הפגישה נערכה בהמשך למזכר ההבנות שנחתם בין המדינות חברות הארגון ועיקרו אספקת שירותים ציבוריים מתקדמים באמצעות דיגיטציה, עידוד אוריינות דיגיטלית, קידום צמיחה דרך עידוד סטארט-אפים וקידום עסקים קטנים.

"בכל הקשור לסייבר – ישראל לצד ידידותיה"

השרה גמליאל אמרה לעמיתה כי "לנוכח האתגרים הרבים מולם ניצבות מדינות המערב, שיתוף הפעולה בין המדינות בנושאי הדיגיטל והסייבר הוא בעל חשיבות גדולה. בכל הקשור לפעילות נגד איומי הסייבר, ישראל נמצאת בחזית לצד ידידותיה".

נושא נוסף שעלה בפגישה הוא המאבק ביוזמות החרם נגד ישראל של ארגון ה-BDS. גמליאל ציינה את פעילות ממשלת בריטניה בנושא ואת העברתו של החוק שמגביל פעילויות אלה בממלכה. הנקוק אמר שמאז העברת החוק יש ירידה חדה בפעילות ה-BDS בבריטניה ומכאן שהחוק השיג את מטרתו.

עוד ציין הנקוק ש-"הישגיה של ישראל בתחומי הסייבר והדיגיטל מרשימים מאוד ויש לשתי המדינות הרבה מהמשותף בתחומים אלה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים