"תחום ה-Deep Learning נמצא בעלייה מתמדת ועומד בפני נסיקה"

"עד סוף העשור יואצו ביצועי ה-Deep Learning פי 100", אמרה דיאן בריאנט, סגנית נשיא בכירה באינטל, ביום הבינה המלאכותית של החברה, שבמסגרתו הציגה החברה שורה של פתרונות בתחום

24/11/2016 16:23
מימין: נאווין ראו, מייסד ומנכ״ל נירוונה, וסגן נשיא ומנכ"ל חטיבת פתרונות הבינה המלאכותית של אינטל, ודיאן בריאנט, סגנית נשיא בכירה ומנכ"לית קבוצת הדטה סנטרים באינטל. צילום: יח"צ

אינטל (Intel) הכריזה על מגוון מוצרים, טכנולוגיות והשקעות חדשות בתחום הבינה המלאכותית. ההכרזות בוצעו במסגרת היום שערכה החברה בנושא באחרונה בסן פרנסיסקו.

מדובר בפתרונות מקצה לקצה – החל ממכשירים חכמים ועד לדטה סנטרים. הדגש של החברה הוא על שבבים וטכנולוגיות שיציגו ביצועים מהירים יותר בצריכת אנרגיה נמוכה יותר מהפתרונות הקיימים בשוק.

אחד הפתרונות שהושקו מבוסס על רכישתה של אינטל את נירוונה (Nirvana), שבוצעה באוגוסט האחרון תמורת סכום שעל פי ההערכות עומד על 408 מיליון דולר. פלטפורמת הבינה המלאכותית של נירוונה מאיצה את תהליך האימון של רשתות ניורונים, בתחילה מימים לשעות ובקרוב משעות לדקות.

דיאן בריאנט, סגנית נשיא בכירה ומנכ"לית קבוצת הדטה סנטרים באינטל, אמרה כי "תחום ה-Deep Learning נמצא בעלייה מתמדת ועומד בפני נסיקה. מדובר בתחום שכבר כעת הופך לאחד הדברים החמים בשוק, ויעשה זאת ביתר שאת בהמשך".

לדבריה, "אנחנו צופים שפלטפורמת נירוונה תצמצם דרמטית את זמן האימון של רשתות נוירונים מורכבות. שילוב פלטפורמה זו יסייע לכך שעד סוף העשור, אינטל תספק עלייה של פי 100 בביצועים, שיאצו את קצב החדשנות בתחום העולה של Deep Learning״.

מפת הדרכים של אינטל לעולם הבינה המלאכותית

בריאנט, ועימה נאווין ראו, מייסד ומנכ״ל נירוונה, ולאחר הרכישה גם סגן נשיא ומנכ"ל חטיבת פתרונות הבינה המלאכותית של אינטל, הסבירו באירוע על סדרת השבבים החדשים שהענקית מתכננת להוציא ב-2017, המבוססת על הפלטפורמה של הנרכשת. הם אמרו כי "הסדרה, Lake Crest, תציג ביצועים טובים יותר לרשתות נוירונים מהמעבדים הגרפיים הטובים ביותר בשוק, בצריכת אנרגיה זהה".

עם רכישת נירוונה החליטה אינטל לאמץ את מכלול הפתרונות של הנרכשת לפורטפוליו המוצרים שלה – פתרונות שכוללים מעבדים, לוחות אם, תוכנה ושירותי ענן.

ראו הציג באירוע בפעם הראשונה את הארכיטקטורה שפותחה בחברתו מאפס ומאפשרת את ביצוע החישובים המואץ.

דיאן בריאנט, סגנית נשיא בכירה ומנכ"לית קבוצת הדטה סנטרים באינטל. צילום: בן פלד

דיאן בריאנט, סגנית נשיא בכירה ומנכ"לית קבוצת הדטה סנטרים באינטל. צילום: בן פלד

כן הציגו השניים את סדרת השבבים Knights Crest, שתשלב את מעבדי ה-Xeon של אינטל עם הטכנולוגיה של נירוונה. גם היא צפויה לשרת את רשתות הנוירונים ליישומי בינה מלאכותית.

בריאנט הכריזה באירוע גם על הדור החדש של מעבדי ה-Xeon Phi של אינטל, שייקרא Knights Mill, ולפי החברה יספק ביצועים פי ארבעה טובים מהדור הקודם של אותם מעבדים למשימות Deep learning.

הקהל מאזין רוב קשב להרצאות. צילום: בן פלד

הקהל מאזין רוב קשב להרצאות. צילום: בן פלד

נראה שעם המוצרים החדשים מתכוונת אינטל להמשיך ולבסס את מעמדה בשוק. עכשיו נותר לראות איך יגיבו לכך המתחרות.

הכותב הינו שליח אנשים ומחשבים לאירוע.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים