סיסקו פיטרה 80 עובדים ממרכז הפיתוח בירושלים

מדובר בחלק ממהלך הפיטורים העולמי של החברה ● המרכז בירושלים מבוסס על רכישת NDS, שמייצרת כרטיסי אבטחה והצפנה חכמים לממירי טלוויזיות – שהשימוש בהם יורד עם המעבר לצפייה אונליין

סיסקו

סיסקו (Cisco) פיטרה בימים האחרונים כ-80 מעובדי מרכז הפיתוח שלה בירושלים. מדובר בחלק מגל הפיטורים העולמי שעליו הכריזה החברה ושיחד עם המפוטרים הנוכחיים כולל כ-150 איש בישראל, מתוך כ-5,500 בכל העולם.

המרכז של סיסקו בירושלים מבוסס על רכישתה את NDS הישראלית במקורה, שבוצעה ב-2012 תמורת חמישה מיליארד דולר. NDS עוסקת בעיקר בפיתוח כרטיסי אבטחה והצפנה חכמים שנמצאים ברוב ממירי הטלוויזיה, ונראה כי הסיבה לפיטורים היא המעבר המסיבי לצפייה בתכנים על גבי הרשת – מה שמייתר את הצורך בממירים אלה. נראה כי סיסקו לוטשת את עיניה גם לתחום זה ובכל מקרה, היא מעוניינת להתמקד בתחומי הענן, האבטחה, הדטה סנטרים והתקשורת.

יצוין כי לא כל העובדים במרכז הפיתוח של סיסקו בירושלים יפוטרו וכי החברה לא סוגרת את פעילותו. חלק מהעובדים שלא יפוטרו צפויים לעבור הכשרות על הטכנולוגיות החדשות.

מספר גלי פיטורים בשנים האחרונות

גל הפיטורים הנוכחי אינו הראשון שסיסקו מבצעת בישראל בשנים האחרונות. לפני כחודשיים פורסם כי החברה מפטרת את 20 עובדי הסייבר במרכז שלה בנתניה וסוגרת את פעילותו. לפני שנתיים, בנובמבר 2014, פיטרה החברה 280 עובדים בישראל – יותר מ-10% ממספר העובדים שהיא העסיקה אז בארץ.

שנה קודם לכן היא פיטרה עשרות עובדים מהארץ. זאת, מספר חודשים לאחר שרכשה את אינטוסל הישראלית תמורת 475 מיליון דולר במזומן. גורם המעורה בענף אמר אז לאנשים ומחשבים כי אף שבעבר הבטיחה הנהלת סיסקו שלא יבוצעו פיטורים בשל הרכישות, הרי שעם הרכישות נוצרו כפילויות בחלק מהתפקידים בין סיסקו והנרכשות, ולכן הפיטורים של עשרות מהעובדים הם מחויבי המציאות.

לא נמסרה תגובה מסיסקו ישראל.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. ליאור סהר

    שלום...השבת אבידה...עזרה..עובד שלכם בעל רכב מסוג סקודה עם לוגו של חברתכם מאיזור בית שמש איבד משהו והייתי רוצה להחזיר לו ואין לי דרך להשיג אותו...אודה לכם אם יש מישהו כזה בחברתכם שיצור עימי קשר

אירועים קרובים