קמפיין מחאה חדש חושף את בכירי פייסבוק ישראל

אתר שעלה לרשת כולל את הפרטים האישיים של מנכ"לית החברה ובכירים נוספים בה, במחאה על המדיניות של פייסבוק ● חשבונו של יוזם הקמפיין נחסם, אבל בתנועת המחאה שהעלתה את האתר מבטיחים להמשיך ולפעול

מחאה נגד פייסבוק - שנראית כמו פייסבוק. צילום מסך

המחאה של יוצרי התוכן מול המדיניות של פייסבוק (Facebook) עולה מדרגה: תנועת מחאה חדשה השיקה הבוקר (ב') אתר בו פרסמה את פרטי יצירת הקשר עם בכירי החברה בישראל. האתר פורסם בפוסט בפייסבוק על ידי יוזם הקמתו, דורי בן ישראל, הבעלים של האתר מזבלה. בעקבות זאת נחסם בשעות הצהרים חשבונו של בן ישראל ל-30 יום, הפוסט שכתב הוסר ולא ניתן להפיץ את הלינק לאתר ברשת החברתית.

האתר החדש, תחת השם "קונטקט פייסבוק – מרכז יצירת הקשר עם פייסבוק ישראל", כולל שמות, פרטים ביוגרפיים ופרטי יצירת קשר עם בכירי החברה בארץ, ובראשם המנכ"לית, עדי סופר תאני – לרבות מיילים, מספרי סלולר וחשבונות הפייסבוק, הטוויטר (Twitter) והאינסטגרם (Instagram) שלהם. כמו כן, מוזכרים בו פרטים אודותיהם שסביר להניח שלא היו מוזכרים בביוגרפיות שלהם, לו היו קיימות באתר החברה.

"קרטלים שמטילים פחד על כל מי שמעז לפתוח את הפה"

בפוסט הארוך שפרסם כתב בן ישראל כי "אני גאה להציג לכם את המהלך הראשון של Bridges Will Burn – תנועת קונספט אקטיבית שהוקמה השבוע ומורכבת מכמה מהאנשים הטובים והממוקצעים ביותר בארץ ובעולם בעולמות הקריאייטיב, האסטרטגיה, היח"צ והתוכן, שתורמים מזמנם, מכישרונם ומניסיונם בכדי לאזן את יחסי הכוחות בין הציבור לתאגידי הענק. מודל הפעילות של התנועה פשוט למדי: אתם מצביעים על עוולה חברתית-ציבורית ואנחנו פונים לגוף עם בקשה נאותה בכדי שיפתור אותה בצורה המהירה ביותר, תוך הקצבת זמן הוגן בהתאם למורכבות הפתרון. במקרה שהגוף מסרב – אנחנו פועלים".

הוא כתב ש-"גוגל (Google) ופייסבוק, שמגלגלות מיליארדי שקלים מדי שנה בישראל, ללא תשלום מס, ללא שמץ של אתיות, הגינות או אכפתיות כלפי המשתמשים שלהן, נהנו מספיק זמן מפעילות ללא רגולציה ופיקוח, תוך ניצול אגרסיבי וציני של המונופול שלהן, שמצליח לכופף אפילו גופי תקשורת גדולים, פוליטיקאים ומחוקקים".

"כשחברה מסחרית נוהגת בכם בצורה לא ראויה, רובכם רץ לעשות שיימינג, לשלוח מיילים זועמים, לצייץ בטוויטר, להעלות סטטוסים ולהתקשר להתלונן", ציין בן ישראל. "אבל איכשהו, כשזה מגיע לחברות המתעללות הגדולות ביותר בעולם, אלה שפוגעות בזכויות הכי בסיסיות שלנו, כמו פרטיות וחופש הביטוי, אלה שמגלגלות מיליארדים ומשלמות פחות מס ממחלק עיתונים, אלה ששופכות את הדם של כולנו ויוצרות קרע בלתי ניתן לאיחוי בחברה רק לשם התעשרות – הן זוכות דווקא להבנה ולשתיקה רועמת מצדכם".

"ולמה אתם שותקים? כי לא מספיק שהם מונופולים, הם גם קרטלים, שמטילים פחד ואימה על כל מי שמעז לפתוח את הפה. בין אם בתביעות השתקה אגרסיביות, מחיקת פרופילים ועמודים, הורדת חשיפה… לחברות האלה יש כלים אדירים ובלתי נתפסים בשביל להשתיק כל אחד", הוסיף.

הוא כתב כי "בשנתיים האחרונות קיבלתי אלפי פניות, לעתים בחודש אחד, מאנשים שנקלעו למצבים של חיים ומוות בפייסבוק. כאלה שנפלו קורבן למעשי שיימינג, אלימות, הכפשה, הונאות, בריונות ומקרים מזעזעים נוספים שפייסבוק פשוט סירבה לטפל בהם".

לא התקבלה תגובה מפייסבוק ישראל.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יאיר

    לסגור את פייסבוק בכל המדינות הנאורות בעולם

אירועים קרובים