ד"ר ג'ימי שוורצקוף מזהיר: "המחסור בכוח אדם בהגנת סייבר מחמיר"

בתוך שנתיים עתיד המחסור להגיע ל-2,000 איש, ציין מנכ"ל STKI ● לדבריו, "במבט ראשון זה לא נראה מבהיל, אבל הפירוש הוא ש-2,000 ארגונים יסבלו מהגנת סייבר לקויה - וזה מצב קריטי" ● יש לו כמה המלצות

ד"ר ג'ימי שוורצקוף, מנכ"ל STKI. צילום: קובי קנטור

המחסור בכוח אדם בישראל בתחום הגנת הסייבר הולך ומחמיר, ועלול להגיע בתוך שנתיים לכ-2,000 איש – כך מזהיר ד"ר ג'ימי שוורצקוף, מנכ"ל חברת המחקר STKI.

"במבט ראשון המספר אולי לא נראה מבהיל, אבל פירושו המעשי הוא ש-2,000 ארגונים בארץ יסבלו מהגנת סייבר לקויה – וזה מצב קריטי", אמר. הוא קורא להגביר לימודי סייבר בבתי ספר תיכוניים ולהעניק קורסי הגנת סייבר לחיילים משוחררים במימון המדינה.

לדבריו, "איומי הסייבר הולכים ומתרבים, והם הופכים לחמורים יותר ויותר, עד כדי איום על הביטחון הלאומי וההתנהלות הכלכלית בישראל. כבר כיום יש מחסור של כ-1,500 אנשי מקצוע בתחום הגנת הסייבר במגזרים השונים ובתוך שנתיים עלול מספר העובדים החסרים בתחום זה להגיע ל-2,000. כמות אנשי הגנת הסייבר המשתחררים משירות צבאי בתוספת בוגרי אוניברסיטאות וקורסים שונים לא מדביקה את הפער, ובעתיד הרחוק יותר המחסור יגיע לאלפי אנשי מקצוע נוספים".

"לימודי סייבר: מעבר לדיבורים לא נעשה הרבה"

"קיימים אמנם דיבורים על הכנסת לימודי הגנת סייבר לבתי ספר תיכוניים ואף יסודיים, אבל מעבר לדיבורים לא נעשה הרבה, ומספר הכיתות והקבוצות ללימוד התחום מועט ביותר", ציין ד"ר שוורצקוף. "לשם השוואה, בארצות הברית ובאירופה הולכות ונוצרות תוכניות לימוד להגנת סייבר בבתי ספר תיכוניים, סדנאות לבני נוער בתחום, ואף מחנות קיץ שמשתתפיהם לומדים ועוסקים בהגנת סייבר. ישראל חייבת לאמץ מידית את הסטנדרטים האלה, במיוחד לאור האיומים ההולכים וגוברים, שעלולים להחריף עוד יותר את המחסור בבעלי מקצוע מיומנים".

ד"ר שוורצקוף הזהיר שקשת האיומים בתחום הסייבר נרחבת, ועלולה לערער את חוסנה של ישראל ברמה הלאומית ולפגוע כמעט בכל אזרח. "האיומים מגיעים מכיוונים שונים ומשונים, החל מגורמים עוינים לישראל וכלה בעברייני מחשב, האקרים המבצעים את פעילותם כמעין 'ספורט' וגורמים מסחריים שמעוניינים לשים את ידם על מידע כלכלי חיוני. גם קשת המקצועות הנדרשים להגנת סייבר נרחבת ביותר, כאשר חלק מהם מחייב הכשרה בסיסית וחלקם – הכשרה מעמיקה וממושכת. בוגרי תיכונים יכולים למלא לפחות את התפקידים המחייבים רמה בסיסית", אמר.

"על מנת להרחיב את מספר אנשי הגנת הסייבר, מן הראוי להעניק, במימון המדינה, קורסים ליוצאי צבא המעוניינים במקצועות אלה ולהפוך את העיסוק בתחום לעבודה מועדפת", הוסיף. "הכשרת עובדי הגנת סייבר היא צורך קריטי לאומי ויש להקצות לכך את כל המשאבים הנדרשים. אין להסתכל על התקציבים הנדרשים לכך כעל הוצאה, אלא כעל השקעה חיונית לעתידה של ישראל".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים