אפל ברמז מובהק – עובדת על מכונית בנהיגה עצמית

במכתב ששילחה הענקית לרגולטורי התנועה הפדרליים בארצות הברית, היא מתייחסת למדיניות הרכב האוטומטי שלה ואף מבשרת על נכונותה לשתף את הממשל בפרטי הבטיחות למכונית, בכדי לייצר תוצאה טובה יותר מזו שיכולה להשיג חברה בודדת

הייתכן שבקרוב? המכונית הסודית של אפל

אפל (Apple) שמרה לאורך השנים האחרונות על חשאיות מכעיסה בנוגע למאמציה לבנות מכונית ללא נהג. עכשיו היא מספקת לעולם רמז משמעותי במיוחד אודות פרויקט טיטאן (Project Titan), שבמסגרתו היא בונה מכונית אוטונומית משלה.

במכתב שהוגש למנהל הלאומי האמריקני לבטיחות בכבישים מהירים (National Highway Traffic Safety Administration), כותבת הענקית מקופרטינו כי היא "משקיעה רבות במחקר של למידת מכונה ואוטומציה, ונרגשת לגבי הפוטנציאל של מערכות אוטומטיות בתחומים רבים, כולל בתחבורה".

המכתב הוא למעשה תגובתה הרשמית של אפל להנחיות הרכב האוטומטי של הממשל הפדרלי, ששוחררו בספטמבר האחרון, ושכבר קיבלו משוב מחברות רבות השוקדות בגלוי על מכונית אוטונומית, כמו גוגל (Google) ופורד (Ford).

טלטלות רבות עברו על פרויקט טיטאן

אפל עובדת על פרויקט טיטאן כבר במשך מספר שנים אך מעולם לא סיפקה הצהרה רשמית אודות תכניותיה אלו.

בזמן אחרון נראה היה כי פרויקט המכונית האוטונומית נמצא בקשיים. דיווחים אחרונים בישרו כי החברה כבר לא מנסה לבנות מכונית משלה, בכדי להתחרות עם חברות כמו טסלה (Tesla), אלא מתמקדת בפיתוח תוכנת נהיגה עצמית שתוכל לפרוס בשותפות עם יצרניות של מכוניות קיימות.

מכתבה של אפל לרשויות מגיע לנוכח טלטלות רבות שעברו על פרויקט טיטאן – לאחרונה נפוצה הידיעה בדבר מאות חברי צוות – מתוך מה שנחשב כ-1,000-בוני-המכונית של אפל – שעזבו מרצונם או הועזבו מהפרויקט.

המעבר לכיוון תוכנה הוא חלק מהתכנית החדשה שפיתח בוב מנספילד, בכיר ותיק שהוחזר לחברה לאחר פרישה על מנת להוביל את חטיבת טיטאן, וזאת לאחר שראש הפרויקט לשעבר, סטיבן זאדסקי, עזב את החברה מוקדם יותר השנה.

עד כמה יהיה הממשל מעורב?

הממשל הפדרלי ממשיך כל העת לאסוף משוב מיצרניות רכב ומחברות טכנולוגיות על מדיניות הרכב האוטומטי שלהן. בעוד שקבוצת השתדלנות המייצגת כמה מהשחקניות המרכזיות במרחב המכונית ללא נהג – כמו למשל גוגל ופורד, אובר (Uber), וולוו (Volvo), וכן Lyft – הודפת את הבקשה של הממשלה מהחברות לשתף נתונים ומפרטי בטיחות, אפל מצידה דווקא מתגלה כמי שאין לה הסתייגות משיתוף בנתונים אלו.

"על ידי שיתוף נתונים, התעשייה תבנה מערך נתונים מקיף יותר מכל מה שחברה אחת יכולה ליצור לבד", בישר סטיב קנר, מנהל שלמות המוצר באפל, על גישתה של הענקית במכתב לרשויות.

עם זאת, במכתבה מבקשת אפל בכל זאת שהממשלה תאפשר "גמישות רגולטורית" לצורך עידוד החדשנות. במילים אחרות, החברה מסכימה עם מתחרותיה בעולם הטכנולוגיה וייצור הרכב האוטומטי כי השלטונות צריכים לשמור על הנחיות מרצון ולהימנע מהעברתם של כללים או חוקים נוקשים בתחום.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים