סוף תקופה: מקסין פסברג, מנכ"לית אינטל ישראל – פורשת

פסברג פורשת אחרי 33 שנים בחברה, בהן קרוב לעשור כמנכ"לית ● תחת הנהגתה התרחבה החברה לארבעה אתרים בארץ והפכה לאחת הבולטות בענף ● המחליף: יניב גרטי, מנהל קבוצת התקשורת האלחוטית והחיבוריות באינטל

המנכ"לית הפורשת - והמנכ"ל הנכנס. מימין: מקסין פסברג ויניב גרטי. צילומים (בהתאמה): ששון תירם וסטודיו שייקה איתן

אחת המנכ"ליות הבכירות בהיי-טק הישראלי פורשת: מקסין פסברג, מנכ"לית אינטל (Intel) ישראל וסגנית נשיא בחברה העולמית, הודיעה היום (ג') כי החליטה לסיים את תפקידה ולפרוש לאחר 33 שנות עבודה בחברה. יניב גרטי, סגן נשיא באינטל העולמית ומנהל קבוצת התקשורת האלחוטית והחיבוריות בה, מונה למחליפה.

פסברג החלה את הקריירה הארוכה שלה באינטל ב-1983, במפעל של החברה בירושלים (Fab8), כמהנדסת ליתוגרפיות. ב-1995 היא הצטרפה לצוות הסטארט-אפ שהקים את מפעל הייצור של החברה בקריית גת וניהלה את חטיבת ההנדסה. בין 2000 ל-2004 היא ניהלה את המפעל בקריית גת וב-2006 מונתה למנהלת המפעל החדש של אינטל בעיר (Fab28). ביוני 2007 היא מונתה למנכ"לית אינטל ישראל.

לאורך השנים רשמה פסברג הישגים מקצועיים רבים ותחת הנהגתה אינטל התבססה כגורם משמעותי בכלכלה הישראלית. כיום מעסיקה החברה כ-10,000 עובדים, בארבעה מרכזי פיתוח ומפעלי ייצור ברחבי הארץ. אחד ממנועי צמיחת החברה הוא המפעל בקריית גת, שבימים אלה נמצא בשלבי הסיום של הליך שדרוג, בהשקעה של שישה מיליארד דולר.

בתקופתה של פסברג אינטל אף חנכה מפעל נוסף בירושלים וקלטה אליה את 800 עובדי מיקרון בקריית גת.

פסברג היא אחת הנשים המעטות יחסית שנמצאות בתפקידים בכירים בהיי-טק הישראלי ודוגלת בגיוון תעסוקתי – בהקשר של נשים ובכלל. היא זכתה לפרסים ועיטורים רבים. ביוני 2009 היא הצטרפה להיכל התהילה של WITI – הארגון הבינלאומי לנשים בטכנולוגיה, ב-2011 זכתה בפרס התעשייה של התאחדות התעשיינים וב-2012 – בפרס רמנסיאנו לכלכלה. בנובמבר 2013 היא קיבלה תואר דוקטורית לשם כבוד מאוניברסיטת בן גוריון. לפני שנתיים נבחרה פסברג כאחת מ-14 מדליקות המשואות ביום העצמאות ה-66 למדינת ישראל.

מחטיבת התקשורת למנכ"לות אינטל ישראל

גרטי יחל רשמית את תפקידו כמנכ"ל אינטל ישראל ב-15 בינואר 2017 ופסברג תישאר לתמוך בהעברת מושכות הניהול אליו עד סוף מרץ.

הוא החל את דרכו באינטל ב-2004, לאחר ששימש כסגן נשיא אנוורה (Envara), שפיתחה פתרונות שבבים עבור שוק רשתות התקשורת המקומיות האלחוטיות ונרכשה על ידי אינטל באותה השנה.

לאורך השנים הוא התקדם בחברה וניהל קבוצות עובדים בחטיבת התקשורת והמובייל. בתפקידו הקודם שימש כדירקטור של קבוצת ה-Wi-Fi ופתרונות החיבוריות. בתפקידו הנוכחי, כסגן הנשיא וכמנכ"ל העולמי של קבוצת התקשורת והחיבוריות, אחראי גרטי לשילוב מגוון פתרונות תקשורת במוצרי אינטל. קבוצת פתרונות התקשורת אותה הוא מוביל מהווה חלק נכבד מפעילות אינטל בישראל – באתרי הפיתוח בחיפה, פתח תקווה וירושלים. גרטי ימשיך בתפקידו הנוכחי לצד מינויו החדש כמנכ"ל אינטל ישראל ויוביל את המגעים של החברה עם הממשלה.

"הדבר הכי חשוב שלמדתי באינטל: אין גבול ליכולת האנושית"

פסברג סיכמה את תקופתה באינטל ישראל כ-"מסע מדהים, מרתק ומרגש, ואני מסיימת אותו בתחושת סיפוק וגאווה".

לדבריה, "הדבר הכי חשוב שלמדתי ב-33 שנים באינטל הוא שאין גבול ליכולת האנושית. הוכחנו פעם אחר פעם שאין אתגר שלא ניתן לפיצוח, שאין מכשול גבוה מדי. אני עוזבת אנשים מדהימים, שנמצאים בחוד החנית של הטכנולוגיה, התעשייה והעשייה החברתית-קהילתית בישראל. אני מעבירה את השרביט באמון מלא ליניב גרטי".

גרטי ציין כי "אינטל היא חברה שמייצרת מגמות טכנולוגיות וקובעת סטנדרטים חדשים. הפעילות בישראל הייתה תמיד נדבך מרכזי מפעילותה של החברה העולמית ואדאג שהיא תוסיף להיות כך עוד שנים רבות".

הוא הוסיף כי מאחורי פסברג עומדות "עשרות שנים של עשייה מאתגרת. היא הובילה את החברה להישגים בלתי רגילים בכל התחומים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים