ApiFix מדווחת על סבב גיוס בהיקף של חמישה מיליון דולר

החברה פיתחה שתל לטיפול בעקמת נעורים, המתחבר אל עמוד השדרה בפרוצדורה זעיר-פולשנית, תוך שימוש בשני ברגים בלבד

ד"ר ערן פלדחי, מנהל חממת טרנדליינס מדיקל

ApiFix , חברת פורטפוליו של החממה הטכנולוגית טרנדליינס מדיקל (Trendlines Medical) ממשגב, מדווחת על סבב גיוס. B.Braun הגרמנית הובילה את סבב ההשקעה עם 2.8 מיליון דולר מתוך סבב של חמישה מיליון דולר שמתוכנן להיות מושלם עד סוף שנת 2016.

החברה פיתחה שתל לטיפול בעקמת נעורים (AIS), המתחבר אל עמוד השדרה בפרוצדורה זעיר-פולשנית, תוך שימוש בשני ברגים בלבד. לשתל, אישור CE החל מ-2012 והוא משווק באירופה ומהווה חלופה לניתוח הסטנדרטי המורכב, המקובל כיום בעולם.

השוק הבינלאומי למוצר שפיתחה החברה מוערך בכ-1.15 מיליארד דולר.

ApiFix פעילה בכל אירופה וכן בישראל, כאשר מרבית הניתוחים בארץ מבוצעים במרכז הישראלי לניתוחי עמוד שדרה במרכז הרפואי אסותא ברמת החייל. עד כה השלימה החברה למעלה מ-100 ניתוחים שבוצעו בהצלחה בעזרת המכשור שפיתחה, כאשר הניתוחים הראשונים בוצעו במטופלים לפני כארבע שנים ומצביעים על שיפור דרמטי באיכות החיים שלהם.

הטיפול הניתוחי המקובל כיום בעקמת נעורים מבוסס על קיבוע מספר רב של חוליות באמצעות מוטות מתכת וכ-20 ברגים המוחדרים אל החוליות בעמוד השדרה. הניתוח, האורך חמש-שש שעות, הינו ארוך ומסובך ועלותו גבוהה (כ-100 אלף דולר בארצות הברית). ניתוח זה גורם למטופל לאבד לצמיתות חלק מגמישות הגב ועלול לגרום לו לסיבוכים וקשיים לאורך החיים.

הפיתוח של ApiFix מאפשר למטופלים הסובלים מעקמת נעורים לעבור ניתוח פשוט וקצר, שאורכו כשעה בלבד, לתיקון העקמת. לאחר הפרוצדורה עובר המטופל סדרת טיפולי פיזיותרפיה ברוח שיטת שרוט, במהלכם מתבצע תיקון הדרגתי לאורך מספר חודשים כאשר השתל מקבע כל תיקון שמושג בטיפול. הטכנולוגיה זכתה להצלחה בסדרת השתלות בהן הושגו תוצאות מרשימות של תיקון העקמת, תוך שמירה על גמישות של עמוד השדרה.

לדברי ד"ר ערן פלדחי, מנכ"ל החברה, "הניסיון הקליני במערכת שפיתחה ApiFix לטיפול לא פולשני בעקמת נעורים גדל, וכעת השלמנו למעלה מ-100 ניתוחים עם תוצאות חיוביות ביותר. סבב הגיוס הזה יאפשר לקדם את קבלת אישור ה-FDA בחודשים הקרובים, ויסייע בהרחבת הפעילויות הקליניות והמסחריות באירופה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים