גוגל: בשנה הבאה נגיע ל-100% אנרגיה מתחדשת

ענקית החיפוש מאמצת כבר למעלה משש שנים יותר ויותר שימוש באנרגיות רוח ושמש, ומבטיחה להפוך לירוקה לחלוטין בשנה הבאה בכל משרדיה ובדטה סנטרים שלה ברחבי העולם

מחברה שפעלה ממוסך לתאגיד ענק. גוגל. צילום: BigStock

אולי לא ידעתם, אבל גוגל (Google) חלוצה לא רק בעולם הטכנולוגי אלא גם במגמת רכישות תאגידיות של אנרגיית רוח ואנרגיה סולרית.

אתמול (ג') זכינו בהכרזה בולטת במיוחד מצד הענקית בנוגע לתחום זה, כשהחברה בישרה כי כבר בשנה הבאה היא צופה שתרכוש את מלוא צריכת החשמל שהיא זקוקה לה מהמקורות אנרגיה מתחדשים.

בסך הכל, לחברה יש כעת, תחת חוזה, 2.6 ג'יגה-וואט (או אם תרצו – מיליארד וואט) של כושר ייצור אנרגיה מתחדשת ברחבי העולם.

מדובר בעיקר על אנרגיית רוח, אבל יש לחברה גם מאגר גדל והולך של אנרגיה סולרית. זה כולל חוזים לקנות אנרגיית רוח המיוצרת באייווה, בקנזס, באוקלהומה ובטקסס; רכישות אנרגיות רוח בינלאומיות נוספות נעשות בהולנד, בנורווגיה ובשוודיה; וכן רכישות חשמל המופק מכוח השמש שנעשות בצפון קרוליינה, צ'ילה ומקומות נוספים. החברה החלה בהסדרים אלו בשנת 2010 ומאז רק הולכת ומגדילה את צריכתה זו.

"בסופו של עניין, פירוש הדבר הוא שאנו נקנה כמה שעות מגה-וואט אנרגיה מתחדשת לשימוש במתקנים שלנו", אמר גארי דה-מאסי, ראש תחום התשתית והאנרגיה הגלובלית של גוגל והבהיר, "נוסיף אותם בסוף השנה והם ישיגו התאמה מלאה".

13 דטה סנטרים זוללי אנרגיה

גוגל נוטה לקנות חשמל ממקורות מתחדשים במתכונת של חוזים במחיר קבוע ולטווח הארוך, שנקראים הסכמים לרכישת חשמל. על פי הדרך שבה הרשת עובדת (לפחות בארצות הברית), משמעות ההבטחה לצריכה של 100% אנרגיה מתחדשת אינה אומרת שפועל כל אספקת החשמל של הענקית תגיע ישירות מאנרגיות רוח או שמש, אלא שכמות הרכישות מהמקורות המתחדשים תתאים בהיקפה לצריכת החשמל של כלל פעילותו של התאגיד.

מקור עיקר צריכת החשמל של גוגל הוא מ-13 הדטה סנטרים עתירי האנרגיה שלה. החברה מתוודה כי צריכה זו של הדטה סנטרים ממשיכה לעלות על אף ניסויי הייעול שביצעה באמצעות בינה מלאכותית.

"אתם רואים מספר חברות בתחום ההיי-טק ומספר מדינות מחוץ לעסקי הטכנולוגיה שכולן עוקבות אחרי המסלול הזה", אמר דה-מאסי. ובאמת, גוגל אינה חברת הטכנולוגיה היחידה, או אם לדייק התאגיד הראשון, שרוכשת אנרגיות מתחדשות כחלק מרכזי מצורכי פועלו.

אפל (Apple), למשל, הודיעה שגם היא קונה אנרגיה נקייה רבה בארצות הברית ובסין. בין הקונות העיקריות האחרות והענקיות נכללות גם מיקרוסופט (Microsoft) ופייסבוק (Facebook).

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים