"הפלאש והענן – גלגל ההצלה של המנמ"ר"

לדברי מאט ווטס, בכיר בנט-אפ, "קצב השינויים הטכנולוגיים והיקפם עלול להטביע את המנמ''ר; רק טכנולוגיות חדשניות יצילו אותו והוא יצליח להביא יותר ערך עסקי לארגונו"

מאט ווטס, מנהל אסטרטגיה טכנולוגית, נט-אפ לאזור EMEA. צילום: ניב קנטור

"המנמ"ר מתמודד עם נחשולי גלים המאיימים עליו להטביעו: היקף המידע גדל, עליו לספק יותר שירותים ויותר יישומים ולהנגיש אותם בכל מקום וזמן. רק טכנולוגיות חדשניות, ובראשן הפלאש (Flash) לעולם האחסון ומחשוב ענן לסוגיו – הן שיצילו אותו וימצבו אותו כחדשן וכמי שמעניק ערך לארגון", כך אמר בראיון לאנשים ומחשבים מאט ווטס, מנהל אסטרטגיה טכנולוגית, נט-אפ (NetApp) לאזור EMEA (ראשי תיבות אירופה, המזה"ת ואפריקה).

ווטס היה דובר המפתח בערב בכירים שערך הסניף הישראלי של ענקית האחסון. האירוע התקיים אמש (א') באולם אירועים שבע בתל אביב.

על המנמ"ר, אמר ווטס, "לפעול בכמה חזיתות: להיות ממוקד, לנהל את הזמן שלו בצורה יעילה יותר, ליצור ערכים עסקיים לארגון. בנוסף, הוא חייב לשים דגש על פישוט מערכות ה-IT. גדלנו עם תשתיות מורכבות, הדורשות מיומנויות לתפעול. רק פישוט יצליח להיות אבן הדרך הראשונה במסעם של ארגונים לקראת הפיכתם לדיגיטליים".

בעולם האחסון, אמר ווטס, "טכנולוגיית הפלאש משנה את כללי המשחק. למרות זאת, האימוץ שלה אינו מהיר כפי שציפינו וצפינו. לכן, ערכנו כמה מחקרים בכמה ארגונים, לקוחותינו וכאלה שאינם, וגילינו כי הפלאש נתפסת כטכנולוגיה יקרה. אולם האמת היא שמחירה פחת משמעותית, ושבמונחי עלות-תועלת, הנעת חדשנות, שיפור התפעול והיעילות – הפלאש מניב הרבה יותר ערך מאשר עלותו. לכן, מה שנדרש הוא חינוך של השוק".

"אני עוסק לא מעט בהדגמות כיצד הפלאש מספק יותר ערך מאשר מערכות האחסון המסורתיות. בנוסף, עלויות התפעול שלו לאורך זמן זולות יותר, הוא דורש פחות תפעול וניהול, הוא מפנה זמן ומפחית כאבי ראש למנהלי האחסון – כי הם לא צריכים לחשוב מה לאחסן איפה. הוא גם מניב חיסכון בצריכת האנרגיה. היכולת של שינוע הנתונים בצורה מהירה היא רבה יותר. לכן, בעיקר, אני רואה פה הזדמנות עסקית עבורנו".

שלומי פרייס, מנכ''ל נט-אפ ישראל. צילום: ניב קנטור

שלומי פרייס, מנכ"ל נט-אפ ישראל. צילום: ניב קנטור

לצד האחסון, אמר ווטס, "ארגונים נעים לענן. פה אנו מסייעים להם לנייד נתונים בין שלושת סוגי העננים, פרטי, ציבורי והיברידי, ולהטמיע את שכבת התוכנה שלנו באחסון בכל מקום ובכל מערכת IT – לא משנה היכן היא נמצאת, אם זה בחצר הבית, על AWS או Azure של מיקרוסופט (Microsoft)".

בהתייחסו למתחרים של נט-אפ, אמר ווטס כי "את יבמ (IBM) אנו רואים פחות ופחות, את דל (Dell) איננו רואים כלל, ולגבי EMC – רכישתה על ידי דל היא הזדמנות לצבירת יתרון עבורנו, כי הלקוחות מבולבלים לעתים".

"HPE הם המתחרים החזקים שלנו", אמר ווטס. "פעמים רבות, במונחי נתח שוק, או היקפי מכירות אנו ראשונים, שניים או שלישיים, תלוי באיזו מדינה. אני שמח לשמוע שנתח השוק של נט-אפ בישראל דומיננטי ועומד על 35%".

"אנו הרבה יותר מחברת אחסון", סיכם ווטס. "על הלקוחות הארגוניים להפנים כי אנו מנהלים ומגנים על המידע, ויודעים להביא את המידע למקום הנכון, בזמן הנכון – ובעלות הנמוכה ביותר האפשרית. הדגש הוא על פשטות עם הרבה מיכון. המידע נמצא בכל מקום, הוא גדל, הוא זז, הוא משתנה, הוא אג'ילי – אבל הכי חשוב שהוא בעל ערך עסקי".

שלומי פרייס, מנכ"ל נט-אפ ישראל, אמר כי "בנקודת הזמן הזו, אנו מובילים את עולם הפלאש, כך על פי גרטנר (Gartner) ו-IDC. בישראל, מכירות הפלאש שלנו נמצאות במגמת עליה ומהוות יותר מ-30% מכלל המחזור שלנו".

פיטר בושמן, מנהל האחסון של Booking.com, הציג סיפור לקוח. הערב הסתיים בהופעה של אדיר מילר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים