גוגל מצטרפת לקרב על הענן הארגוני: מתחייבת להוזיל מחירים

החברה מבטיחה תשלום לפי שימוש ולא קבוע מראש, ומאפשרת לארגונים לעבור מהענן שלה לזה של אחד המתחרים, ללא התחייבות

עולם הפלטפורמה כשירות עובר יותר ויותר לענן. אילוסטרציה: BigStock

התחרות על שירותי הענן בקרב ארגוני האנטרפרייז עולה שלב, עם הודעתה של גוגל (Google) כי היא מתכוונת להציע מודל תמחור שלדבריה יוזיל משמעותית את עלויות התמיכה שמשלמים כיום ארגונים לספק תשתית הענן שלהם. בכך מקווה גוגל להאיץ את קצב החדירה שלה לשוק הארגוני, בנוסף לשווקים שבהם היא כבר פעילה – ארגוני SMB וסטארט-אפים.

המסר הזה הועבר בבירור במפגש של פורום CTO מבית אנשים ומחשבים, שהתארח לפני ימים אחדים במשרדי גוגל בתל אביב כדי לשמוע על פעילות החברה בתחום הענן – אחד התחומים הצומחים ביותר כיום בעולם הטכנולוגי.

שירה קמחי, מנהלת פיתוח עסקי בגוגל, שמובילה בחברה את תחום הענן בישראל ובאזור MEA, ציינה כי "אחד האתגרים שעומדים בפני ארגונים במעבר לענן הוא חוסר הגמישות והיכולת להתאים את עצמם לטכנולוגיות חדשות. מודל התמחור הנהוג כיום בשוק מבוסס על התקשרות ארוכת טווח, עם מודל תמחור קבוע, שלא מתחשב בכמות הצריכה של שירותי הענן בפועל, ובדרך כלל מבוסס על אחוז מסוים מכלל העסקה. הדבר גורם לכך שמגיעות לארגונים חשבוניות לא הגיוניות".

לדבריה, ספקיות הענן לא מאפשרות בחוזים שלהן עם ארגונים מעבר מחברה לחברה בצורה קלה ונינוחה. קמחי אמרה כי "מהענן של גוגל אפשר לצאת מיד, ללא שום התחייבות. בנוסף, אנחנו הולכים לשנות את כללי המשחק ולהוזיל משמעותית  את שיטת התמחור, שתהיה מבוססת על תשלום לפי שימוש בפועל ותחת חוזה קבוע מראש".

שירה קמחי, מנהלת פיתוח עסקי בגוגל

שירה קמחי, מנהלת פיתוח עסקי בגוגל

קמחי ציינה בהמשך דבריה ש-"בסופו של יום, אנחנו לא שוכחים שאנחנו חברת דטה, ואנחנו מפתחים את כל השירותים מנקודת מוצא זו".

היא הוסיפה שגוגל סבורה שעד 2020 עסקי הענן יהיו אחד ממנועי הצמיחה המרכזיים של החברה, אם לא המרכזי שבהם, ויעברו שירותים אחרים של החברה, וייתכן שאף את כולם. "המעבר שלנו לענן הוא טבעי. אנחנו באים לשם לא כדי לתת עוד שירות אלא כחלק מהביזנס שלנו", אמרה קמחי.

ככלל, היא אמרה ש-"אנחנו נמצאים כיום בגל השלישי של מהפכת הענן, שבא לידי ביטוי בעיקר באוטומציה של תהליכים והעלאתם לענן. לא עוד רק שטח אחסון בלתי מוגבל כמעט או חיסכון פיזי בשרתים".

"אנחנו מודעים לכך שההעברה לענן בישראל היא מדורגת וארגונים רבים לא מעבירים אליו את הכול בבת אחת, מה גם שיש מגזרים שקיימות בהם דרישות רגולציה. לכן, אחד הדברים הנוספים שמבדלים אותנו מהמתחרים הוא ההשקעה העצומה שאנחנו מבצעים באבטחת מידע, שמשרתת את גם צרכי האבטחה של המשתמשים", אמרה קמחי.

"חשוב להסתכל על הביצועים מול מה שמבטיחים"

ניר אטיאס, מנהל עסקים בחטיבת הענן של גוגל, אמר במפגש כי במעבר לענן חשוב להסתכל על הביצועים בפועל מול מה שמבטיחים. "זה לא תמיד זהה", ציין.

הוא העיר שאופן המעבר לענן "כולל הרבה פרויקטי ניסוי שהם עתירי דולרים, אבל הם עלולים להיכשל ומי שנכנס לזה צריך להבין שיש מחיר לטעות".

ניר אטיאס, מנהל עסקים בחטיבת הענן של גוגל

ניר אטיאס, מנהל עסקים בחטיבת הענן של גוגל

גם הוא דיבר על עניין הגמישות באפשרות של ארגונים לעבור מענן של חברה אחת לאחרת ואמר כי "במודל התמחור הנהוג כיום, התחברות לאחד הספקים כולל מרכיב גדול של אי ודאות, בגלל הגמישות המעטה. אנחנו החלטנו להוריד את מרכיב ההימור בקשר של הארגונים עם הענן ולאפשר להם גמישות מקסימלית".

יצוין כי מודל התמחור הפך להיות זירת קרב בכל העולם בין שלוש החברות המובילות בתחום הענן. בכתבה שפורסמה אתמול (א') באתר ZDNet הושוו, באמצעות נתונים של חברת מחקר, עלויות התמיכה שארגונים נדרשים לשלם בענן. המסקנה שאליה הגיע האתר היא שהמודל החדש של גוגל יהפוך אותה, ככל הנראה, לספק השירות הזול ביותר בכל מה שקשור לתמיכה, במגבלות ההתאמה לאופי הארגון ולצרכיו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים