הגנב שנכלא במכונית שגנב – באמצעות הטכנולוגיה

מערכת של BMW שנועלת ופותחת את דלתות המכונית אפשרה למשטרת סיאטל ללכוד פורץ, שפרץ לרכבה של אישה שהתחתנה יום לפני כן

הפעם, לא הלך לפורץ. צילום אילוסטרציה: BigStock

המלחמה של המשטרות ברחבי העולם בגנבי הרכבים ארוכה ומתסכלת, אבל לפני כמה ימים נרשמה לשוטרים בסיאטל, ארצות הברית, קורת רוח, כשהטכנולוגיה עשתה להם את העבודה.

אחד השירותים שמציעה יצרנית הרכב BMW לבעלי מכוניות מתוצרתה הוא ConnecteDrive – שירות מבוסס כרטיס SIM שמאפשר "פתיחה וסגירה מרחוק של דלתות המכונית לפי הצורך". הוא הביא תועלת למשטרת סיאטל – ולפחות לאישה אחת, שרכב ה-BMW היוקרתי שלה נגנב.

לפני ימים אחדים הופרעה שנתו של גנב רכב מסיאטל כשמצא את עצמו כלוא בתוך רכב שגנב ומוקף באנשי משטרה. באתר משטרת סיאטל פורסם דיווח על רכב גנוב שאותר וננעל בעזרת יצרנית הרכב BMW.

לפי הדיווח, הפורץ מצא את מכונית ה-BMW 550I במגרש חנייה כשהיא לא נעולה, עם המפתחות במתנע. מזלו באמת שיחק לו, והוא נכנס למכונית והפליג בה לענייניו, בוודאי מאושר על האוצר שנפל לידיו, אך לא לזמן רב.

בעלת הרכב, שבדיוק נישאה יום לפני כן והשאילה את מכוניתה לחבר, שהוא זה שהשאיר בטעות את הרכב לא נעול ועם צרור המפתחות, הבחינה בשעה חמש לפנות בוקר שמכוניתה נעלמה ודיווחה על כך מיד לשירות החירום 911. אנשי המשטרה יצרו קשר עם BMW ואנשיה הצליחו, באמצעות הטכנולוגיה, לאתר את הרכב ברמת דיוק של הרחוב ומספר הבית, ואף לנעול את דלתותיו מרחוק.

הפורץ ניסה לנסוע – ולא הצליח

45 דקות לאחר הדיווח כבר הקיפו השוטרים את הרכב הגנוב, שחנה בסמטה כשמנועו עדיין פועל, כשהגנב מנמנם בתוכו במושב הנהג, לאחר שכאמור נכלא בתוכו.

סוף הסיפור לא היה עם מזל כל כך מחינת הפורץ: הוא התעורר בהפתעה, ניסה לחמוק מן המקום בנהיגה, אך ללא הצלחה, והשוטרים עצרו אותו באשמת גניבת רכב ונשיאת סמים שנמצאו עליו.

יצוין כי המערכת לא חפה מבעיות אבטחה: בשנה שעברה הכריזה BMW כי היא מגבירה את האבטחה ב-ConnecteDrive, לאחר שאיגוד הרכבים הגרמני מצא שניתן לשלוח בקלות כל פקודה שהיא דרך המערכת האלחוטית, שככל הנראה עד אז לא הייתה לה הצפנה. ביולי האחרון מצא חוקר אבטחה באתר של השירות פגיעויות שאפשרו להאקרים לפרוץ לרכבים של החברה דרך הדפדפן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים