"הטכנולוגיה החזירה את שירות התעסוקה להיות ארגון רלוונטי"

"עברנו שינוי בעל מאפיינים פיזיים וטכנולוגיים כאחד, והפכנו מארגון מגיב לארגון יוזם", אמרה חנה אביסרור-גולדרייך, מנמ"רית שירות התעסוקה ● היא הסבירה על האתר החדש של השירות, שמיועד למחפשי עבודה ולמעסיקים כאחד

חנה אביסרור-גולדרייך, מנמ"רית שירות התעסוקה. צילום: ניב קנטור

"התמונה הראשונה שעולה לראש כשחושבים על לשכות התעסוקה היא תורים ארוכים. בשנים האחרונות, הטכנולוגיה התקדמה אולם שירות התעסוקה נשאר מאחור והפך לא רלוונטי. הבנו שכדי להחזיר אותו להיות רלוונטי, עלינו ליזום ולעבור שינוי בעל מאפיינים פיזיים וטכנולוגיים כאחד, ולהפוך מארגון מגיב לארגון יוזם ואפקטיבי, שמדבר עם הלקוח בגובה העיניים", כך אמרה חנה אביסרור-גולדרייך, מנמ"רית שירות התעסוקה.

אביסרור-גולדרייך אמרה את הדברים בכנס המחשוב הממשלתי eGov של אנשים ומחשבים, שהתקיים באחרונה במרכז הכנסים והאירועים LAGO בראשון לציון. השתתפו בו מאות אנשי מקצוע מהממשלה ומחברות ספקיות, והנחו אותו יעקב נבות ופלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים.

בדבריה הסבירה אביסרור-גולדרייך את תהליך השינוי: "הוא התחיל בהטבעת אסטרטגיות חדשות ותפיסה חדשה, שמעניקה ללקוח תמיכה וליווי עד להשגת המטרה – העבודה. הליווי בא לידי ביטוי הן בממשק הפיזי והן בזה הדיגיטלי".

"הבנו שהדיגיטל הוא בפני עצמו, שהוא חייב להיטמע ושהעובדים צריכים להתרגל אליו", אמרה. "כחלק משינוי התפיסה רתמנו את המנהלים, עברנו לחשיבה על העובדים כלקוחות פנימיים ושינינו את התפיסה לגבי הלקוחות החיצוניים מהתייחסות אליהם כמובטלים להתייחסות אליהם כדורשי עבודה. בנוסף, הבנו שאי אפשר להתייחס על חצי מיליון לקוחות כמקשה אחת וחילקנו אותם לכמה סגמנטים, לפי יכולתו של כל אחד מהם להיקלט לתעסוקה. יצרנו את תוכנית גוונים, ששמה את הדגש על טרנספורמציה וחוויית לקוח".

"אנחנו מסתכלים על התהליכים במערכות המידע בתמונה רחבה, של 360 מעלות", הוסיפה אביסרור-גולדרייך. "שיפרנו את מערכות ה-Back Hand, פתחנו את מאגרי המידע לכולם והטמענו אינטגרציה תהליכית מלאה – הלקוח יכול להתחיל את האינטראקציה שלו מולנו באתר האינטרנט ולהמשיך את הפעילות פרונטלית, בלשכות. בנינו רב ערוציות מול כלל הלקוחות. עלינו עם אתר חדש שמאפשר שירות ללקוח מכל מקום ובכל זמן. בקרוב נשיק אפליקציה סלולרית שתהווה שירות משלים לאתר. יש לנו עמודי פייסבוק (Facebook) בעברית ובערבית, טוויטר (Twitter), לינקדאין (LinkedIn) ובלוג. במקביל, פיתחנו מוקד שירות לקוחות טלפוני, שנותן פתרון במספר שיחות".

האתר החדש של שירות התעסוקה

בשירות התעסוקה החליטו לבנות את האתר, שעלה לא מכבר, לאחר שסקרו אתרים אחרים, מרחבי העולם, בפרט בתחום התעסוקה. הוא מנגיש לציבור מחפשי העבודה את מאגר המשרות המלא המצוי בידי שירות התעסוקה, מאפשר להם להגיש מועמדות לכלל המשרות הקיימות במאגר ומעודד אותם להעלות את קורות החיים שלהם ל-"בנק קורות חיים לאומי", שמעסיקים יכולים לראות אותו.

למעסיקים מתאפשר לפרסם משרות בחינם, לנהל את תהליך המיון הראשוני באתר ולאתר מועמדים במשיכה מתוך מאגר המועמדים, שבשירות התעסוקה צופים שיהפוך לגדול ביותר במדינה.

"כחלק מתשתית האתר, הקמנו ממשקים למשרד הכלכלה, לצורך אשרור תוקף רישוי חברות השמה וכוח אדם; לרשות האוכלוסין, בשביל הזיהוי של מחפשי העבודה; לביטוח הלאומי, לצורך אשרור רישום כחוק של מעסיקים; ולמרכז למיפוי ישראל (מפ"י), כדי לאפשר למחפשי העבודה לאתר את לשכת התעסוקה הקרובה למקום מגוריהם על גבי מפה", הוסיפה אביסרור-גולדרייך.

עוד היא אמרה כי "האתר נבנה בתצורה רספונסיבית, כך שניתן לצרוך את השירותים גם ממכשירים ניידים. בנוסף, שולב בו פתרון נגישות, שעומד בדרישות התקן החדש".

אביסרור-גולדרייך ציינה כי האתר פותח על ידי Ewave והוא עטוף במערכת Share-point13 של מיקרוסופט (Microsoft). כמו כן, משולבות בו מערכת צ'ט של Wizsupport, מערכת פניות של BumpYard ומערכת גיוס של Niloosoft. בנוסף, נבנו פורום ובלוג על גבי Drupal. בסיס הנתונים של מערכת הגיוס הוא Elasicsearch.

האפליקציה הסלולרית של שירות התעסוקה צפויה להיות מושקת בחודש הבא, ולהשלים את האתר.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. ישראל

    שירות התעסוקה הוא אחד הגופים המיותרים ביותר במגזר הציבורי, וכל חברת השמה קטנה עושה עבודה טובה ממנו במציאת עבודה.

אירועים קרובים