ניקולאי סטנקאו, רד-האט: "המענה לעומס התעבורה של ספקיות התקשורת – קוד פתוח"

"נוצר מצב בו ה-'צינורות' של הספקיות כמעט ש-'נסתמים' - חל גידול עצום בהיקף התעבורה של הנתונים שעובר דרכן", הסביר סטנקאו, מנהל פיתוח עסקי למגזר הטלקום בחברה

ניקולאי סטנקאו, מנהל פיתוח עסקי למגזר הטלקום ברד-האט לאזור EMEA

"בעולם ספקיות התקשורת, חל גידול עצום בהיקף התעבורה של הנתונים שעובר דרכן. המניע העיקרי לכך הוא הגידול האקספוננציאלי בשימוש בטלפונים חכמים. נוצר מצב בו ה'צינורות' של ספקיות הטלקום כמעט ו'נסתמים'. המענה למצב מאתגר זה הוא בניית תשתיות ופלטפורמות מבוססות קוד פתוח", כך אמר בראיון לאנשים ומחשבים ניקולאי סטנקאו, מנהל פיתוח עסקי למגזר הטלקום, רד-האט (Red Hat) לאזור EMEA (ר"ת אירופה, המזה"ת ואפריקה).

אתגר הגידול המסיבי בתעבורת הנתונים, אמר סטנקאו, "גורם לכך שמנהלי המחשוב של ספקיות הטלקום נדרשים להטמיע עוד מערכות גיבוי ועוד שרתים, על מנת לעמוד בקצב הזרימה של התעבורה. אתגר נוסף הוא ריבוי הרגולציות הקיים בתחום, בשל החלטות האיחוד האירופי בנושא".

כך, אמר סטנקאו, "ספקיות הטלקום מצאו עצמן במצב בו היה עליהן לבחון איך ביכולתן להגדיל את ההכנסות שלהן – בלא להעלות את התעריפים ללקוחות הסופיים".

צל IT

המענה אותו מצאו מנהלי המחשוב של ספקיות הטלקום, הסביר, "הוא הרחבת ההיצע שלהן באספקת עוד שירותי IT. הדבר נעשה בהליכה לכיוון האינטרנט של הדברים, בשילוב M2M, מכונה למכונה. אותן ענקיות טלקום החלו ללכת לכיוון חדש, ולספק שירותי מחשוב ענן, ענן מנוהל, בתצורת פלטפורמה כשירות, PaaS".

כך, הסביר סטנקאו, "דויטשה טלקום (Deutsche Telekom) הגרמניה, הטמיעה את מוצר ה-OpenShift שלנו, על מנת לספק ללקוחות יכולת לפיתוח אפליקציות. הפלטפורמה נועדה לשני סוגי לקוחות – גם לקוחות סופיים וגם מפתחים. בדרך זו מתקבלת אג'יליות ומהירות של אספקת השירותים".

מצב זה, אמר סטנקאו, "נותן מענה לכך שמחלקות רבות בקרב הלקוחות הארגוניים דורשות אפליקציות באופן מיידי. כיוון שהמנמ"ר אינו יכול תמיד לספק את הדרישה לפיתוח במהירות, המחלקות השונות עוקפות את המנמ"ר ויוצרות מצב של 'צל IT', משמע צריכת ה-IT שלא דרך מערך המחשוב בארגון".

מתן חופש פיתוח למפתחים

"מאוד קל בארגונים כאלה להתחיל פיתוחים בקוד פתוח", אמר. "תפקיד המנהלים הוא לתת לכך לקרות, אבל בשלב כלשהו יש ליטול את ההובלה ולשלוט דרך שימוש בפלטפורמה כשירות, PaaS, במקרה זה – הפלטפורמה שלנו – OpenShift".

הוא ציין כי "זו דוגמה מצוינת למתן חופש פיתוח למפתחים, תוך כדי יצירת מסגרת-על, המייצרת סטנדרטיזציה של פיתוח, ניצול מחדש של מה שפותח, לטובת כל הארגון והפצה מהירה".

"רד-האט מעצימה את ספקית הטלקום עם אספקת פלטפורמה כתשתית, המאפשרת לפתח אפליקציות בענן, אבל גם להריץ אותן בענן", סיכם סטנקאו. "בדרך זו מתקבלת גמישות שהיא חיונית לכל עסק בעידן החדש, עם יכולת לגידול ולקיטון בהקצאת המשאבים והשירותים, ובעיקר – צמצום משך הזמן של הפיתוח ובכך יצירה של הגעה ל-TTM מהיר יותר".

"רד-האט מספקת תשתית תוכנה מלאה ופתוחה עבור ספקיות שירותי תקשורת, ענן – הודות לשיתוף הפעולה שלנו בקהילת הקוד הפתוח. היום, ה-IT הוא לא רק אמצעי להשגת מטרות עסקיות – הוא המנוע להגדרה מחדש של יעדים עסקיים, והופך להיות האמצעי להשגתם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים