"פייסבוק חייבת את השיתוף עם הסטארט-אפים"

"הסטארט-אפים עוזרים לפייסבוק להישאר צעירה", אמר אימה ארצ'יבונג, מנהל שותפויות אסטרטגיות בחברה ● הוא התייחס לתוכנית FbStart של פייסבוק לסיוע לחברות צעירות

מי עוזר יותר למי - פייסבוק לסטארט-אפים או הם לה? FbStart

"קיימות הרבה מאוד חברות מתחילות ברחבי העולם ואנחנו, כחברה טכנולוגית, יכולים להוסיף להן ערך. יש כאלה שיתקשו להאמין בזה, אבל המטרה של פייסבוק (Facebook) בתוכנית הזו היא באמת לעזור לסטארט-אפים", כך אמר אימה ארצ'יבונג, מנהל שותפויות אסטרטגיות בפייסבוק העולמית.

ארצ'יבונג אמר את הדברים במסיבת עיתונאים שנערכה היום (ב') במשרדי פייסבוק ישראל לקראת כנס FbStart, שייערך מחר. מדובר בתוכנית של פייסבוק לעידוד ולקידום חברות סטראט-אפ בכל רחבי העולם, וזו השנה השלישית שהיא פעילה בישראל.

אימה ארצ'יבונג, מנהל שותפויות אסטרטגיות בפייסבוק העולמית. צילום: צבי קצבורג

אימה ארצ'יבונג, מנהל שותפויות אסטרטגיות בפייסבוק העולמית. צילום: צבי קצבורג

בתוכנית משתתפות כ-9,000 חברות ברחבי העולם, 70% מהן מחוץ לארצות הברית ו-162 מתוכן – בישראל. פייסבוק מסייעת לחברות שפועלות בתחום המובייל בשלבים מוקדמים, באמצעות הדרכה, כלים ושירותים חינמיים, שניתנים גם על ידי 30 השותפות, בהן דרופבוקס (Dropbox), אמזון (Amazon) ואדובי (Adobe).

"אנחנו מרוויחים מהתוכנית הזו את המשוב", הוסיף ארצ'יבונג. "הוא מאוד חשוב לנו ולפלטפורמה של פייסבוק, משום שזה עוזר לנו להישאר על הקצה המעודכן כל הזמן, להמשיך להיות צעירים כיום, כמעט 13 שנים אחרי הקמת פייסבוק, ולהוסיף ולהישאר כאלה גם בעוד 20 שנים מהיום. אנחנו אפילו חייבים את זה".

"קוקטייל של אינטרנט ומובייל"

המפגש מחר בתל אביב הוא הפעם הראשונה שבה נערך כנס כזה בארץ, והוא גם הכנס האחרון של התוכנית ל-2016 ברחבי העולם. כמה מאות מפתחים מהחברות בהן תומכת פייסבוק יגיעו למפגש, שאמור להיות ברובו טכני. כמו כן, ישמעו הבאים פרטים לגבי החלטה שקיבלה החברה לפני כשבוע – להתחיל לקבל ל-FBStart גם מפתחי בוטים.

"בעשור האחרון נוצר קוקטייל של אינטרנט ומובייל", אמרה עדי סופר תאני, מנכ"לית פייסבוק ישראל. "היו קפיצה מטורפת והתפתחות משמעותית של הרגל הזו בתעשייה. כשליש מאומת הסטארט-אפ עוסקת בזה. אבל כיום כבר לא מספיק טכנולוגיה, צריך מוצר. הסטארט-אפים בארץ לא ינצחו את המתחרים שלהם בחו"ל אם הם לא יבינו שמה שצריך זה מוצר מרוכז לקוח, אם הם לא ילמדו, ומהר, עבור מי הם מפתחים את האפליקציה שלהם. זה אחד האתגרים הגדולים ביותר שהסטארט-אפים הישראליים ניצבים בפניהם בעולם פיתוח האפליקציות".

עדי סופר-תאני, מנכ"לית פייסבוק ישראל

עדי סופר-תאני, מנכ"לית פייסבוק ישראל

לפי הדוברים, אין מגבלת כמות להשתתפות בתוכנית, אלא כל אחד יכול להציע את עצמו ונערכת בדיקה של אלמנטים שונים, בהם באיזה סטטוס נמצאת האפליקציה המוצעת ומה ההיתכנות שלה. כמו כן, פייסבוק משתמשת בתוכנית כדי לנסות לחבר בין סטארט-אפים בתחומים זהים שפועלים ברחבי העולם, כדי שיפרו וילמדו האחד מהשני.

מלווינה גולדפרב, מנהלת תוכניות למפתחים בפייסבוק, ציינה כי "המשימה של החברה היא לחבר את העולם ולהפוך אותו ליותר פתוח. עד היום חיברנו כ-1.8 מיליארד איש וברור לנו שלא נוכל לחבר את כל אוכלוסיית העולם לבד. לכן, חשוב לנו לקדם את האקו-סיסטם של הסטארט-אפים. אנחנו עדיין חושבים על עצמנו כסטארט-אפ ולכן חשוב לנו לתמוך ביזמים אחרים. זהו חלק מהמהות של החברה".

מלווינה גולדפרב, מנהלת תוכניות למפתחים בפייסבוק. צילום: צבי קצבורג

מלווינה גולדפרב, מנהלת תוכניות למפתחים בפייסבוק. צילום: צבי קצבורג

כל הדוברים אמרו שפייסבוק לא מסייעת בתוכנית לסטארט-אפים כדי לנכס לאחר מכן את הפיתוחים שלהם לעצמה. "אין לנו אפילו זכות ראשונים על מה שהמפתחים יוצרים", ציינה גולדפרב. "אנחנו גם לא משקיעים בחברות, אלא מסייעים להן לבנות אפליקציות מובייל".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים