"המטרה: להביא את החדשנות של תל אביב לכל מקום בארץ"

השרה גילה גמליאל פתחה את כנס הערים החכמות בברצלונה והבטיחה לפעול לצמצום הפער הדיגיטלי ● לדבריה, "העיר החכמה מנגישה את הטכנולוגיה לכל אחד ובכל מקום"

השרה לשוויון חברתי, גילה גמליאל, שאחראית גם על מיזם ישראל דיגיטלית. צילום: מתוך ויקיפדיה

השרה לשוויון חברתי, גילה גמליאל, פתחה הבוקר (ג') את כנס Smart City, שמתקיים בימים אלה בברצלונה. בכנס מתארחים 25 אלף איש מ-600 ערים בעולם, כולל משלחת ישראלית בהשתתפותם של ראשי ערים ובכירים נוספים בשלטון המקומי.

גמליאל הייתה ראשונת הדוברים בכנס. היא ציינה בדבריה את המטרות של העיר החכמה בישראל – ובעיקר צמצום הפערים הדיגיטלי והחברתי באמצעות הטכנולוגיה.

"אני רוצה להביא את החדשנות של תל אביב לכל מקום בישראל ובכך לצמצם פערים", אמרה גמליאל. לדבריה, "האוצר החשוב ביותר של מדינת ישראל הוא ההון האנושי. לכן אנחנו נקראים אומת הסטארט-אפ ומובילים בשורה של תחומים, בהם ההיי-טק, הרפואה ועכשיו גם הערים החכמות".

אחד מתחומי אחריותה של גמליאל הוא מיזם ישראל דיגיטלית. "כאחראית על המיזם הזה אני רוצה לנצל את הטכנולוגיה על מנת לייצר חברה שלא משאירה אף ילד מאחור", אמרה.

היא ציינה ש-"הטכנולוגיה תופסת מקום בולט, משום שהיא מאפשרת, במסגרת העיר החכמה, לבצע את הדבר הכי חשוב – שיתוף מידע לציבור. אנחנו, בישראל, רואים בנושא העיר החכמה כלי לשיפור והעצמת איכות החיים של אזרחי המדינה, על ידי כך שאנחנו מנגישים את היכולת להשתמש בכלים ובידע לכל אחד ובכל מקום".

576 מציגים, 412 דוברים

כנס Smart City, שמתקיים במרכז הכנסים Fira Barcelona, הוא הגדול ביותר מאז אירע בפעם הראשונה, ב-2011. מספר המציגים עומד על 576 – כמעט פי שניים מאשר בשנה שעברה, ומספר הדוברים מגיע ל-412. הכנס יימשך שלושה ימים ובמהלכו ייערכו אירועים רשמיים של מדינות ושל חברות טכנולוגיות גדולות. סיסמת האירוע, "ערים בשביל האזרחים", מבטאת את הקו הכללי של המציגים בכנס, לפיו עיר חכמה נועדה להנגיש את המידע והשירותים לאזרחים על ידי שיתוף וניצול של התשתיות העירוניות.

מימין: ראמון ראקה, נשיא כנס Smart City, ואורי בן-ארי, יועץ לרשויות רבות בארץ ובחו"ל בתחום הערים החכמות. צילום: יהודה קונפורטס

מימין: ראמון ראקה, נשיא כנס Smart City, ואורי בן-ארי, יועץ לרשויות רבות בארץ ובחו"ל בתחום הערים החכמות. צילום: יהודה קונפורטס

לדברי ראמון רוקה, נשיא הכנס, הגידול העצום במספר המשתתפים הופך אותו לאירוע הבינלאומי החשוב ביותר בתחום. "זוהי תוצאה של עבודה קשה שעשינו במשך שש שנים", אמר. הוא ציין את השתתפותן הערה של חברות טכנולוגיות גדולות כגון סיסקו (Cisco), מיקרוסופט (Microsoft), מאסטר קארד (MasterCard), פיליפס (Phillips) וסימנס (Siemens).

ישראל זוכה לחשיפה בולטת באירוע, בשני ביתנים גדולים של עיריות תל אביב-יפו ורמת גן, ובביתן של מכון הייצוא, שבו מציגות 25 חברות ישראליות, ביניהן סטארט-אפים. בראש המשלחת הישראלית עומדת השרה גמליאל ואחד המשתתפים הבולטים בה הוא חיים ביבס, יו"ר מרכז השלטון המקומי וראש עיריית מודיעין. הביתן התל אביבי מושך תשומת לב רבה, ובטקס הפתיחה הבוקר אמר המנחה שתל אביב צריכה להיות סמל ודוגמה לערים רבות בכל מה שקשור לדיגיטליות.

ליאורה שכטר, מנמ"רית עיריית תל אביב-יפו, וערן אברהמי, שבין היתר ממונה על המחשוב בהנהלת העיר, ירצו אף הם במהלך הכנס. עוד יעלו על הבמה ראש עיריית רמת גן, ישראל זינגר, ביבס ועו"ד איתן שוורץ, מנכ"ל עמותת עיר עולם לקידום התיירות לתל אביב.

לאחר המליאה נערכה היום קבלת פנים לראשי הערים וסגניהם שבאו מישראל, בנוכחות השרה גמליאל. כמו כן, התקיימה קבלת פנים רשמית מטעם מכון הייצוא, בהשתתפות שגריר ישראל בספרד, דניאל קוטנר, הנספחים המסחריים של השגרירות וחברי המשלחת הישראלית.

הכותב הינו שליח אנשים ומחשבים לכנס.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים